Het is een Lexus geworden

Classicracer

Nieuw hier
10 jun 2024
16
28
13
Hallo allemaal

Als 58 jaar oude Toyota liefhebber, moest het er na BMW , Opel , USA cars Daimler, toch maar van komen.
Mn BMW M550D er uit en een Lexus LS 460 er voor terug.
Ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen.
De BMW is natuurlijk veel moderener dan die oudere LS .
Maar ik denk dat de LS veel betrouwbaarder is.


Op zoek naar knappe velgen en een moderner multimedia systeem.
Tips zijn welkom

Grt Classicracer
 
Welkom in het forum. Goed om te zien dat er een LS bijkomt.

Graag wat meer info, zoals bouwjaar, km stand, type auto, etc. En vergeet de foto's niet :). Ja, ja, we zijn nieuwsgierig hier. Evt. delen waar je 'm hebt gekocht en hoe die dealer bevalt, kunnen we er allemaal wat van leren.

Veel plezier met de LS 460!
 
  • Leuk
Waarderingen: levensnevel
Zoals beloofd, hierbij een paar fotos.

LS 460 president 2007
Bewuste keus ivm de 8 traps aut zonder hybide

Ik ben benieuwd hoe het me gaat bevallen, ik kom van een BMW M550d Touring 2015
 

Bijlagen

  • image0.jpeg
    image0.jpeg
    98,7 KB · Weergaven: 56
  • image1.jpeg
    image1.jpeg
    115,1 KB · Weergaven: 53
  • image2.jpeg
    image2.jpeg
    75,8 KB · Weergaven: 57
Zo van de foto's te beoordelen is deze in mooie staat. Mooie kleur ;)

Opvallend is dat je van een 2015 BMW naar een 2007 Lexus gaat. Dan heb je wel vertrouwen in het merk denk ik.

Persoonlijk vind ik de originele velgen het mooiste staan bij de LS. Maar goed, dat is mijn mening natuurlijk.

Hoeveel km heeft deze erop zitten?
Import of orgineel NL?
 
Wat een mooie auto, gefeliciteerd.

Je levert wat sportiviteit in maar krijgt er meer comfort en meer betrouwbaarheid voor terug.

Ik ben benieuwd hoe de auto je gaat bevallen!
 
Zo van de foto's te beoordelen is deze in mooie staat. Mooie kleur ;)

Opvallend is dat je van een 2015 BMW naar een 2007 Lexus gaat. Dan heb je wel vertrouwen in het merk denk ik.

Persoonlijk vind ik de originele velgen het mooiste staan bij de LS. Maar goed, dat is mijn mening natuurlijk.

Hoeveel km heeft deze erop zitten?
Import of orgineel NL?
Alle autos zijn import, maar gelukkig alle 135000 kwaliteits kilometers via de Lexus dealer aantoonbaar.
Wel een dubbel gevoel, de BMW is een superauto, 450pk /977NM!!
Maar gevoelige techniek.
Gewoon een ruim vakantie kanon.
Zelf ben ik van mening dat oudere (Japanners) beter in elkaar steken dan die nieuwe pruttelmotortjes met een zooi turbo,s er op.
LS 460 is weer eens wat anders.
Heb nog aan een GS450 hybrit gedacht , maar net ff te klein, en die variobak /hybride vind ik niet geweldig
 
  • Leuk
Waarderingen: levensnevel
Nu snap ik de staat van de auto. Mooi lage km stand. En goed onderhouden. Alhoewel dat bij de meeste Europese Lexii wel het geval is. Helemaal de LS, die van de meer vermogende eigenaren komt, wat vaker binnen hebben gestaan (landhuizen) en dus ook op tijd het juiste onderhoud hebben gehad. Ook zie je over het algemeen weinig versleutelde of gemodificeerde LSen rijden.

Voor wat betreft evt. dingen waar je op kan letten zijn dat de voorste luchtschokbrekers. Die van mij moesten bij 100k worden vervangen vanwege en rammel aan beide zijden. Daar is een TSB (Toyota Service Bulletin) voor, alhoewel ik niet zeker meer weet of 2007 daar ook bij zit. Gelukkig onder garantie omdat het 2 maanden na aanschaf bij Louwman was. Als die van jouw mooi stil over (kleine) oneffenheden glijdt is er niets aan de hand natuurlijk.
Verder komen bekende kwalen zoals de Valey Plate lekkage en de Brake Actuator problemen die je op Club Lexus leest gelukkig hier in Nederland minder voor. Dus daar hoef je je hopelijk geen zorgen om te maken.
Je auto is natuurlijk wel 17 jaar oud. Ik zou bv alle rubbers behandelen met Honda Shin-Etsu vet. Incl. die van het open dak.
En om de multimedia beleving wat te moderniseren heeft Grom audio een mooie Car Play of Android Auto optie.

Veel plezierige kilometers!
 
  • Leuk
Waarderingen: Dirk_S en levensnevel