Hoeveel LS430 op het forum?

TijsT

Hoort erbij
29 mrt 2011
67
0
0
Zijn er op dit forum eigenlijk wel eens getallen bekend gemaakt over hoeveel Lexus-rijders er hier in totaal ingeschreven staan? Onderverdeeld naar model en type? Ikzelf ben vooral benieuwd hoeveel LS-rijders en met name LS430-rijders er op het forum ingeschreven staan.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
TijsT zei:
Zijn er op dit forum eigenlijk wel eens getallen bekend gemaakt over hoeveel Lexus-rijders er hier in totaal ingeschreven staan? Onderverdeeld naar model en type? Ikzelf ben vooral benieuwd hoeveel LS-rijders en met name LS430-rijders er op het forum ingeschreven staan.


Nou wij drieen dus zeg maar de drie musketiers, :p
 

TijsT

Hoort erbij
29 mrt 2011
67
0
0
Ha ct200H, ik kreeg de aanschaf van de Lexus er thuis ook pas door toen ik zei dat de hond zijn eigen airco zou krijgen op de achterbank...
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Hhahaha dat is mooi, dan heb jij zeker een vette president uitvoering, als de hond maar van de radio afblijft dan :D
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
ct200H zei:
En daar is hij dan,................... daaaaaaaaaaaaaaaaggggggggggggggg CT

CT ingeruild voor een LS 430 facelift, 2006, 80.000 km, en LM extra met winterbanden. :D

Volgens mij de enige juiste "inruil-aktie ", tuurlijk hij is mooi de ct200H, maar onder de motorkap zie ik toch helaas een ( verbeterde) Prius, nu kan je geen appels met peren vergelijken en het zal voor sommige gunstig zijn voor de bijtelling, maar stel jezelf eens de volgende vraag, een dikke V8 of een 4 pitter met hybride techniek

Ik denk dat ik het antwoord al weet.

Trouwens volgens mij is die hele hybride techniek van voorbijgaande aard, een soort tussen oplossing, totdat het echte antwoord gevonden is voor het vervanger van benzine en is die hybride techniek nu wel zogoed voor het milieu?
Waar gaan straks alle afgedankte accu's naar toe? hoeveel energie heeft het gekost deze te maken?
Dan zijn er ook nog auto's auto's die enkel op stroom rijden en met een stopkontakt opgeladen kunnen worden,
met stroom uit een kolencentale ??
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Hoi Henny,

eindelijk nog iemand die het begrijpt, ach weet je de CT is geen slechte auto maar het is niet mijn ding en daar kom je pas achter als je de auto eenmaal iets langere tijd hebt.

Volgens diverse mensen uit de autowereld is hybride wel de toekomst trouwens en zij zeggen dat de elektrische auto de toekomst niet heeft, maar goed de tijd zal het leren. En als je wel eens in een RX of GS hybride hebt gereden kun je beamen dat deze dingen akelig snel zijn, alleen in het nederlandse belastingklimaat zetten deze auto's geen zoden aan de dijk omdat ze niet in de 14 % vallen.

Over de accu's gesproken, die worden gerecycled door Lexus/Toyota en komen weer terug in nieuwe auto's, dus voor zover de zorgen eigenlijk, ik geloof dat dat wel goed komt. Voor de rest ben ik het helemaal met je eens, maar andere mensen schijnen allemaal te moeten beslissen hoe wij met het milieu omgaan, zij weten het allamaal beter, de vraag is, is het ook beter? :p
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Heeeeeeeeeee een soortgenoot, dus er zijn 2 UCF31's op het forum. (UCF 31 bestaat vogens mij niet maar ik tel gewoon door)

Zie je op de meeting? :hi:
 

handigneefje

Actief
29 mrt 2009
114
0
0
@CT200 - ik ben nog nooit naar een meeting met, over en voor auto's geweest. Ben niet zo meeterig zullen we maar zeggen. Zou niet zo goed weten wat ik daar moet doen, behalve dan over de auto praten maar daar ben ik dus niet zo goed in. Want niet technisch en ook niet echt ge?nteresseerd in auto's. Dit zeg ik zonder kwalificatie over mensen die wel echte interesse in auto's hebben. Het blijft voor mij een vervoermiddel waar ik zelf helemaal niets aan sleutel of doe.

Ervaringen deel ik nu voornamelijk via dit mooie forum maar ook bijv clublexus.

Het is wel een heerlijke auto! Blijf de airsuspension-hoogte aan de achterkant toch bedenkelijk vinden, een beetje naar achteren hangen staat niet echt mooi.

Groetennnn
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Ja die hangende kont is echt een UCF30 probleem, maar het zit hem in de lijn van de auto zelf.
Hier een foto van mijn UCF31, ooh en ik ben ook niet zo'n spoilerboy die honderd uit kan lullen over een auto en een meeting is ook niet mijn ding, maar het is wel leuk om de mensen achter de namen te zien en persoonlijk te ontmoeten daarom meld ik me wel even.

Kom ook gewoon naar de meeting, voor mijn part spreken we wat af zodat je er niet alleen voor staat? :rulez:
 

Bijlagen

  • LS430 2006 2.jpg
    LS430 2006 2.jpg
    84,1 KB · Weergaven: 53

TijsT

Hoort erbij
29 mrt 2011
67
0
0
Ik ben net als handigneefje ook nog nooit naar zo'n meeting geweest en ook geen sleutelaar - blijkbaar typisch LS430 profiel! - maar wil wel gaan, al zijn er nog twee dingen die er tussen zouden kunnen komen. Maar lijkt me wel een grappige ontmoeting. En weer een mooi excuus om 200 kilometer in je LS430 te rijden...
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Aan de LS hoef je ook niet te sleutelen, of je moet Jelmer heten :D

Maar de aftermarket onderdelen zijn ook schreeuwend duur, noem ze maar op Wald, TTE e.d. zijn niet te betalen,
heb even voor 4 originele spatlappen gekeken, bijna 800 euri's meneer voor 4 stuks in de kleur. Dan krab ik ook 3 x achter mijn oren om dingen te veranderen. ;)

Maar see you op de meeting.
 

TijsT

Hoort erbij
29 mrt 2011
67
0
0
Voor de verzekering moet ik opgeven wat voor alarmklasse het alarm valt. Weten jullie wat er standaard voor alarm in een Lexus LS 430 uit 2001 zat/zit?
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Even kijken of ik dat ergens heb staan, moment

EDIT: nee, prijslijst heb ik niet meer. En in de brochure staat alleen maar alarmsysteem met startonderbreking, dus zal wel gewoon een klasse 2 alarm zijn