Iemand bekend met Van Enckevort occasions?

Speedy J

Actief
27 mrt 2012
175
139
43
Beste forummers,

Ik kwam op Marktplaats Van Enckevort occasions in Velddriel tegen. Hij (of zij) heeft een aanbod van meerdere Lexussen die er fraai uitzien en geeft aan binnenkort meer occasions aan te kunnen bieden. Ik kan geen eigen website van dit bedrijf vinden.

Is hier iemand bekend met dit bedrijf? Ik ben namelijk benieuwd naar ervaringen van mede forummers. Google geeft op zich mooie reviews.
 

willemSeles

Actief
10 nov 2020
110
57
28
Toevallig, ik ben ook al een paar dagen naar dat bedrijf aan het kijken. En wil er (pas) eind april langs, na onze vakantie.
Zag met de zoekfunctie, dat in ieder geval 1 forumlid 'n SC430 gekocht heeft, bij die Fons, en is als die andere reviewers/kopers zeer tevreden.
Kijk je misschien naar die witte?
Eventueel kunnen we wel een keer samen daar gaan kijken. Kunnen we elkaar wat afremmen en 2 zien meer dan 1.
Nadeel van dat bedrijf ,enkel op MP, vind ik wel dat er geen kentekens te zien zijn en er staan staan enorm veel containers op het terrein.
Voornamelijk import denk ik, en misschien met die containers verscheept?

mvg,
 
Laatst bewerkt:

Speedy J

Actief
27 mrt 2012
175
139
43
Ik zag in één van de omschrijvingen op MP dat hij binnenkort een aantal nieuwe occasions verwacht, waaronder een LS uit 2014. Wellicht zou ik daar tegen die tijd wat meer over willen weten.
Ben op zich tevreden en niet zoekend maar wel altijd nieuwsgierig. Het huidige aanbod vind ik mooi maar it niet iets voor mij bij.

En ik heb de indruk dat je je auto niet kan inruilen maar misschien zit ik mis. T.z.t. misschien eens bellen of gewoon langsrijden :unsure:
 

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
Je kan daar je auto gewoon inruilen. Hij doet voornamelijk Lexus. De meesten komen uit België of Frankrijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: willemSeles

willemSeles

Actief
10 nov 2020
110
57
28
Nee, ik heb interesse in een andere Lexus. Een LS is natuurlijk top. Inruilen van zal vast geen probleem zijn, zolang het een Lexus is.
Zoals gezegd, ik zit met die achtergehouden kentekens. Je kan geen schade- of kentekenchecks vooraf doen. Jammer wel.
Als alle wagens er daar goed bijstaan, met boekjes, zal die 2014 LS ook wel in orde blijken.
mvg,
 

Speedy J

Actief
27 mrt 2012
175
139
43
Welke zit jij naar te kijken, die IS cabrio? Of zeg je dat liever niet.

Die LS die komt is net de update na mijn auto met een prachtige kilometerstand. Ik hou het even in de gaten. En goed onderzoek (laten) doen is wel een vereiste ja als je zo'n technisch complexe auto wil...
 

Speedy J

Actief
27 mrt 2012
175
139
43
Ai en dan gaan we ook nog richting de seizoenen waar dat meer door gaat kriebelen. Als je gaat wens ik je veel succes en hoor ik graag je ervaringen (y)
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
579
1
376
63
Ik denk dat als je Fons benadert en vraagt om het kenteken van de auto waar je belangstelling naar uit gaat dat hij daar niet moeilijk over doet. Ik heb hem ontmoet bij Used Lexus in Dongen en kwam op mij over als een frisse en eerlijke Lexus enthousiasteling die met passie in de Lexus handel is gestapt. Ik denk niet dat hij er op uit is om iemand een poot uit te draaien, per saldo boor je je handel dan heel rap de grond in. Ik begreep dat hij een soort van een "afstammeling" is van Anton van Kakerken van Used Lexus. Ik zou zonder meer een auto van hem kopen..... en nee, ik heb geen aandelen of ander belang :)

Misschien helpt dit een beetje?
 
  • Leuk
Waarderingen: Stefan O en Arbitrator

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
412
148
43
Er is nog een forumlid die daar een auto heeft ingeruild (volgens mij een schitterende sc) en een isf gekocht heeft, en ook zeer tevreden is.
 

