Hybride health check

Hans S.

Nieuw hier
7 feb 2025
16
2
3
Beste forum leden,
Wie van jullie heeft hier ervaring mee......?
Tijdens de beurt weigerde de laptop van de dealer connectie te maken met de importeur (Louwman) of andersom. De health check is dan ook niet uitgevoerd.
Laatst terug geweest bij Van Leussen in Zwolle voor een nieuwe poging.
Weer mislukt!!
Het schijnt dat na de software update deze niet meer matcht met de oudere types, waaronder mijn RX 450H uit 2014.
Nu komt het..... doordat de health check niet is uitgevoerd zou de garantie van 15 jaar komen te vervallen
Op zijn zachtst gezegd is dit toch wel bijzonder. Weinig red carpet of omotenashi....
Iemand ervaring of een tip?
Alvast bedankt en fijne feestdagen
Vr gr Hans

Wat zegt de dealer hier zelf over of wat stellen ze voor?
Lijkt met dat alle RX-en van dat bouwjaar er dus last van hebben, of is het exemplarisch?
Feitelijk is het niet jouw probleem, c.q. het komt niet door jouw toedoen.
Ik zou er zodoende wel op staan dat je nog steeds garantie op de accu hebt (en zou dit zwart op wit willen hebben).

Das debiel…..heb er geen ervaring mee. Mijn rx (zelfde type ook facelift maar uit 2012) gaat voor onderhoud naar een vetos garage, geen zin om naar louwman in Den Haag te gaan. Maar goed -das info waar je niets aan hebt- het is toch wel heel gek. als je 15 jaar garantie wilt geven dat je er dan niet voor zorgt dat de software die 15 jaar aankan? De gen 3 is tot iig 2015 (of 2016?) geleverd dus dat zou tot 2030 ondersteund moeten worden toch? Misschien eens een andere dealer bellen? Lijkt mij wel heel raar….

Dat vind ik dus ook en de dealer Van Leussen gaat zijn best doen bij Louwman.
Alleen in Louwman heb ik niet zo heel veel vertrouwen. Daarom ben ik nu ook bij Van Leussen. Dat is een prima adres.
Maar mocht dit tot niks leiden, dan zie ik het nut van dealer onderhoud niet langer in en kan ik net zo goed naar mijn plaatselijke Vakgarage gaan. Die is ook prima namelijk

Ik heb het een keer meegemaakt met mijn GS 450h uit 2013. De dealer meldde dat de controle (tijdelijk) niet kon worden uitgevoerd, zonder verdere uitleg. Enkele weken later (tijdens een wielenwissel) bleek het weer wel te kunnen. Kennelijk kan dat een enkele keer voorkomen.