Iets vreemds aan de hand, niks stuk maar vreemd

zjelko

Actief
9 aug 2020
217
147
43
Goeie middag mede Lexus liefhebbers.

Als ik in de auto instap dan staat mijn dashboard verlichting al aan, vervolgens kan ik de auto niet
starten. Als ik de accu pool even loos haal start en loopt ie gewoon, wat heb ik gedaan en hoe los ik dit op?
Alvast bedankt voor het meedenken.

Vriendelijke groet en een fijn weekend
 

zjelko

Actief
9 aug 2020
217
147
43
Uitlezen heb ik al gedaan, geen foutmeldingen. Ik zal morgen de Immobilizer resetten. Zie hoe dat uitpakt, verder is er niets
mis, pool eraf 2 seconden, instappen , starten lopen. Het begon vandaag met 2 beepjes toen ik samen met mijn vrouw instapte.
Als ik eruit ben zal ik het hier uiteraard plaatsen.
 

zjelko

Actief
9 aug 2020
217
147
43
Opgelost, koplampen aan, accupool eraf (de min) 1 uur lang.
Accu pool erop, starten. Uit de auto, lock the car, weer instappen. starten en lopen.
Geen doomscenarios zoals mijn buren schetsten, startmotor, accu en bla bla bla
maar een kleinigheid zoals je kan verwachten als het om Lexus gaat :)
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Ik vermoed tóch een 12V-accu die aan het eind is. Zodra de spanning onder een drempelwaarde komt, dan gaan de boordcomputers de meest vreemde dingen doen. Een reset verhelpt dan de storingen, maar een dagje later is het weer mis. Één van de signalen die mijn GS geeft als de spanning (te) laag wordt, dat bij het openen de waarschuwingszoemer buiten de wagen drie korte signalen geeft. Dat zou moeten betekenen dat niet alle deursloten ontgrendelen en er iets mis is met de elektrische sloten, maar het bleek loos alarm te zijn agv een lage accuspanning.

Mogelijke acties: vervang de 12V accu, of maak eens een lange rit, of sluit een druppellader aan.
Ik zou voor de lange rit gaan .... :cool:
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator en zjelko

zjelko

Actief
9 aug 2020
217
147
43
Goeie morgen Frank, de accu is net voor de winter er nieuw ingegaan. Ik had dus al het zelfde plan opgevat als jij, ff een uur Lex uitgelaten wat nooit geen straf is. Door het thuis werk, de winter etc is daar niet veel van gekomen de laatste maanden. Dank voor je reactie.

Vgrtn