Help! Kan contactslot niet meer ronddraaien

Payne

Hoort erbij
24 dec 2011
65
0
0
Wie kan mij helpen bij het volgende probleem.
Ik kan mijn contactslot niet meer ronddraaien (blijft op lock staan).
Het is niet het stuurslot dat heb ik al geprobeerd om door aan het stuurwiel te draaien.
Ik kan de sleutel dus niet rondraaien(aleen erin steken).
Wie weet wat ik kan proberen?
Ik weet niet of er iets electronisch in het contactslot zit waardoor deze blokkeert.
Ik heb inmiddels wel al naar zekeringen gekeken maar geen kapotte gevonden.
Hoor graag jullie suggesties.
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.728
467
83
Reserve sleutel geprobeerd?

Heb ooit een nieuwe sleutel laten frezen, toen kon ik daarmee ook mijn contact niet draaien. Na een keer nafrezen werkten het wel. Komt dus vrij precies.
 

Payne

Hoort erbij
24 dec 2011
65
0
0
Het contactslot werkt met beide sleutels niet.
Auto is werkend weggezet en vandaag werkte het slot niet meer.
Heb nog wel even het contactslot met een slotenspray ingespoten maar dit heeft ook niks geholpen.
Bedankt voor je reactie.
 

Payne

Hoort erbij
24 dec 2011
65
0
0
Ja hij staat in P.
Hij is de avond ervoor gewoon weggezet zoals altijd en zonder hem in de P te zetten kan je de sleutel ook niet verwijderen.
Dus ik kan nu de sleutel wel gewoon in- en uit het contactslot halen maar ik kan de sleutel niet draaien.
Ik heb ook met het stuurwiel lopen draaien ivm. het stuurslot maar dit helpt ook niet.
Ik weet niet of er een elektronisch-of mechanisch stuurslot op zit (nooit op gelet).
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Er zit een mechanisch stuurslot op, lijkt me dat de cilinder defect is. Wat je kan proberen is het volgende, stuurkappen verwijderen en een flinke tik uitdelen aan de slot cilinder, er kan een schuifplaatje in de cilinder blijven plakken. Als dit niet helpt kan je proberen het electronische deel achter het slot vandaan te halen, de sleutel gewoon in het slot duwen en dan met een schroevendraaier het electronische deel verdraaien, dan start de auto gewoon en kan je naar de dealer.
 

Payne

Hoort erbij
24 dec 2011
65
0
0
Ah! thanx.
Ik las net iets vergelijkbaars op my.is.
Daar hadden ze het ook over een flinke tik op het cilinderslot.
Ik heb nu het slot nog een keer ingespoten met een smeermiddel.
Toevallig ervaring hoe je de cilinder zelf kan verwijderen uit het stuurslothuis?
Ga morgen wel aan de slag en laat dan wel even weten of het gelukt is of niet.
Mochten er nog meer suggesties zijn laat maar weten!
 

Payne

Hoort erbij
24 dec 2011
65
0
0
:rulez: Probleem opgelost!
Vanochtend nog even lopen rammelen en rommelen met de contactsleutel en toen kon ik hem doordraaien.
Verder nog even geprobeerd of de andere sleutel ook werkt (werkt ook) en voor de zekerheid nog even flink met de slotenspray lopen spuiten.
Ik denk inderdaad dat er een lipje of pinnetje in het slot vast zat.
Hopen dat het probleem weg blijft......
Bedankt voor jullie hulp! :worship: