Hoogte koplampen

Bas Timmermans

Hoort erbij
24 nov 2013
78
0
0
Is het mogelijk om de xenonverlichting in hoogte te verstellen. Ik vind dat ze in dimlicht stand niet ver genoeg vooruit schijnen. Ik kan nauwelijks 20 ver kijken. Dat is erg vermoeiend rijden.

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
116
0
Dat is bij elke auto mogelijk. Je zou misschien even achter de koplampunit kunnen kijken, waar normaal gesproken een soort schroef/regelmechanisme aanwezig is. Misschien niet onverstandig dit te laten doen door dealer/garagebedrijf (met koplampafstelapparaat), aangezien het totale lichtbeeld vrij nauwkeurig moet worden afgesteld.

Bas Timmermans

Hoort erbij
24 nov 2013
78
0
0
Dank, ik zal komende week de dealer eens opzoeken. Ik dacht dat het wellicht softwarematig moet omdat dit lampen zijn met een automatische hoogte verstelling.

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
116
0
Auto hoogteverstelling gaat middels een sensor van de ophanging. Volgens mij geschiedt de 'basisinstelling' (tot nu toe) altijd d.m.v. stelschroeven up/down en left/right. Het lichtbeeld behoort tevens afgesteld te worden met een bestuurder(gewicht) in de auto, kofferbak leeg en banden op juiste spanning.

Laatst bewerkt:

Buulke

Nieuw hier
24 dec 2013
14
2
0
Ik heb LED lampen maar deze stonden ook veel te laag. Bij de garage hebben ze deze maximaal omhoog gezet wat binnen de APK mag. Dat was echter te hoog; er werd regelmatig met grootlicht geknipperd. Nu heb ik ze halfweg minimum en maximum laten zetten en dat is een heel stuk beter.
Bij de koplampen onder de motorkap zitten aan beide kanten 3 stelschroeven waarmee je het zelf kunt instellen, maar dat heb ik (nog) niet uitgeprobeerd.

Da_Kwant

Hoort erbij
20 feb 2014
77
1
0
Ik heb LED lampen maar deze stonden ook veel te laag. Bij de garage hebben ze deze maximaal omhoog gezet wat binnen de APK mag. Dat was echter te hoog; er werd regelmatig met grootlicht geknipperd. Nu heb ik ze halfweg minimum en maximum laten zetten en dat is een heel stuk beter.
Bij de koplampen onder de motorkap zitten aan beide kanten 3 stelschroeven waarmee je het zelf kunt instellen, maar dat heb ik (nog) niet uitgeprobeerd.

Ook ik heb ze hoger laten zetten, de fabriek hadden ze op het laagste ingesteld