Help, ik heb een UX300e gekocht.....

dentify

Nieuw hier
8 sep 2015
1
0
1
Heb sinds iets meer als een jaar ook een UX 300e en de AVAS-speaker is inderdaad luider dan ik zou willen. Daarop zelf wat onderzoek gedaan en had ook een bZ4X/RZ-speaker van de sloop kunnen vinden in buitenland (ziet er overigens precies dezelfde uit, alleen onderdeelnr. is anders). Helaas is het vervangen niet eenvoudig (bumper moet eraf) en moet nog onderzoeken of het zonder kan.

Achteraf gezien lijkt mij het vervangen van de speaker niet de oplossing, beide zijn 4ohm en volume wordt als het goed is geregeld door de module die onder de middelconsole zit. Wellicht is de oplossing om een 4ohm weerstandje parallel of in serie aan te sluiten op de speaker bedrading van de module. Of desnoods, en misschien veiliger, een extra speaker met een splitter kabel.
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
579
1
376
63
Toen wij de kinderen nog klein hadden waren er mensen die met verjaardagen speelgoed kochten met van die vermaledijde luidsprekertjes erin waar veel herrie uitkwam, zogenaamd leuk voor de kinderen maar als ouders werden we daar knettergek van (ik verdenk nog mensen dat ze het er om deden.....) Ik plakte die ondingen zonder pardon af met een laagje tape, afhankelijk van de hoeveelheid herrie gewoon plakband dan wel ducttape voor de serieuzere aanvallen op ons gehoor en de rest..... Kan dat niet die AVAS speakers? Wellicht met soort van weerbestendig aluminiumtape? :unsure:
 

KEEZZZ

Nieuw hier
7 mrt 2021
23
15
3
Lexus Rotterdam/Ridderkerk heeft in de UX 300e die verkoper op dat moment reed het voor mij geprobeerd in de werkplaats. Volgens zeggen was het enige wat hielp de speaker slopen. Afplakken of proberen te isoleren hielp niet. Uiteindelijk is zijn UX300e speaker gesloopt en gaf logischer wijs, nul geluid. Voor elektrisch rijden en een stuk veiligheid wil ik wel enigszins wat geluid, maar wel "normaal" en niet schaamteloos zoals nu. Ik hoop op kort termijn er nu werk van te maken en hou jullie op de hoogte. Een bumper verwijderen loop ik niet voor weg, maar wil wel dat ik het niet voor niks doe, vandaar ben ik blij met alle reacties. Bedankt daarvoor:)
 

Vermakke

Nieuw hier
1 mrt 2023
23
5
3
Ik volg dit omdat ik ook het een irritant geluid vind vooral in achteruitrijden.
Allee zeg er zijn zoveel ander geluiden te kiezen.
 
  • Leuk
Waarderingen: ISNX

ISNX

Nieuw hier
1 jun 2010
17
5
3
Op wonderbaarlijke wijze hoor ik al ruim drie weken niets meer... En belangrijker: Mensen vallen niet meer van hun fiets, verdraaien hun nek niet meer, blijven niet meer stomverbaasd staan en spreken mij niet meer aan in de trant van "Nou weet ik er niet heel veel van, maar dít klinkt niet goed!".

Mijn dealer vertelde mij dat ze bij een van de eerste klachten over het geluid - bij in dat geval een jonge Rav4 - zelfs de hele transmissie hadden vervangen voordat ze erachter kwamen dat het een artificieel geluid was. I rest my case.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa