ICE ice baby!

21 jan 2014
250
17
0
De originele radio/cd speler in mijn 2002 IS300 is overleden. Radio ontvangst 0,0 en de CD speer vrat een cdtje op en doet nu niets eer. Dus besloten er een "grote" unit in te laten zetten. De keuze viel op een Kenwod 4023. Inclusief montage ?550.
De monteur belde halverwege de dag op dat er een speciale unit tussen moet. Iets met active speaker of zo iets.
Extra kosten, ? 200,- Wat vinden jullie van dat verhaal?

Wat zou jullie keuze zijn, wat voor merk en type zouden jullie kiezen?
Eisen aan de unit.
Groot formaat met interactief beeldscherm,
USB,
Radio,
CD
als handsfreeset bruikbaar.
Zaken als DVD's kijken of navigatie wil ik er niet bij hebben.
Budget voor de unit ? 400,- (excl inbouw)
Heb er een plaatje bij gezet om aan te geven wat ik ongeveer zoek.
 

Bijlagen

  • photo1673.jpg
    photo1673.jpg
    44,9 KB · Weergaven: 33

covko

Actief
9 mrt 2011
296
39
28
Ik heb ongeveer dezelfde kenwood (type ben ik kwijt). Ik ben er tot nu al zeer tevreden van hoewel mijn pioneer veel gebruiksvriendelijker was maar het went snel. Bij mij heeft het +/- 120? extra gekost aan onderdelen maar plaatsing deed ik zelf
 

Jurgen

Actief
26 dec 2013
164
5
0
Ik ga binnenkort een GROM Lexus AND2 inbouwen, kosten 89,-. Zes cd's heb ik niet eens en radiofunctie vind ik irritant. Wellicht ook iets voor jou?
 

coolbergen13

Actief
22 jun 2012
177
4
0
heb ook een kenwood DDX4021BT aangeschaft voor ongeveer dezelfde prijs inclusief inbouwen, en dat kunststof raampje om de gaten op te vullen.

opties:
bleutooth (handsfree bellen)
radio
cd
usb
aux in
6.1" touchscreen

bij een 2din radio is dvd kijk optie zowat standaard
navigatie was met aanbetaling ook mogelijk, maar dat kostte nogal wat extra.
achteruitrij camera mogelijk
aux video in mogelijk
over 'active speakers' weet ik je ook niks te vertellen

verder zit ik nog wel te twijfelen om ooit toch een pioneer te halen, omdat dit een van de weinige radio's zijn waar je met iphone alleen de usb kabel nodig hebt om alles te kunnen. bij de kenwood heb je hiervoor een speciale kabel nodig die de USB en de AUX poort van de radio nodig hebben
 
Laatst bewerkt:

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
'Active speakers' heeft te maken dat je een af fabriek versterker hebt, als je deze wilt blijven gebruiken dan kost het nogal moeite om deze aan te sluiten maar of het zoveel meer moet kosten... Denk dat als je deze wilt blijven gebruiken dat je altijd extra zult moeten betalen voor een kabeltje om deze aan te kunnen sturen... met welk aftermarket radio dan ook...
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
Heb zelf ook een is300sc met premium audio systeem. Wat de monteur meld is inderdaad waar... Ik had ook een dubbeldin pioneer gekocht en dacht dit wel even werkend te krijgen door hem er in te pluggen. Bij montage liep ik tegen het canbus probleem aan want daar is dit kastje voor..... De originele radio stuurt namelijk zijn signalen zoals aan,uit, harder, zachter, bass en treble via de canbus. Als je dus de radio inbouwt zonder extra aansturing voor de versterker gaat die niet aan als de radio aangaat. Daarnaast is de canbus onderbroken waardoor de eventueel aanwezige navigatie niet meer werkt. Dit is op te lossen door een canbus stop (heb ik in een ander post al heel veel over gemeld) die kun je oveigens zelf maken. Mocht je geen originele navigatie hebben dan kun je ook kiezen om de versterker te omzeilen met een bekende landcruiser 120 stekker. Je gaat dan de speakers buiten de versterker om aansturen. Hoe lang ze heel blijven weet ik niet want in de sportcross zitten achter 6 ohm speakers. Zelf heb ik deze vervangen en mijn achterspeakers buiten de versterker om aangsloten. De voorspeakers, speakers in de achterstijl en woofer zitten bij mij nog op de originele versterker. Doordat ik de beatsonic sla-91 adapter gekocht heb destijds werkt dit probleemloos en tevens werkt de navgatie ook nog zoals het hoort. Heb je originele navigatie en wil je de versterker omzeilen dan loop je tegen het probleem aan dat je linker voorspeaker geen geluid meer geeft als je de navi gebruikt. Navi geeft namelijk de versterker opdracht om de linker voorspeaker te muten op het moment dat er gesproken wordt. Omzeil je de versterker dan wil hij wel maar kan hij niet muten..... Koetom, gaat niet zo maar maar met wat kunst en vliegwerk wel werkend te krijgen. Wil je meer info dan mail je maar....