Help! Onregelmatig lopen en uitvallen bij stationair lopen

Kevin Carbage

Hoort erbij
22 mrt 2012
64
2
0
Hallo Lexusvrienden,

Zoals de meeste van jullie wel weten gebruiken we de LS alleen voor vakantie en speciale evenementen. Hij staat dus de grootste tijd van het jaar stil en als hij rijd zijn het voornamelijk korte stukjes.

Nu is het zo dat de auto slecht start, en als hij loopt, doet hij dat heel onregelmatig. soms valt hij gewoon uit! We hebben de accu al vervangen, dit lost het probleem niet op.
Weten jullie wat dit kan zijn? De auto gaat maandag de werkplaats in maar mss weten jullie zo aan de hand van mijn beschrijving wat het kan zijn.

Alvast bedankt!
Greetz Kevin
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
waarschijnlijk een bobine die niet meedoet
start de auto en trek de plug uit 1 van de bobine's , merk je geen verschil dan is die bobine stuk , is een kwaaltje bij 1UZ-FE heb ik mij laten vertellen
gaat er geen CEL lampje branden ?
is het luchtfilter schoon en droog , ivm MAF sensor die werkt met spiegels en is erg gevoelig voor geoliede filters
als er een CEL lamp gaat branden dan kun je hem uitlezen

op deze link wordt het uitgelegd http://www.lexls.com/tutorials/intro/codereading.html
 
Laatst bewerkt:

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Eindelijk kunnen wij de komende meeting je " Amerikaanse Politie Koe " bewonderen,
in plaats van dat je onderweg ben in een of andere vuilnisbakkenrace,
en nu begint die te stotteren
Dus handen uit de mouwen, want afzeggen voor de meeting is geen optie

succes ermee
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Inderdaad wss iets met de ontsteking. Naast de bobines (en het gasklephuis) kan je de verdelers ook eens nalopen/schoonmaken, die willen ook nog wel eens gaar zijn.
 

Kevin Carbage

Hoort erbij
22 mrt 2012
64
2
0
Waarschijnlijk is het gewoon een vochtprobleem ergens, wat zichzelf oplost door hem gewoon te gebruiken.. Afgelopen zondag onze vader in de steek gelaten en de LS weer eens uit gelaten. Eerst een aantal dingen schoongemaakt zoals hierboven genoemd. Hij ging steeds beter lopen, en tijdens het laatste rondje deed hij het probleemloos! Dus deze zaterdag zal de definitieve test worden! Daarna word het volgende week vrijdag want dan moet de Lexus als Gala wagen voorrijden!

Greetz Kevin