Ik koop een Rx400h en.....?

Robvdo

Hoort erbij
21 jul 2014
31
1
0
Hallo!

Ik had al vanalles geschreven in het voorstel topic, maar toch besloten dat t beter is om dat hier te doen!

Ik ga dus een RX400h aanschaffen, 2005-2008 zoiets.
Welke uitvoeringen zijn het beste? en waarom? lees alleen luxury en executive, en de executive is dan de meest luxe? maar nooit president? Al zijn er wel notenhouten dashboard versies.
Mark levinson erg grote meerwaarde? Want muziek is echt belangrijk voor me.

voor mij belangrijk naar minder belangrijk:
- minder dan 150.000 gelopen
- Beige interieur (hond is beige/creme)
- Mark Levinson geluid
- zwarte lak

Als ik dan ga zoeken (in Duitsland via autoscout) is het is geen zwarte auto, of er zit geen Mark Levinson in. Eentje heeft het wel allemaal, maar heeft een licht minder mooi notenhout stuur en komt uit hamburg en ligt dus ver weg :eek:

Hebben jullie nog tips en trucs of info om een betere keuze te maken?
Of kun je erna nog gemakkelijk iets goeds erin bouwen door de hele middenconsole om te bouwen (meteen van die lelijke casettedeck af)? Zijn er tuningsmogelijkheden om hem minder te laten schommelen met sturen en waar kun je je lexus het beste heensturen? Andere dingen die belangrijk zijn bij aankoop? :)
alvast bedankt!
 

Robokill

Actief
5 feb 2012
119
5
0
Hey Rob, keuzes zijn lastig maar als je erg selectief bent moet je de afstand niet laten bepalen wat je koopt. (hamburg is vanaf amsterdam 4 uur rijden dus het valt wel mee hoe ver dat is)

Als je een specifieke uitstraling zoekt dan moet de locatie niet zoveel uitmaken. Er zijn nooit betere uitvoeringen etc, als een auto issues heeft en de eigenaar hem goed onderhoud zal binnen de garantie de issues worden verholpen (dus goeie auto) als de auto geen issues heeft en hij word goed onderhouden (goede auto) Maar word een van deze verwaarloosd dan kan een auto van minder dan 2 jaar oud erg slecht zijn.

Denk aan onvoorzichtige omgang, hard op stoepen rijden etc. Het is dus moeilijk te zeggen bij een merk welke beter is. Het gaat om voorkeur van de toekomstige eigenaar. Daarbij is geduld en soms ook een potje met geld voor eventuele reparaties erg handig.

Als je een lexus koopt en zelf niet kunt sleutelen is het wel handig als je wat geld hebt. Helemaal als je naar een lexus garage gaat want de L staat voor luxe en leegloop.

Persoonlijk als je ik je bericht lees heeft die in hamburg alleen een minder stuur. Misschien moet je een roadtripje doen (dagje hamburg is best leuk) meteen de auto bekijken en dan kiezen of je terugrijd :)
 

Robvdo

Hoort erbij
21 jul 2014
31
1
0
vanuit zuid limburg is het dik 5uur! Maar ik ga het zeker overwegen. Zwart vind ik em het mooiste omdat dan de achterlichten het meest contrasteren. En dan beige interieur ?n Mark levinson. dan wordt de spoeling dun! Zeker als je weinig kilometers wilt. Zit er trouwens veel verschil tussen de eerste van 2005, of de latere van 2008?
 

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
Ik heb er net een gekocht, stuur me maar even een berichtje als je contact wil...... het gaat me te ver om het hele verhaal op te pennen ( had ik net al gedaan en de verkeerde toets ingerukt)
 

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
Nope, is nooit als president uitvoering op de lijst terecht gekomen, de RX300 weer wel als ik het goed heb. de 400h is er slechts in de executive geweest (naast de kale uitvoering)
 

Robvdo

Hoort erbij
21 jul 2014
31
1
0
Wat is de meerwaarde van die president uitvoering dan? Valt dat niet over te zetten op de 400?
 

Robvdo

Hoort erbij
21 jul 2014
31
1
0
update: die uit Hamburg was een model alleen voor export.. Gelukkig een telefoontje gemaakt voor ik erheen ging! Ik heb nog een aantal modellen rond keulen gezien. Mijn vriendin woont daar. Het zijn wel wat duurdere versie's, maar ze hebben dan ook minder op de teller, 90.000 resp 46.000. Misschien iets meer uit mijn budget persen zodat goedkoop geen duurkoop wordt :) Aanstaande donderdag ga ik naar die twee kijken. Hopelijk weet ik dan meer!
 

Robvdo

Hoort erbij
21 jul 2014
31
1
0
Handig om te zien, alleen jammer dat de verschillen onderling totaal niet te zien zijn. Alleen het verschil in prijs en naam kun je nachecken!
Ik zie echter op mp of autoscout altijd executive staan.
 

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
En sinds wanneer heeft Autoweek het bij het rechte end? Ik heb hier de prijslijst van 2005 voor me liggen en de kale uitvoering is ?66.700,- en de executive vanaf ?72.300,- maar wellicht heeft Lexus toen de verkeerde prijzen op gehanteerd.
 

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
@Robvdo, ik heb hier de originele verkoop folder met optie prijzen en uitvoeringen, kom hem eens bekijken.
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
En sinds wanneer heeft Autoweek het bij het rechte end? Ik heb hier de prijslijst van 2005 voor me liggen en de kale uitvoering is €66.700,- en de executive vanaf €72.300,- maar wellicht heeft Lexus toen de verkeerde prijzen op gehanteerd.

Daar heb je helemaal gelijk in en natuurlijk zijn dat de juiste prijzen,
deze staan ook precies zo vermeld onder het tabblad prijzen, zie onderstaande link

http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=36510&id2=36509

De standaard uitvoering en de executive waren de enige twee uitvoeringen in 2005

In 2008 zijn er 3 uitvoeringen bij gekomen n.m Pure, Edition, Business Tech

http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=50322&id2=50321&id3=48854

en nee Autoweek is niet zaligmakend maar hun database om auto's te vergelijken klopt wel degelijk
 

Robvdo

Hoort erbij
21 jul 2014
31
1
0
Beste henny,
Ik heb een korte neus en ben dus vrij snel verder gekeken. Uit jouw link kan ik nog altijd niet de daadwerkelijke verschillen halen, want er staat eig, 5x dezelfde kolom telkens, met als enige verschil wat ik vond, alarm op een editie.
Dus tenzij ik echt ergens vergeet te kijken (ik ben een half uurtje aant lezen geweest), weet ik nu nog altijd niet wat de verschillen tussen die modellen zijn, behalve bouwjaar en alarm.

Ik wil gewoon makkelijker een keuze kunnen maken, want tot nog toe zijn de enige verschillen die ik zie de optie's:
kleur interieur/exterieur, notenhout dash of niet, panorama dak of niet, ML media set of niet. De rest is wat mij betreft op elke Rx400h hetzelfde?
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Heb je het tab-blad verschillen aan geklikt ? en zo te zien zijn er niet zo veel verschillen en ja buiten de optie's zal er geen verschil zijn in bijvoorbeeld motorvermogen e.d.
 
Laatst bewerkt:

Robvdo

Hoort erbij
21 jul 2014
31
1
0
jep.. dus daarom zei ik al, die test is ideaal voor aparte modellen, maar hierbij helaas nutteloos!
Het grootste probleem wat ik ookal gepost heb in het projecten topic, is wat het verschil tussen ML en niet ML is, en/of je vanuit niet-ML iets kan inbouwen wat beter dan ML is zonder boven de 1500-2000 uit te gaan. Die middenconsole zie ik graag compleet eruit en dan compleet media systeem erin.. mrja ;) as donderdag veel rijden en kijken (Y) en hopelijk nog wat leren via hier van anderen die ervaring hebben met ML of met audio in een lexus (inbouwen).