Dinomi

Nieuw hier
26 okt 2020
13
7
3
Ik heb bij Fons mijn huidige GS450h gekocht en mijn zoon een is250 en beide zijn we zeer tevreden.
Fons is nog relatief jong en een echte enthousiasteling over Lexus. Geeft ook 'gewoon' standaard een half jaar garantie.
Hij heeft het vak geleerd bij Used-Lexus in Dongen en volgens mij werken ze ook nog weleens samen.

Zou er zelf iig zo weer (blind) een Lexus vandaan halen.
 
  • Leuk
Waarderingen: robtp09

Colombe

Nieuw hier
29 jan 2014
17
8
3
In april wee keer bij Fons op bezoek geweest. Aanschaf van een mooie NX 300h AWD. Hij heeft echt oog voor kwaliteit, verkoopt echt mooie Lexussen, maar zat wat stijf aan zijn prijs vast, dus de deal ging niet door.
Twee weken later kocht ik eenzelfde Lexus NX 300h AWD maar dan een F-sport bij Toyotadealer Mick Kooijman in Vianen. Hij kon naast een korting van € 1500 ook nog eens € 3500 meer bieden voor mijn inruilauto dan Fons kon doen, dus deze deal was snel gesloten. Trouwens een topervaring met Kooiman daar in Vianen.
 
  • Leuk
Waarderingen: ConwayT91 en robtp09

Dietrich

Actief
16 mrt 2018
256
89
28
Onze auto komt van Huro Auto's, ook zo'n enthousiasteling.

De auto hebben we daar aangeschaft tegen een mooie prijs en een prettige inruil, daarna de auto meteen naar de dealer gebracht voor een aankoopkeurring en onderhoud.
Onze auto komt uit het Zuiden van Duitsland en heeft bijna alleen in Italië gereden, en is daar ook onderhouden. De garantie is er ook hier gewoon, de update van het multi media systeem naar Carplay en Android auto viel nog onder garantie, en door de onderhoudsbeurt zitten we gewoon nog middenin het 10 jaar garantie schema van Lexus.

Helemaal top dus
 
  • Leuk
Waarderingen: NX F-Sport Driver

Oop

Nieuw hier
21 okt 2012
7
10
3
Vorig jaar bij Fons van Enckevort onze IS250 executive (2006, 313.000km) ingeruild voor onze huidige GS450h F-sport (2012, 180.000km). Echt naar volle tevredenheid. Proefrit met uitleg, neemt alle tijd/geen pushen, auto in topconditie afgeleverd (waaronder opnieuw gecalibreerde achterwielsturing, wat ik zelf niet bij de eerste proefrit gemerkt zou hebben).
Laat je niet misleiden door de containers die je op streetview ziet: ik durf wel te zeggen dat Fons z'n autos een bovengemiddelde prijs/kwaliteit verhouding hebben. Ook voor vragen achteraf neemt Fons alle tijd.
Bij een volgende Lexus (maarja: wat kan deze GS nog overtreffen?) is Van Enckevort de eerste waar ik weer naartoe zou gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: robtp09 en Speedy J

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
961
499
63
Ik ben toevallig afgelopen zaterdag bij Fons geweest om een proefrit te maken in de LS600h L.
Een super aardige en gastvrije kerel die duidelijk een Lexus liefhebber is.
Hij heeft inmiddels een aardige voorraad staan van mooie wagens, zeker eentje om in de gaten te houden.

p.s. de LS gaat hem helaas niet worden :( maar dat ligt niet aan hem. Ik ben te veel gehecht aan m'n huidige GS.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexpeter en robtp09

Speedy J

Actief
27 mrt 2012
175
139
43
Ik heb de advertentie gezien, prachtige auto maar een beetje te duur voor mij... Hij heeft wel een neusje voor wat hij importeert volgens mij.
 

Leon64

Nieuw hier
13 jun 2023
2
3
3
Niets dan lof voor Fons van Enckevort. 2 jaar geleden mijn LS600HL uit 2008 bij Fons gekocht met amper 68.000km. Je kunt Fons inderdaad altijd even bellen voor tips en advies en hij neemt de tijd ervoor om je van dienst te zijn.