Het grote “kijk eens wat een leuk filmpje met een Lexus”-topic

D43m0n

Stamgast
10 apr 2013
1.227
1
876
113
onder het motto: “beter goed gejat dan slecht bedacht”; het begin van een (hopelijk lang) onderwerp over leuke filmpjes waarin allerlei Lexus-modellen een rol spelen. Ik trap af met een filmpje waarin de ultieme Lexus een glorieuze rol vervult: de LFA.
Met name het camerawerk en de montage is erg goed en mooi in beeld gebracht:

Ik vond zelf deze wel leuk:
De reden waarom ik hem zo leuk vind, is omdat vanaf 1:51 de auto die ik een tijdje heb gehad in beeld komt. Soms mis ik hem nog steeds. 😢

Jarno

• Leuk
Waarderingen: Johnny Le en D43m0n
@Darkmatter : altijd bijzonder om je oude geliefde . . . bolide terug te zien :cool: 👊

@D43m0n : dat geluid van de V10 is BRUUUUT, en ja natuurlijk klinkt het beter dan een 5 cilinder (appels en peren), het klinkt dubbel zo LEKKAH
commentaar is ook fijn om naar te luisteren, vooral de vergelijking van het geluid van de V5 (en V10!) met de harmonie in de muziektheorie (5TH)
Dat de LFA langzamer optrekt… zwoa, WHO the F. CARES!
👊

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
Een interessant filmpje over hoe de veiligheidssystemen van een Tesla zich verhouden tot de concurrentie. Vanaf 1:46 wordt het opeens erg interessant. ;)

Jarno
Ik roep al jaren dat ik het echt gevaarlijk vind dat Tesla hun auto's enkel met camera's uitrust.
Dit is een goed filmpje om mijn zorgen te demonstreren

Ik heb al enige jaren het idee dat Tesla rijders op snelwegen buitengewoon voorzichtig rijden - matige snelheid etc. Eigenlijk heel beschaafd. Ik weet dit tot nu toe aan "laadstress". Na het filmpje denk ik dat er ook andere zaken meespelen :cool: Voor mij dus voorlopig geen swasticar....Ben overigens wel benieuwd hoe Mercedes, BMW, Volvo etc uit een dergelijke test komen.

En in een "selfdriving car" zie ik me al helemaal niet rijden. Veel van de moderne voorzieningen op een auto laten de chauffeur min of meer indommelen "want het gaat toch niet fout vanwege de veiligheidsvoorzieningen". Voor ESP gaat dat wel op, al is dat juist een van de veiligheidsvoorzieningen die je desgewenst bewust kunt uitschakelen....

Interessant filmpje @Darkmatter (y)
Over het algemeen vergemakkelijkt technologische ontwikkelingen het dagelijks leven.
In dit geval is het nog niet genoeg doorontwikkelt om mij het veilige gevoel te geven om het autorijden geheel over te laten aan AI.
Zelf rijden is nog veel te leuk en voelt nu nog veiliger.

Ronduit schokkend om te zien. Ik heb een buurman met een model Y die regelmatig zo rijdt met vrouw en kinderen in de auto.......zal het eens aankaarten bij 'm, beetje tactisch inleiden is wel handig denk ik :unsure:

• Leuk
Waarderingen: Johno
Ronduit schokkend om te zien. Ik heb een buurman met een model Y die regelmatig zo rijdt met vrouw en kinderen in de auto.......zal het eens aankaarten bij 'm, beetje tactisch inleiden is wel handig denk ik :unsure:
Gewoon ff de link doorsturen 😁.

• Haha
Waarderingen: robtp09