How low can you go

Nico Riegman

Hoort erbij
3 jan 2011
58
0
6
Tijdens de meeting van 28 mei van Jelmer een ASE664 met de bedrading voor een 1992 Lexus gekregen om te proberen of het werkt en zo ja dan maar gelijk te houden. Een ASE664 is een piggy back computer voor de luchtvering. Je kunt dan je auto in 4 stappen nog hoger zetten (niet echt nodig :mrgreen: ) of in 9 stappen verlagen (kijk dat wordt leuk :D ).

Elke stap is ongeveer 1 cm. Je kunt voor en achter onafhankelijk instellen en links en rechts voor (dat gebruik je dus nooit). Zou plug en play moeten zijn,maar zonder manual kom je er niet uit. En... je raad het al.. er zat geen manual bij. De fabrikant, Datasystems, levert alleen nog een Japanse manual!!!). Internet afstruinen. Ergens een halve manual gevonden in gebrekkig Engels en in diverse forums nog wat aanwijzingen zo hier en daar. Uiteindelijk kom je er dan wel uit.

Foto's zeggen meer, dus hier in volgorde. Normaal met ASE664 uit, ASE664 met 5 stappen verlaagd en ASE664 Superlow (alle lucht uit de vering, kan je NIET mee rijden alleen voor shows). Setting 5 is nog goed om mee te rijden en als ik hier in Drenthe weer een klinkerweg tegenvkom dan is 1 druk op de knop voldoende om weer het vliegend tapijt te krijgen (ASE664 op off). Oppompen van de auto gaat niet echt snel (ongeveer 1 a 2 minuten) omdat de standaard compressor niet al te groot is. Maar het werkt allemaal wel! :rulez: super low.jpg
 

Bijlagen

  • Normal.jpg
    Normal.jpg
    213,9 KB · Weergaven: 42
  • setting 5.jpg
    setting 5.jpg
    215,2 KB · Weergaven: 42

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Nico, ziet er wijs uit, hij stond inderdaad een beetje met de voetjes van de vloer zonder piggy. :rulez:
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Echt vet! :mrgreen: geweldig!, ben blij dat hij het doet :worship:

Foto 2 is wel mooie hoogte, hoe rijd het dan?

zit er ook wel aan te denken weer zo'n computer te kopen, maar nu voor mijn type... alleen ze zijn dus wel $900,- nieuw :roll:

Maar ik kan er vast wel via via aan komen uit Japan :)
 

Nico Riegman

Hoort erbij
3 jan 2011
58
0
6
Jelmer,

Op foto 2 rij je nog steeds LS waardig alhoewel het wel degelijk voelbaar stugger is dan normaal. Maar dat is allemaal een kwestie van persoonlijke smaak/gevoel...

Kom er gewoon eens in rijden... dan ervaar je het zelf!!!!! :D

Nico
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Ziet er goed uit! En ook erg handig, lekker laag cruisen en als je bij de stadse rocky mountains kom zet je ?m een tikkie hoger.



gr. koen
 

wilcom2005

Actief
12 jul 2009
439
21
18
alle drie de foto's zijn al beter als wat je op de meeting had :)
de onderste is voor mij te laag...de middelste gaat maar doe mij maar normaal.
trouwens een vreselijk mooie auto die je hebt maar dat had ik je ook al op de meeting gezegt:)

gr wilco