Helaas, geen LF-ZC

Darkmatter

Heel actief
18 nov 2017
606
1.018
93
Lexus had een zeer fraai gelijnd elektrisch model in de planning staand, de LF-ZC:
1780295403229.png

Jammer genoeg "had", want hij is geschrapt wegens "veranderingen in de vraagkant van de markt" en "de werkdruk die gepaard gaat met de planning en productie van de auto." Naar mijn mening laat Toyota / Lexus hiermee zien nog steeds niet in elektrisch rijden te geloven, wat ze naar mijn mening in elk geval in Europa veel marktaandeel zal gaan kosten. Jammer, jammer, jammer.

Jarno

Nou, dan rijd ik nog maar even door met de RC
Tsja...het blijft toch behelpen met zo'n RC :p:ROFLMAO:.

Moet wel toegeven dat deze LF-ZC wel erg lekker gelijnd is en mij, als oer-petrolhead met een onlosmakende liefde voor v-zessen en v-achten, misschien ooit eens met pijn en moeite over de streep zou kunnen trekken om electrisch te gaan tuffen. Zolang het nog kan geniet ik nog mooi van een steeds zeldzamer wordende, zijdezacht grommende achterwielaangedreven 3.0 V6, waarmee ik nog altijd 650(+)Km kan afleggen zonder tussentijds te moeten tanken en niet bij iedere rit eerst 5 rijassistentsystemen om zeep moet helpen om weer de volledige regie achter m'n eigen stuur terug te krijgen.

@green-space-guy: Ga daar maar niet van uit, helaas. NL (en eigenlijk het grootste deel van EU) is helemaal SUV-gek (No offence aan de UX/NX/RX/RZ rijders hier!!!)

Sedans a la IS zijn op de EU-markt vrijwel kansloos. Kijk maar naar de ES, die trekt hier ook niet bepaald volle zalen (en dat in schril contrast tot de UAE. In Dubai stond ik voor een voetgangerslicht te wachten en viel me op dat er heel wat ES'en voorbijreden. Toen ik ze maar eens begon te tellen, kwam ik nog altijd tot 11 ES'en van het laatste type die het zebrapad over de 5 rijstroken voor mij passeerden... 9 daarvan in parelmoerwit. Beduusd van dit aantal mocht ik eindelijk oversteken.
Eigenlijk ook wel weer een beetje sneu, want het zijn daar door die hoge aantallen zo'n beetje 13-in-een-dozijn-auto's geworden. Sedans rijden daar meer rond dan SUV's).

Ok, terug naar NL: BMW's 3- en 5-serie en Audi's A4 en A6 zie je wel vaker als sedan rondrijden, maar meestal in de lease en zelden als particulier aangeschaft. Ze weten (nog) niet beter... :ROFLMAO::whistle: