help bij zware onderloping

lex2007

Hoort erbij
13 nov 2010
36
0
0
Hi all congratulations met deze prachtige forum!
Ik wil even weten of jullie me kunnen adviseren op het volgende.
Ik heb een Lexus sc400 bouwjaar 1994.
Ik heb deze in 1997 aangeschaft en rijdt er nog steed mee.
Maar er gebeurde hier heel raar.
Ik woon op een eiland in de Caribisch gebied waar normaal de zon altijd schijnt en het weer altijd prima is maar het is heel raar om te geloven maar die klimaat hebben we gewoon verloren en nu hebben we gewoon Harde regen Harde buien en ik bedoel echt harde buien (TORRENTIAL RAIN) het hele jaar door.
Dit jaar werd het gewoon erger en nu is het zo erg dat je gewoon elke dag op ondergelopen wegen moet rijden met water net zo hoog als de bodem van de auto dus wanneer je rijdt is de bodem van de auto altijd onder water.
Wat er met de meeste auto's hier gebeurt is dat de remmen het plotseling niet meer doen.
DE booster werk niet meer of de master cylinder gaat brake fluid lekken.
Ook veroest de bodem totdat er gaten erin onstaat en de koplampen en of remlichten doen het ook niet meer.
Bij mij heb ik nog geluk dat alles het nog goed doet.
Alleen de uitlaat was veroest tot gaten dat ik het naar een muffler shop moest gaan om het weer goed te maken.
Mijn vraag is?
Weten jullie precies waar de cylinders voor remmen,boosters en de module van de koplampen en remlampen zijn?
Als de bodem van de auto onder water staat zijn deze op een plek waar ze ook onder water komen te staan of zijn ze hoger geplaatst waardoor water er niet bij kan.
En ik weet niet of er gaten in de bodem is maar ik denk het wel want bij iedereen dat ik ken hebben ze dat hun bodem helemaal heeft veroest tot gaten.
Hoe kan ik dit voorkomen?
Iemand heeft mij verteld om de bodem te verven met latex paint en dat zorg ervoor dat de bodem niet roest.
Is dat waar?
Als het niet waar is is er iets waar ik de bodem van de auto mee kan verven om roest te voorkomen.
DE motor en alles van deze auto is nog goed maar als de body nu naar de knetter gaat dan heb ik geen auto meer en we hebben nu ook een hele moeilijke financieele situatie dus een nieuwe auto is niet mogelijk.
En alle tweedehandse auto's hebben al gaten in de bodems dus als deze auto kapot gaat en ik val met de bank uit de bodem dan moet ik helemaal naar het buitenland toe om een andere tweedehands auto te halen.
Ik heb nooit aan remmen gewerkt maar ik moet het wel doen want veel auto's hier op het eiland zijn verongelukt omdat ze op de rempedal trappen en dat ze plotseling merken dat de remmen het niet meer doen.
Kan iemand mij met bovenstaande vragen helpen S.V.P.
Ik kan echt niet hebben dat deze auto niet meer rijdt!
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Hello & Welcome!

Wat betreft de bodem, die kun je behandelen met tectyl... (wel eerst ontroesten heh...). Als ik me niet vergis zit je brakecylinder in je motorruim, vlak voor je stuur... en verder zou ik je niet kunnen helpen...

Van welk eiland kom je dan?
 

relexus

Hoort erbij
4 okt 2010
76
0
0
hey man, volgens mij heb je in caribisch gebied altijd een periode met orkaan achtige buien, en dat is van juni tot november ofzo, best lang in ieder geval.

Ik zou inderdaad je auto even wat hoger zetten zodat je eronder kan, een auto brug is natuurlijk het best, en zorgen dat je de roestige delen weer glad hebt, daarna zou ik ook zorgen dat alles zo schoon mogelijk is, en vervolgens zijn er wel meerdere middelen die roestwerend zijn, volgens mij kan het ook gewoon met teer.
 

lex2007

Hoort erbij
13 nov 2010
36
0
0
Ja maar niet zo erg.
Dit jaar hebben we constant harde buien het is begonnen vanaf midden september en weet niet te stoppen.
De mensen die hier wonen zeggen dat het eiland vervloekt is geworden door de geest van het meisje die in 2005 ontvoerd was en waarschijnlijk vermoord was,
Die meisje was een toerist en ze zeggen dat haar geest hier het eiland vervloekt met regen zodat de toeristen niet meer komen en daardoor de economie is grote problemen komt.
Ik geloof niet in geesten maar ik denk dat dit keer ze wel gelijk hebben want het was vroeger ECHT niet zo.
Je kon vroeger 1 keer een orkaan hebben maar geen HArde storm die 2 tot 3 maanden duurt dat gebeurt verder aleen op Jupiter.
Iedereen is aan het huilen door schade.
Huizen worden bescadigd omdat de grond zakt en dan zakt ook de helft van het huis mee dus er onstaat grote scheuren in de muur.
Alles wat metaal is roest zoals Sateliet schotels zelfs dakpannen.
Stroom valt regelmatig uit doordat de grond zachter wordt en de laantaarnpalen naar beneden vallen met de electrische draaden erop.
Ook is er veel schade door blikseminslag.
Meer dan de helft van de bevolking hebben ALL hun elektronische apparaten kwijtgeraakt door blikseminslag en BY THE WAY een surge protector HELP NIET TEGEN BLIKSEM.
Dat weten we uit ervaaring.
En de takelwagens die glimlachen alleen maar want die vullen hun zak lekker dik deze maanden door al die auto's die water in hun motor krijgen en niet willen rijden.
Remproblemen overaal veroorzaakt ongeluken.
Alle auto's hebben elektrishe problemen.
Niemand heeft batterijen meer dus als je problemen nu met je accu krijgt dan krijg je NERGENS een Accu te koop want veel mensen hebben water in hun auto kortsluiting veroorzaakt en daardoor gaat de accu kapot en laat niet meer op.
Accu's en Dynamo's zijn de meeste verkochte items nu.
Maar Accu's hebben ze NERGENS meer.
Die zijn overaal op.
Bij mij ik ben heel voorzichtig.
Vandaag had ik een afspraak maar ik moest het annuleren want die plaats waar ik moest zijn kunnen alleen SUV's er door mijn auto is te laag en ik ga niet proberen want als ik het toch durft heb ik kans dat er water in de motor komt en dat is enorme schade en veel geld om uit te geven.
Ik probeer mijn best te doen om te rijden waar er minder water op de weg is maar het lukt niet altijd.
Soms rij ik om op een weg waarvan ik weet dat water daar niet kan blijven staan maar ik ga op die weg en wat vind ik?
Een gevallen boom!
Dus weer terug en zo.
Bij mij ben ik verbaast dat zelfs de ABS en TRack control nog goed werken.
Doordat ik vloer bedekking heb is het moeilijk te zien of ik gaten heb.
Want de vloerbedekking is wel nat dus water komt naar binnen maar ik denk dat ze ook binnen kunnen komen door de onderkant van de deur.
Zelfs auto's die 4 jaar oud zijn hebben gaten in de bodem maar ik kan niet zien want dan moet ik onder de auto gaan en dat kan ik ook niet doen want mijn garage is ondergelopen dus ik moet in het water liggen om onder de auto te zien.
Dat is het grote probleem ik kan niet aan mijn remmen werken want ik kan niet onder de auto.
Het moet stoppen met regenen.
Maar 1 vraag.
Werkt de handrem ook met de mastercilinder en booster?
Nee toch.
Want wat ik doe is ik rijdt met mijn hand op het handrem dus als het geval komt dat ik trapt en de rem doe het niet dan trek ik aan de handrem en kan ik toch stoppen toch?
Dat is het probleem niemand probeert het want bij iedereen die verongelukt is zeggen ze dat ze dat niet hebben gedacht.
Ze trappen op het rem en het werkt niet dan raken ze in paniek en beginnen het stuur te draaien om auto's niet te botsen maar dan komen ze toch tegen een lantaarnpaal of een gebouw terecht.
 

lex2007

Hoort erbij
13 nov 2010
36
0
0
Ja precies.
Aruba de meest corrupte eiland van de hele wereld.
Ik wilde allang weg maar mijn vriendin wilde blijven omdat het hier mooi weer was.
Maar dat is WAS ververleden tijd dus.
Gisteren was het gestopt de zijden dat het tenminste tot zondag rustig blijft.
Maar vandaag spreken ze al van een nieuwe grote storm die is onstaan en dat onderweg is en dat we dat vanavond krijgen of MORGEn vroeg en het gaat alweer 2 dagen duren met bliksem en hevige regen.
Ik denk dat de regering een nieuwe eiland moet kopen en iedereen wegsturen en deze eiland als onbewoonbaar moet verrklaren.
Want het is erg onbewoonbaar.
2 jaar geleden heb ik $13000 aan schade gekregen aan mijn huis door hevige regen ik heb het ge repareerd nu heb ik al zo'n $40000.
En de grootste probleem is ik heb geen vaste baan ik organiseer feesten en zo om er van te leven maar het is geen vaste baan dus dat betekent dat ik niet bij de bank kan lenen.
Waaneer ik een vaste baan krijgt dan moet ik 2 jaren bij die baan blijven werken zodat banken mij alweer geld lenen.
Dus nu is het moeilijk om een auto te kopen.
Maar ik moet wel rijden om sponsers en zo te zoeken.
Ik weet niet wat mijn volgende auto gaat zijn maar toen ik deze Lexus heb gekocht in 1997 was ik een ondernemer van mijn eigen bedrijf.
Maar doordat de economie slechter werd door corruptie is mijn bedrijf failiet gegaan dus het lijkt me niet slim om nu een andere luxe auto te kopen.
Ik dacht aan de Volkswagen EOS omdat die bijna lijkt op de Lexus ISC en de Lexus ISC is eigenlijk een soort opvolger van de SC.
Want ik heb ook het ziekte gekregen van OLD CAR SYNDROME dat betekent dat je je auto zo lang heb dat je er niet vanaf wil.
2 jaar geleden had ik een goede baan en ik ging naar Houston om een Cadillac Escalade te kopen ik dacht dat ik deze auto heel prachtig zal vinden.
Maar toen ik deze auto persoonlijk heb bekeken en erin heb gezeten dacht ik nee ik wil het niet hebbem het is wel een mooie auto maar niet in mijn garage.
Mijn tante zij van dit is de AMERICAANSE DROOM iedereen wil een Cadillac Escalade hebben en jij zegt dat je het niet goed vind voor jou?
Cadillac escalade is een amerikaannse auto het is een SUV dus iets zoals de Jeep cherokee dat noemen ze in Amerika SUV.
De Cadillac Escalade is een super luxe SUV.
Maar ik ben zo gewend aan de Lexus en het verschil van de auto's van vroeger en de auto's van tegenwoordig is niet zo groot dat is ook het probleem.
Soms kijk je naar een auto en het is zo mooi je krijgt motivatie omn geld te lenen en elke maand een heftige bedrag bij de bank te betalen want je moet die mooie auto hebben.
Maar ze hebben zoveel uitgevonden dat er nu bijna niets meer KAN WORDEN uitgevonden voor de auto.
Dus een auto uit de jaren 90 en een auto van 2005 heeft niet zo groot verschil.
Een mercedes E klasse van 2005 heeft alleen maar een paar vordelen tegen mijn SC400 maar geen GROTE VOORDELEN dat ik een motievatie krijgt om mijn sc te verkopen voor bijna niets en die nieuwe E klasse te nemen en dan elke maand ervoor te betalen ik denk nee het vershil is te klein.
Daarom ging Detroit en iedereen in de VS die auto's verkocht bijna failliet want de auto's van tegenwoordig zijn bijna niets meer.
Maar nu is de Lexus wel zijn einde aan het bereiken door het regen dus nu is het echt tijd.
De enige auto die een betje nog uniek is en in deze categorie past is de Volkswagen Eos.
Maar ik moet nog een proefrit erin doen om te kijken of het nog goed rijdt bijna zoals het rijdt.
Want niet eens een Chevrolet Captiva rijdt lekker als een SC400.
De Sc400 rijdt NOG steeds lekkerder dan SOMMIGE NIEUWE AUTO"S VAN NU.
Want nu stoppen ze allerlei gadgets in de auto's maar ze besteden geen tijd om de auto te fine tunen en te verfijnen voor het beste rij kwaliteit.
Maar vroeger wel.
Mijn Sc400 is alleen door het regen bescadigd de motor is nog ZEER goed het geeft HELEMAAL GEEN RARE GELUIDEN niks alle vermogen is er nog de auto rijdt nog steeds als wanneer die splinternieuw was.
Ik gebruik synthethische olie en die zorgt ervoor dat je motor wordt beschermd tegen toerentallen hoger dan 4000 toeren.
En op dit eiland is dat ook nodig want het verkeer is een grote chaos en soms moet je flink optrekken om ergens te komen en dan loop de toerental helemaal tot 5000 toeren of zo.
Ik gebruik voor de versnellingsbak Toyota Type 4 fluid dat bestel ik uit houston Texasu dat is het beste en correcte olie voor die versnellingsbak.
Het is een automatische versnellingsbak maar het is nog ORIGINEEL en was nog NOOIT GEREVISEERD.
En de auto is uit 1994 en mijn toerental wijst 146 mijlen.
In Kilometers is dat zo'n 230000km of zo dus heel veel.
En nog steeds rijdt het als een splinter nieuwe auto.
Soms denk ik als ik roest problemen krijgt ga ik een andere frame uit houston halen maar alleen maar frame en doe gewoon een onderdeel transplant want alles is nog redelijk goed.
Alleen de waarde is te laag en dat komt omdat dit een heel arme eiland is geworden.
Wie een Lexus kan kopen koop een nieuwe en geen tweedehandse Lexus en wie geen geld geeft koop niet eens tweedehands want hier is voor Lexus alles duur.
De verzekering al is zo hoog voor dit auto en de onderdelen zijn erg duur.
Maar als je deze auto's goed onderhoud heb je tog weinig onderdelen nodig.
Maar je krijgt het niet makkelijk verkocht of moet je het bijna gratis afgeven.
Daarom ben ik al die jaren met mijn Lexus gebleven.
In de VS zijn er ook mensen die van hun Cadillacsen Chevy's zo veel houden dat ze dat nooit verkopen ze blijven ermee rijden totdat het letterlijk uit elkaar valt en sommigen doen zelfs daarna eenb grote reparatie van motor herbouwen of helemaal een nieuwe motor erin en dan verder ermee rijden.
Ik heb daar mensen ontmoed die gewoon boven de miljoen mijlen hebben gereden met hun auto's
Gewoon 2 of zelfs 3 keren een nieuwe motor en rijden totdat de kilometerteller helemaal naar 999999 gaat en weer opnieuw naar 000000 gaat.
InNederland doen ze dat ook je ziet niet veel mensen dat doen maar heel soms vind je wel iemand met een oude audi,Volkswagen of Citroen rijdt.
IK ben de enige persoon die dat met een Toyota gedaan heb ik heb die auto since 1997 tot nu toe dus al 13 jaar.
Ik ben benieud dat als ik deze auto langer kan houden totdat het 25 jaar oud wordt dat het en klassieke auto wordt.
Het kan het nog halen.
Veel mensen denken dat Toyota's dat niet kan alleen auto's van hogere kwaliteit kan dat zoals Chevrolet,Audi's en zo maar Toyota's kunnen ook als ze maar heel goed onderhoud worden.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
zo.. das een lang verhaal... Ik ga over een paar week ook die kant op, naar je buren :p... Hoop dat het dan een beetje mooi weer wordt!
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Ik zou zeggen koop een Toyota Tundra, mooie 5,7 liter met alle luxe die je kunt wensen. Verhogingssetje er onder dan kun je minimaal door 75/80 cm water heen rijden, en niet erin plonsen dus!! (wat standaard is bij een HI-lux of Tacoma die 75 cm doorwaaddiepte). Oooh en niet alleen bij jullie regent het stront van de dijk, hier in NL kan het ook spoken, dus daarvoor hoef je niet te verhuizen, ik weet niet of jij het strand bij Scheveningen wel eens gezien hebt real life maar geef mij de antillen dan maar.
 

lex2007

Hoort erbij
13 nov 2010
36
0
0
Ct200 ben je soms familie van mijn vriendin?
Want mijn vriendin is ook Nederlander maar kan overal op de wereld wonen behalve Nederland.
We zijn van plan mischien naar Tenerife te verhuizen als het zo verder blijft maar ze wil voor niks naar Nederland.
In Nederland regent het elke dag wel MAAR NIET ZO HARD.
Het probleem hier is dat het echt hard regent dus er komt zoveel water tegelijkertijd uit de lucht dat het water geen tijd krijgt om weg te stromen en dan komen de onderlopingen.
Een Toyota Tundra is goed voor mij vooral op deze eiland want de wegen hier zijn al slecht doordat de regering waarschijnlijk geen geld heeft om de wegen te onderhouden.
En nu zijn de wegen door de regen NOG MEER BESCHADIGD dus een SUV zou prettig zijn.
Ik dacht ook naar een LX 470 dat is een Lexus SUV die op de Chassis van de Toyota Land Cruiser gebouwd is.
Het wordt alleen in de VS verkocht en het lijkt wel mooier dan de Cadillac EScalade.
Maar het probleem is mijn vriendin.
Zij zegt altijd dat ik een zuinige auto moet nemen want de SC400 zuipt al te veel benzine.
Want dat is ook het probleem hier de regering die heeft zoveel belasting op de benzine prijs gezet en een auto die veel benzine gebruikt komt ook duurder uit om te rijden.
En wat de verzekeringmaatschapijen vragen voor deze Lexus is ook INSANE.
De auto is oud maar je moet toch veel geld hebben om zelfs met deze OUDE Lexus hier te rijden.
Dus een SUV van 5.7 liter kan ik helemaal niet kopen wanneer mijn vriendin alleen hoort van 5.7 liter begint ze al met haar gedoe van ja jij weer met je grote motoren en luchtvervuilende auto's.
De enige auto die wij SAMEN leuk vonden is de VOLKSWAGEN EOS.
Ik vond het uniek en het past netjes om een auto zoals de sc400 te vervangen.
En de motor is ook een 4 cylinder dat vond mijn vriendin goed dus.
Maar 4 cylinder MET EEN TURBO is toch bijna zoveel paardekracht als mijn sc400.
Dus ik verlies toch niet zo veel.
Maar ik weet niet wat we gaan doen het kan zijn dat we ook van eiland verhuizen eigenlijk was ik zelf benieuwd van als ik naar TENERIFE gaat of ik mijn Sc400 kan menemen in een container.
Want mijn vriendin zij dat ze in de meeste delen van Europa geen V8 accepteren omdat ze slecht zijn voor het milieu dus we moeten zien.
 

lex2007

Hoort erbij
13 nov 2010
36
0
0
Ok zo nu wat de bodemplaat betreft wat kan ik eraan doen?
Het regent nu nog steeds cat and dogs hier maar gisteren ben ik toch onder de auto gegaan om te gaan kijken.
De enige gaten die ik heb gezien waren voorin bij de kant waar de bestuurder dus zit.
Het zijn nog kleine gaatjes maar er zitten wel een paar van.
Ik merk het ook dat de voorkant meer roest heeft dan de achterkant.
Mijn vraag is nu:
Wat voor materiaal is die bodemplaat van gemaakt?
En kan ik daarvoor in de plaats STAINLESS STEEL platen gebruiken voor de bodem?
HOe dik kan Stainless steel platen maximaal zijn?
Want met deze abnormale toestanden is er geen andere oplossing een andere auto kopen helpt met niets want dan komt er ook gaten in die nieuwe auto.
Nergens op de wereld heeft ooit zo'n groot probleem gehad met regen dus ik kan nergens een advies krijgen dus ik denk gewoon stainless steel op die normale plaat welden.
Dus ik hal die originele bodem niet weg alleen ik koop een weldingmachine en weld het op die bodem.
Wat raden jullie aan voor weldingmachine MIG of ROD?
Want rod is goedkoper maar voor dit soort werk wil ik liever mig hebben denk ik maar ik ga het zelf doen want de bodyshops die vragen voor te veel geld en meestal doen ze toch niet zo'n goed werk dus ik ga het zelf doen.
Ik ga de platen bestellen en zelf doen ik moet gaan meten maar ik doe eerst 2 platen voor voorin en dan een andere keer achterin en de rest maar ik doe het in stukken want als ik alleen 1 plaat koopt dan moet ik het HELE ONDERSTEL dus uitlaat,wielen versnellingsbak en alles uithalen en dat ga ik niet doen.
De rest van de auto is nog goed de auto rijdt prima alleen de bodemplaat is messed up met roest.
Maar kunnen jullie mij A.U.B helpen met de dikte dat die plaat moet zijn en zo zodat ik ze kunt bestellen?
Ik ga ze nu niet bestellen pas eind DEcember denk ik maar dan moet ik wel kijken voor availability dus daarom.
Het wordt nu keihard aan die auto werken al mijn geld die ik gaat verdienen ga naar de auto heeft geen andere keuze regen heeft allesn hier kapotgemaakt.
Huis loopt ook schade en alles.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ik meen dat een vriend van me eens 2mm had gebruikt voor z'n auto... die was dan ook wel 40 jaar oud hoor toen dat nodig was. normaal plaatwerk is nog niet eens 1mm dacht ik

Hele bodem er uit (was een voorwielaangedreven auto) en vervolgens een nieuwe er in gelast, vervolgens dik in de undercoating/tectyl gezet.
 

lex2007

Hoort erbij
13 nov 2010
36
0
0
Ja dat heb ik gemerkt bodemplaten zijn heel dun.'
Ik weet niet waarom autofabriekanten zo'n dunne bodemplaat maken juist op het plek waar er meer bescherming moet zijn tegen roest maken ze zo'n dunne plaatje.
Maar wat vind je van mijn Stainless steel plaat idee?
Sommige mensen vinden het een GENIUS idee ik denk van ook want dan bescherm ik de normaale plaat die er al staat en de roestvrije materiaal ROEST NOOIT.
Ik ga dat maar proberen ik heb tenminste een oplossing voor de auto dan.
Nu wat gaan bedenken voor het huis,schotelantenne'wasmachines en andere dingen die kapot zijn gegaan onder al dit water.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Als je het er simpelweg overheen plaats zal het achterliggende materiaal wel heel snel door rotten, je sluit het vocht wat er achter kan komen immers op.

Plaatwerk is zo dun om het gewicht van de auto's laag te houden, het is natuurlijk goedkoper, en makkelijker te bewerken
 

lex2007

Hoort erbij
13 nov 2010
36
0
0
Nee ik ga het zo hard plakken vanuit alle kanten met een mig welder machine dat er geen water kan komen tussen die plaat en de andere plaat ik seal het helemaal af.
De Hele bodem erafhalen voor een nieuwe ga ik niet doen want dat gaat zeker meer dan $10.000 kosten want het hele onderstel moet er dan vanaf en hoelang blijf ik dan zonder auto.
Want op dit eiland zijn ze erg slecht in alles om een auto te spuiten doen ze zo'n 6 maanden over laat staan een hele bodemplaat eraaf halen en een nieuwe in gaan lassen dat werk duurt hier op dit eiland zeker zo'n 2 jaar of meer dus ik denk niet dat ik dat gaat doen.
Als ik de roestvrij staal gewoon aan de rand helemaal plakt met de welding dan kan er NOOIT water tussenkomen.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Je zal wel eerst genoeg undercoating van de originele bodem af moeten schrapen, want anders heb je geen goeie hechting

Maar plaatjes over ander plaatwerk is nooit een echt succes geweest bij de auto's die ik allemaal heb gezien. Want roest word niet voortgebracht door water, dat bevordert het uiteraard wel, maar door de lucht die wij in ademen. Dus je zal het lucht dicht moeten maken wil je een roest proces stoppen.
 

lex2007

Hoort erbij
13 nov 2010
36
0
0
Jelmer je heb wel gelijk.
MAAR.........................
Je woont niet op deze sterk vervloekte eiland dus je begrijp het niet.
Deze week was de regen voor 5 dagen gestopt.
Maar gisteren begon die ALWEER EN GING DOOR de HELE DAG VANDAAG eb de voorspelling geeft dat het tot morgen avond zal duren.
Ik begrijp dit gedoe niet maar 1 ding weet ik wel.
Het is niet de moeite waard om veel geld uit te geven om het goed te doen want dan roest het na 1 jaar TOCH WEER door deze vervloekte regen.
IK heb in 5 jaar tijd 3 keer een semi restauratie moeten doen aan mijn huis doordat het hard regent.
De grond die word zo nat dat alles die erop gebouwd is door de grond zakt.
Deze keer was het 1 van de badkamers.
Je weet het huizen hier hebben alleen maar 1 kamer met douche en de wc samen maar elke kamer heeft eentje.
Die van de kamer van mijn dochter is zo'n 1 centimeter doorgezakt dus het licht nu ongeveer 1 cm lager dan de kamer zelf en de rest van het huis.
Gevolg:
Eem grote scheur in de muur en in de vloer en ik weet niet of het dak ook schade heeft gekregen door dit maar door die scheur komen muggen,water van het regen en alles naar binnen.
Die moet ik repareren.
In 2008 moest ik al mijn kamer waar ik erin slaapt helemaal opnieuw bouwen omdat er gevaarlijke scheuren in zat.
In 2007 moest ik ook $13000 lenen bij de bank om overaal wat scheurtjes te vullen en andere dingen goed en veilig te maken want toen had ik ook doorzakking enz door regen.
In 2006 Had ik ook een stel reparatie's gedaan.
In 2005 toen begonnen de buien voor het eerst toen was mijn betonnen tuinmuur omgevallen en op die auto van de buren gevallen en het veroorzakte een grote drama.
Alleen voor dat hoefde ik niet te betalen want toen dekte mijn verzekering het nog.
Maar in 2006 toen plotseling het eiland zoveel buien kreeg hebben alle verzekeringsmaatschapijen besloten om niet meer de kosten te dekken bij slachtoffers van natuur verwoestingen en zo.
Dus alleen brand dekken ze nog want anders gaan ze allemaal failiet want iedereen die krijgt plosteling schade aan hun eigendommen door het regen.
Dus elke keer alweer.
IK zij al ik kan zo niet verder als ik zo moet doorgaan ga ik in grote financieele problemen raken.
Ik heb geen vaste baan maar ik organiseer een feest voor kerst en nieuwjaar ik zoek nu sponsers maar pas wanneer het feest over is kan ik de rest van hetb geld gebruiken.
Dan gaat alles aan schade door regen ALWEER!!!
Ik moet de auto repareren niet alleen de bodemplaat maar ik wil de hele remsysteem reviseren want ik zie meer mensen die remproblemen krijgen en verongeluken.
Een goede kennis van mij die had een hele hoge Toyota Hilux en zelfs bij hem had water zijn remsysteem kapot gemaakt hij ging remmen maar niks en dan BOEM!!!!
Hij ligt nu in de ziekenhuis.
Ik wil beginnen met de booster vooral en de master cylinder want ook al zitten ze hoog ze worden toch nat want als je door het water rijdt en draait het wiel in het water en die duwt het water naar boven op al die onderdelen die toch hoger zitten.
Maar ik denk ook dat ik alle vier ROTORS,BRAKE PADS,en CALYPERS gaat vervangen want deze zijn de onderdelen die CONSTANT in water blijven want de helft van de wiel ligt in het water.
Dus al die dingen wisselen dan moet ik nog met het huis beginnen.
Bomen zijn in mijn tuin omgevallen die van mij zijn maar ook van de buren vielen in mijn tuin dus ik moet die allemaal weggoiedn.
Maar het zijn grote bomen en je kan ze niet transporteren dus ik moet mensen betalen om ze allemaal te hakken in kleine stukken om ze met een pick up truck te gaan transporteren.
Daarna moet ik nieuwe wasmachine en was droger kopen want de was hok van mij is niet zo hoog als het huis maar op laag niveau net als de weg dus die zijn allemaal onder water geweest.
Daarna moet ik de grote scheur in den muur gaan vullen en al die andere dingen zoals de vloer die moet ook niewe tegels hebben en zo en daarna ook andere kleine scheuren die ik overaal rond het huis heb en zo kom ik bij zo'n $30000.
Ik ga dat niet in 1 keer maken dat gaat in 3 feesten dus ik kom pas juni klaar met alles.
Maar ik zie het al dan komt er meer zware regen en alweer meer zware schade erbij op het huis en op de auto.
Ik ben sinds 2008 nooit meer op vakantie geweest want ik zit altijd dingen te repareren hier.
Dus ik ga het minst geld uitgeven voor de bodem en niks meer het is ook een oude auto dus ik denk niet dat het langer dan 2 of 3 jaar mee moet.
Ik moet alleen iets hebben om het nu te beschermen zodat het niet slechter wordt.
En ja ik weet dondergoed dat de vochtige lucht ook roest veroorzaakt.
Dat heb ik gemerkt hier ja want mijn Fornuis en mijn koelkast zijn ook bedekt met roest geworden deze afgelopen maanden maar die worden niet nat door het regen!!!
Maar andere manieren zijn er niet ik denk als ik het erg van alle kanten last dat er geen lucht tussen kan komen dat hoop ik tenmiste.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
zal een moeilijke klus worden... en het is een eiland en al dat roest dat komt ook door de salpeter dat van de zee met de wind landinwaards gaat...
 

lex2007

Hoort erbij
13 nov 2010
36
0
0
Nee de salpeter ook niet ZO VEEL het veroorzaakt een klein beetje meer roest dan in Nederland maar niet zo veel want dit is een arme land en de meeste mensen hadden voor deze buien oude auto's die boven 20 jaar oud zijn en zelfs klassieke auto's van 1950 en zo en die roesten niet.
Alleen als je naar de strand gaat dan moet je kijken dat je niet met je voeten vol met witte zand in de auto komt want dan kan je problemen krijgen maar ik kreeg nooit problemen ik heb deze auto in 1997 in Miami gekocht en daarna getransporteerd in een container en de auto rijdt nog perfect en ik had ABSOLUUT geen roest problemen.
Ik deed altijd de auto wassen 1 keer per week binnen en buiten en binnen gebruikte ik een speciale vloeistof die je hier kan kopen om het leer enz. te beschermen tegen de hete zon.
Alles ging goed maar met deze buien van de laatste tijden kan ook niks goed gaan.
Ik ben nog steeds verbaasd dat deze auto nog GOED RIJDT want bij veel mensen hebben de motor al begeven want het is niet het harde regen maar de ondergelopen wegen die voor problemen veroorzaken.
In mijn tuin zelf moeten we elke dag in water lopen die zo hoog is als onze enkels om in de auto te komen.
Dus wanneer we binnen komen in de auto hebben we water in onze schoenen en die water maakt dan de vloerbeddeking nat en dat stinkt.
Daarom stinkt de auto veel en het heen en weer rijden op deze ondergelopen wegen dat veroorzaakt roest omdat de onderkant van de auto CONSTANT nat blijven dit jaar is het sinds midden sept begonnen dus al heel lang al die tijd en alles blijft constant onder water en moet er ook roest zijn.
Ik ben verbaasd dat er nog steeds geen water in de motor is gekomen.
Ik ben verbaasd dat ik nog geen electrische problemen heb want bij veel mensen werken de meeste dingen in hun auto niet meer.
Bij mij werkt alles nog steeds dus Airco,radio,lampen en alles.
Maar voor hoelang nog weet ik niet.
Vandaag is het regen alweer gestopt dus we krijgen een pause maar waarschijnlijk komt er weer een hevige onweersbui deze zaterdag avond.
Dus nu hard gaan werken en proviteren dat ik meer toegang heb op de wegen want na de weekend gaat het alweer een oorlogzone zijn.