het grote airco verfrissings topic

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Hey het is weer tijd om de airco/climate controle wat vaker te gebruiken
afgelopen winter heb ik de automatische climate controle uit gehad omdat mijn systeem dan op " in your face" mode gaat en ik de luchtstroom liever op het vooruit heb
$_57.JPG

dit even om uit te leggen omdat bij de nieuwe modellen het hoogst waarschijnlijk gebruikelijk is om de climate controle aan te laten
nu heb ik dus een schimmel luchtje uit de vents
Mijn airco heeft vorig jaar een retrofit gehad zodat ik op R134 kan draaien en diversen onderdelen vernieuwd zoals de dryer/filter en evaporator/verdamper

mijn bedoeling van deze thread is om ervaringen uit te wisselen over airco verfrissers , zonder kerstboom hanger of andere lelijke ambi pur troep wat je op je roosters klemt

via de luchtinlaat onder het vooruit of via de condensafvoerslang onder de auto

kom maar op met jullie ervaringen
 

Bijlagen

  • $_57.JPG
    $_57.JPG
    136,2 KB · Weergaven: 45

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Vorig jaar kon je deze verfrissers gratis bij de meet verkrijgen.. heb ik dan ook meegenomen en gebruik van gemaakt, het enige is dat de paravan eraf moet enzo (ruitenwisserarmen eraf) kun je daar ook mooi schoonmaken achter.. wat de verfrisser zelf betreft... je houdt de bus ondersteboven en spuit het in de luchtinlaat inderdaad... leegspuiten met intervals en dan wachten en dan de boel weer in elkaar zetten... het had een lekkere geur, ook in het begin, maar voor mijn gevoel is de geur weer teruggekomen... Misschien moet ik die behandeling vaker herhalen...
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Hey het is weer tijd om de airco/climate controle wat vaker te gebruiken
afgelopen winter heb ik de automatische climate controle uit gehad
Belangrijk is wel dat je dan wekelijks het systeem even 10 minuten laat draaien om uitdroging van je pakkingen te voorkomen.

@mlcoolj:
Verfrissers werken niet (lang), dus een lapmiddel. Punt is dat je bacterievorming krijgt in de kanalen (muffe lucht) en die kun je alleen verdelgen met een biocide reiniger. Vanwege nieuwe wetgeving zijn die reinigers nogal aan banden gelegd qua werkzame stof, dus die moeten professioneel worden toegepast en waarbij het resultaat ook niet in alle gevallen gegarandeerd is...

En als wellicht bekend, airco 10 minuten voor aankomst uitzetten.
 

Larsmx5

Hoort erbij
9 dec 2013
93
3
0
Mijn airco ruikt weer lekker na het vervangen van de airco droger en condensor, ook heb ik een reiniger gebruikt die je in het interieur moet zetten en dan aan moet zetten met het systeem op circuleren. Ook is de airco opnieuw gevuld.
Geen muffe luchtjes of vocht meer :-D