Hoge kilometerstand op een IS250...

weebmeister

Nieuw hier
29 jun 2014
2
0
0
Goedendag,

Zelf kijk ik al wat langer mee op dit forum en ClubLexus.com.. Vandaag toch maar besloten mijzelf hier eens aan te melden.

Aangezien mijn huidige wagen verkocht is, een Civic EK9 Type-R (import Japan), zit ik te kijken voor een vervanger.

Mijn oog is gevallen op een Lexus IS250, dit omdat het ook in de Nederlandse "tuning scene" een unieke wagen is om aan te passen.

(Geen grote bumpers of overdreven vleugels... Gewoon een Airride-kit met Vertex lippenset en met een setje 19/20" wielen. Zoals de meeste mensen het in de USA doen, hehe)


Nu is mijn vraag: is het slim om een IS250 te kopen met een kilometerstand van 150.000+? Ik rij zelf 500 km per week met een auto.

Het ligt er natuurlijk aan hoe deze is onderhouden etc etc... De reden waarom ik dit vraag is omdat er een Matador Red Mica IS250 te koop staat, redelijk unieke kleur in Nederland (?).

Deze is helemaal Full Option, van stoel verwarming tot aan de achteruit rijcamera.. Er zit een Lexus dealer onderhoud historie bij.


Hopelijk kunnen jullie mij wat tips geven.


Alvast bedankt en groetjes!
Wesley.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Welkom op het forum.

Dat is geen km stand waar je je (technisch gezien) veel zorgen over hoeft te maken. Is het een schakel of automaat versie?
 
Laatst bewerkt:

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
welkom! wat gps zegt... al helemaal als die goed onderhouden is... Er rijdt hier 1 op het forum met meer dan het dubbele van dat...
 

weebmeister

Nieuw hier
29 jun 2014
2
0
0
Thanks voor de snelle antwoorden :) Het is een handgeschakelde versie.

Als het een automaat was zou je dan problemen krijgen met de versnellingsbak?
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Persoonlijk zou ik juist voor de automaat gaan. Deze is net is beter sneller etc dan de handbak en hoort gewoon bij de auto. Geloof me, voor je de keuze maakt rij even een automaat met flippers. kleur kan altijd nog middels een wrap, zoals deze GS:

10397152_10152579960684343_5804349648377358912_o.jpg
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
852
1
469
63
Daar sluit ik me bij aan (zonder ooit 1 meter in een Lexus met handbak te hebben gereden). "Eens een automaat, altijd een automaat". En dat geld dubbel en dwars voor een Lexus! In de normale modus past hij zich aan aan je rijstijl. Dit doet ie echt netjes. En hij is nog best zuinig ook: ik heb ruim een half jaar mijn eerste Lexus, het gemiddelde verbruik is 1:11. Dit is het gemiddelde dat spritmonitor.de aangeeft. Bij langere ritten haalt ie 1:13 tot soms 1:14. Voor een auto in dit formaat, met dit gewicht en vermogen en een automaat, vind ik dat zeer, zeer netjes.
 

brazi

Nieuw hier
27 jan 2013
22
1
3
Ja, en mijn 250 met handbak is nog zuiniger. En dat terwijl ik hem helemaal niet spaar.
Mijn collega's geloofden mij in eerste instantie niet, maar na een blik op mijn boordcomputer beginnen ze toch te geloven dat hun 1.4 tjes helemaal niet beter zijn.

Ik kan beamen dat de automaatbak veel beter bij de 2.5 litermotor past dan de handbak, dat zit 'm echt in het karakter van de motor. wel vermoed ik dat de versie met handbak uiteindelijk sneller is. Maar dan heb je het al over snelheden die je eigenlijk nooit rijdt. ( buiten Zeeland...)

De wegligging is geweldig.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ook ik kan alleen maar bevestigen wat hierboven is gezegd, neem de automaat, want dat past gewoon veel beter bij de auto en je gaat er veel meer van genieten. Qua km stand hoef jij denk ik niet zoveel zorgen om te maken... ik ben zojuist e 333.000km voorbij en ik kan je zeggen dat ik alleen maar begin van dit jaar als eerste mijn fuseekogels uit voorzorg heb laten vervange en vorig jaar ook uit voorzorg mijn accu,

Handbak is op hoge snelheid wat sneller ivm kortere bak verhoudingen, maar hierdoor zuipt deze ook een liter per 100km meer.