- 22 aug 2010
- 496
- 39
- 28
Hoi,
Na 5.000 km gereden te hebben ben ik zeer content met de aankoop van m'n RX400. Hij is - en rijdt perfect. Echter heb ik een vraag waar ik nergens een antwoord op kan vinden. Hoe weet ik namelijk of mijn Hybride systeem goed functioneert?
Ik was namelijk altijd overtuigd dat wanneer je rustig rijdt je te allen tijde op hybride kunt rijden tot de ? 60 km/u totdat de accu's nagenoeg leeg zijn. Niets is minder waar en het is eerder andersom. Relatief vaak gebeurt het zelfs dat ik soms gewoon 20 km/u rijd met volle accu's en dan nog knalt de hybride er gewoon niet in. (radio uit, airco uit, alleen in de auto etc.).
Onlangs had ik 1 uitzondering en leek het alsof hij continue op hybride reed, soms wel tot ver over de 70 km/u. Later, toen ik dezelfde route weer terug reed, reed hij weer nagenoeg uitsluitend op benzine, terwijl de accu's gewoon vol waren.
Gemiddeld zit ik op 9.5L/100 km. Dus dat lijkt mij wel ok.
Samengevat: het hybridesysteem lijkt erg instabiel en reageert soms totaal verschillend onder exact dezelfde omstandigheden.
Is dit normaal? Moet een hybridesysteem in principe altijd aanslaan wanneer de accu (redelijk) vol zit en je zeer rustig in een dorp rijdt? Of kan het zijn dat, hoe rustig je het ook probeert, het systeem simpelweg niet aan wil slaan.
Ik lees graag de ervaringen van mede hybride rijders.
Na 5.000 km gereden te hebben ben ik zeer content met de aankoop van m'n RX400. Hij is - en rijdt perfect. Echter heb ik een vraag waar ik nergens een antwoord op kan vinden. Hoe weet ik namelijk of mijn Hybride systeem goed functioneert?
Ik was namelijk altijd overtuigd dat wanneer je rustig rijdt je te allen tijde op hybride kunt rijden tot de ? 60 km/u totdat de accu's nagenoeg leeg zijn. Niets is minder waar en het is eerder andersom. Relatief vaak gebeurt het zelfs dat ik soms gewoon 20 km/u rijd met volle accu's en dan nog knalt de hybride er gewoon niet in. (radio uit, airco uit, alleen in de auto etc.).
Onlangs had ik 1 uitzondering en leek het alsof hij continue op hybride reed, soms wel tot ver over de 70 km/u. Later, toen ik dezelfde route weer terug reed, reed hij weer nagenoeg uitsluitend op benzine, terwijl de accu's gewoon vol waren.
Gemiddeld zit ik op 9.5L/100 km. Dus dat lijkt mij wel ok.
Samengevat: het hybridesysteem lijkt erg instabiel en reageert soms totaal verschillend onder exact dezelfde omstandigheden.
Is dit normaal? Moet een hybridesysteem in principe altijd aanslaan wanneer de accu (redelijk) vol zit en je zeer rustig in een dorp rijdt? Of kan het zijn dat, hoe rustig je het ook probeert, het systeem simpelweg niet aan wil slaan.
Ik lees graag de ervaringen van mede hybride rijders.