Hybride accu

Ruuth

Hoort erbij
26 nov 2016
45
1
8
Vol bewondering kijk ik naar alles wat er op de diverse displays wordt getoond. Zo ook de afbeelding van het verbruik waarbij wordt aangegeven wat de inhoud van de grote accu is. De inhoud verandert van kleur bij de laatste twee horizontale balkjes en wordt weer keurig blauw bij het toenemen van het aantal balkjes. Maar wat ik ook doe, dat laatste balkje krijg ik er nooit op. Oftewel ik krijg de accu nooit vol. Is dit nu een indicatie dat de accu niet helemaal fris meer is?
 

covko

Actief
9 mrt 2011
296
39
28
Die krijg je denk ik enkel vol als je zeer lang op een bergaf rijd,ik veronderstel dat dit zo gedaan word om de accu te beschermen
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.087
4
789
113
Die krijg je denk ik enkel vol als je zeer lang op een bergaf rijd,ik veronderstel dat dit zo gedaan word om de accu te beschermen

Klopt, Lexus (Toyota) doet dit op alle modellen om de NiMH cellen te beschermen.
Op het moment dat een NiMH-cel bijna vol is wordt deze warm. (het rendement neemt af) Accu's vinden hoge temperaturen niet prettig en hierdoor gaat de levensduur drastisch omlaag.
De HV accu wordt in een gebied van ca. 30 tot 80 procent gehouden.
 

Marco12

Hoort erbij
10 okt 2016
39
8
8
Klopt, Lexus (Toyota) doet dit op alle modellen om de NiMH cellen te beschermen.
Op het moment dat een NiMH-cel bijna vol is wordt deze warm. (het rendement neemt af) Accu's vinden hoge temperaturen niet prettig en hierdoor gaat de levensduur drastisch omlaag.
De HV accu wordt in een gebied van ca. 30 tot 80 procent gehouden.

Klopt, daarom gaan bij Toyota en Lexus de accu's niet stuk, en bij Honda wel.
 

guidonline

Hoort erbij
3 jun 2016
33
0
6
Ben ook blij dit te horen, het laatste streepje idd 1 keer ook gevuld gehad toen ik in Frankrijk van een helling reed. Mooie techniek, goed over na gedacht..:)
 
V

Verwijderd lid 3623

Guest
Die krijg je denk ik enkel vol als je zeer lang op een bergaf rijd,ik veronderstel dat dit zo gedaan word om de accu te beschermen
Heb ik ooit bij een Yaris Hybrid vol gekregen, precies op de manier zoals jij het beschrijft. Kwam gelijk een geel driehoekje naast te staan (zonder verdere merkbare gevolgen).