Re: Hoe controleer ik wielagers en draagarmen?
Die wiellagers zijn in ieder geval lastig te merken. omdat de auto zo goed is gedempt heb je er weinig erg in. Nu rijd ik ook verlaagd en heb aardig wat rolgeluid en merk er dus nog minder van
Ik heb de mijne toen met een spin apparaat flink in de rondte laten draaien, doen hoorde je wel duidelijk dat er eentje bij mij stuk was. Verder had ik ook last van vibraties.
draagarmen hoor je vaak bij het afrijden van heuveltjes en dergelijke, ze bonken dan nogal. Je kan ook kijken of de bussen er niet uit liggen en desnoods even met een bandenlichter er tussen kijken of er abnormaal veel speling op zit. mag dacht 1mm zijn voor APK. Stofhoesen op de fusee met de spindle moeten ook goed dicht zijn, je kan ze goed controleren als je de draagarmen even los maak van de spindle. zo'n fusee moet niet te slap zijn en dus te makkelijk in allemaal hoeken kunnen worden gedraait, dan zit er vaak ook speling in.