Heb sinds iets meer als een jaar ook een UX 300e en de AVAS-speaker is inderdaad luider dan ik zou willen. Daarop zelf wat onderzoek gedaan en had ook een bZ4X/RZ-speaker van de sloop kunnen vinden in buitenland (ziet er overigens precies dezelfde uit, alleen onderdeelnr. is anders). Helaas is het vervangen niet eenvoudig (bumper moet eraf) en moet nog onderzoeken of het zonder kan.
Achteraf gezien lijkt mij het vervangen van de speaker niet de oplossing, beide zijn 4ohm en volume wordt als het goed is geregeld door de module die onder de middelconsole zit. Wellicht is de oplossing om een 4ohm weerstandje parallel of in serie aan te sluiten op de speaker bedrading van de module. Of desnoods, en misschien veiliger, een extra speaker met een splitter kabel.
Achteraf gezien lijkt mij het vervangen van de speaker niet de oplossing, beide zijn 4ohm en volume wordt als het goed is geregeld door de module die onder de middelconsole zit. Wellicht is de oplossing om een 4ohm weerstandje parallel of in serie aan te sluiten op de speaker bedrading van de module. Of desnoods, en misschien veiliger, een extra speaker met een splitter kabel.