Iemand ervaring met FIN25 bij de motorolie in?

Bierfles

Nieuw hier
13 jul 2010
22
0
0
Hallo,

Ik heb even gezocht en zag hier nog geen topic over.
Een collega van mij zij dat ik Fin25 bij de motorolie in moest doen.
Auto gaat beter lopen en zowel olie verbruik als brandstof verbruik gaat naar beneden.

Heeft er iemand ervaring mee?

Groet,
Bierfles
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ik zou hiermee extreem voorzichtig zijn en het vooral niet doen. Het zijn van die zogenaamde 'wondermiddelen', waarbij gerenommeerde tests keihard uitwijzen dat het zinloos is, of op termijn zelfs schade aan de motor oplevert.

Als je motor niet lekker loopt is er wat anders aan de hand, daar gaat zo'n middel niet echt verandering in brengen. Moderne oli?n zijn optimaal samengesteld en behoeven geen toevoegingen.
 

Bierfles

Nieuw hier
13 jul 2010
22
0
0
Ik had ook al op andere forums gekeken en de meesten zeggen, gewoon goeie olie erin.
Motor loopt gewoon goed, dus ik twijfelde ook erg. Hij was alleen zo enthousiast erover, dus ik dacht ik vraag de mensen op het forum even.

Bedankt.
 

mark81

Hoort erbij
31 mei 2012
55
0
0
Als het spul echt zo goed is als ze beweren, had de fabrikant het wel voorgeschreven. Er zijn wel toevoegingen die (tijdelijk) helpen, maar wat de gevolgen op lange termijn zijn blijft altijd een beetje onduidelijk.
 

Bernard Roerink

Hoort erbij
29 okt 2011
83
0
0
Een goede 10W40 heeft veel minder additieven dan de, laat ik het maar noemen, synthetische oliesoorten. Overigens zijn er maar weinig ?cht synthetische oli?n verkrijgbaar. Daar kun je een boek over schrijven. Mocht je, indien noodzakelijk, toch een zeer verantwoorde toevoeging willen gebruiken bij zo'n 10W40 dan is het al zeer lang bestaande en betrouwbare product Molykote eerste keuze. En wel het type Molykote A, busje van 125 cc. Precies genoeg voor zo'n 4,2 liter olie want 3 % is aanbevolen.