Hey ik ben Vagik

Vagik

Nieuw hier
21 sep 2011
22
0
0
Hallo iedereen,
Ik ben Vagik uit Mechelen (Belgie) en ik heb aal anderhalf jaar lexus is220 km stand nu 105.000. Ik heb heel veel problemen gehad met die auto, ik dacht dat lexus kwaliteit had maar wat ik meegemaakt heb met die auto en wat ik in forums heb gelezen... gaa ik beter zwijgen.
 
Hallo,
welkom op het forum.
Heb je de Lexus vanaf nieuw?
Ook al zou dit niet het geval zijn, dan is het altijd waardeloos wanneer je het meemaakt.
:(

Ik denk dat je het helaas zo moet zien als: de uitzondering op de regel.

Mag ik vragen waarom je deze auto nog rijdt, wanneer deze je zoveel problemen heeft opgeleverd?
 
Jaaah ik heb geen tijd om die ter verkoopen en dan andere auto zoeken pfffff.
Ik heb cilinderkoppaking vervangen, dus heel die motor der uit halen en trug steken, egr paar keer gekuist, problemen met 5de injektor, check vsc melding, en nu heb ik 2 andere problemen lavai als ik rijdend naar links en rechts draai en stottering als ik zelfde snelheid behoud. Niemand weet waar probleem ziet. Ik ben al in alle lexus dealers geveest
 
Wanneer het stotteren alleen voorkomt wanneer de motor warm is en het stotteren alleen voorkomt bij constante snelheid, zou ik denken aan slecht functionerende lambda sonde. Want juist bij constante snelheid gaat de computer (ECU) met meet gegevens van de lambdasonde proberen om zo schoon mogelijk te rijden.
Maar dat zou volgens mij wel via de computer uit te lezen zijn door de garage, wanneer ze het diagnose apparaat eraan hangen en gaan rijden.
 
In het Engels hebben ze het dan over een O2 sensor
Waar ze bij de IS zitten weet ik niet, maar ik kan me niet voorstellen dat ze niet op de zelfde plaats te vinden zijn als bij een GS en hieronder is een plaatje van de GS

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Dus bij de downpipe moet je ze kunnen vinden, direct bij de eerste kat.
Maar ik zou sowieso even bij de garage/dealer navragen of zij de mogelijkheid hebben om de lambda sondes uit te kunnen lezen en of ze daaraan kunnen zien of ze wel of niet goed functioneren.
 
Welkom hier en helaas treurig om aan te moeten horen dat je zoveel problemen hebt :( Bij de Is220d komt het helaas wat vaker voor dat je wat problemen krijgt, maar toevallig heb jij ze allemaal meegemaakt...
 
Tijd voor een benzine lexus met automaat, dat is ook deels waarom ik geen diesel heb genomen.
 
Vagik zei:
OOOk danku micdee.
pfff ik ben die auto beu

Mijnheer Vagik:
Allereerst mijn excuses. Ik ben even domweg uitgegaan van een benzine lexus (ze hebben ook zoveel diesel uitvoeringen) en dan komt ook weer mijn weinige kennis van Lexus om de hoek kijken.

Ik heb nog even proberen te controleren, er zijn diesels welke ook van deze lambdaosondes gebruik maken, dus zou het verhaal nog wel kunnen kloppen.

en anders: neem ik alles bij deze gezegd terug en zet er een excuus woord voor in de plaats....
Maar probeer in ieder geval van de positieve zaken van de auto nog te genieten.
 
Veel minder, in ieder geval geen 1 die jij hebt gehad. Dat is typisch voor de diesel. Ik heb er nu bijn 190000 op de klok en geen prob met motor en aandrijflijn
 
Welkom hier.
jammer om te horen dat je zoveel problemen heb gehad.

toyota/lexus en commonrail diesel is inderdaad helaas niet zo'n supercombi... ze vinden diesel/LPG niet zo fijn...
de benzine versies staan daarintegen bekend als zeer betrouwbaar.
 
Hallo welkom hier.

Als je zoveel mogelijk info mbt het stotteren geeft kan ik misschien een diagnose stellen. Ik werk veel met deze motoren, wel in Toyota's maar goed dat maakt vrijwel niets uit.




gr. koen
 
Koen, ff snel tussendoor, rijden de toyota/lexus diesels rond met lambda sondes?
 
Ja er zit er 1 na de kat, er zitten ook 2 druk sensoren en 2 temp sensoren in de kat.




gr. koen
 
Is mogelijk, ik heb het nog nooit meegemaakt. Is lastig te zeggen zo, het kan van EGR tot aan de turbo liggen.



gr. koen