Ik mis de IS-F ook wel weer een beetje....

• Lexusforum jaarmeeting 2025

Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Kan niet anders dan dat je die mist! Lichtpuntje is wel dat je in de LS hetzelfde blok hebt zitten (volgens mij) en de LS is een stukje fijner voor je rug als je wat op leeftijd komt zoals ik :)

Ach denk maar zo, 99% van de tijd sukkel je door het verkeer en dan is de LS toch iets prettiger.
Overigens zijn het twee verschillende motoren, de LS 600h heeft een 2UR-FSE en de ISF een 2UR-GSE
Hier staan de verschillen mooi uitgelegd mocht het je interesseren.

• Leuk
Waarderingen: D43m0n en Bobusa
Levertijd, niet de beschikbaarheid toch.
Wanneer iets niet meer leverbaar wordt dan is het een ander verhaal.
De meesten zullen hem toch als hobby-auto ernaast hebben.

Levertijd, niet de beschikbaarheid toch.
Wanneer iets niet meer leverbaar wordt dan is het een ander verhaal.
De meesten zullen hem toch als hobby-auto ernaast hebben.
Ja, maar helaas zijn er een aantal eigenaren die er van allerlei aftermarket troep op monteren... Erg jammer. Zo'n auto verdient originele onderdelen en om origineel te blijven. Men realiseert zich soms niet: hoe origineler de auto hoe meer hij zijn waarde houdt

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Lexus4me
De ISF is niet mijn type wagen, maar als ik er een had zou ik er dikke turbo op tapen.
Dit soort auto's worden vaak gemodificeerd, net als de Nissan GTR, Toyota Supra etc.
Restwaarde boeit me niets, je moet lol hebben en hoe meer pony's hoe meer lol.
(mijn 10 cent)

De ISF is niet mijn type wagen, maar als ik er een had zou ik er dikke turbo op tapen.
Dit soort auto's worden vaak gemodificeerd, net als de Nissan GTR, Toyota Supra etc.
Restwaarde boeit me niets, je moet lol hebben en hoe meer pony's hoe meer lol.
(mijn 10 cent)
Als je 'm met dat doel koopt dan eens! Ik zie 'm dan toch niet meer.

Goeie gast die Car Care nut. Altijd lekker helder en duidelijk in zijn uitleg. Wel jammer van zijn idee dat AMG niet een daily driver is. Moet ik hem toch in tegenspreken. Zelf 5 jaar lang een S211 E55 gereden als daily en daar is echt helemaal niets mee. Behalve brandstofverbruik, maar ja, dat zal een is-f ook niet beter doen.

Een ISF (maar ook een AMG) kopen en dan letten op het brandstofverbruik… ok :unsure:
Ja, je kan hem ook in de eco-stand rijden en bio tanken, lpg-tank erin bouwen, zonnepaneel op het dak zetten, airco, verwarming, aanjager, muziek en navi en verlichting uitzetten 😜
En dan vervolgens met gierende banden optrekken bij groen-licht HEERLIJK 👍👍

Het fijne van een auto met een hoog brandstofverbruik is dat je de getalletjes zo gaat relativeren. Na de E55 met 1:8 gereden te hebben rijdt alles ineens zóó lekker 'zuinig' :D

Inderdaad, ik had ooit een zescilinder diesel, met meer vermogen en koppel dan de vorige en huidige Lexus. Dat ding reed altijd zo’n 1:10. Diesel hè. Maakte niet uit of ik als opa of als snotjong reed. Die auto reed gewoon lekker en was beresterk. Dat ongunstige verbruik of die belachelijke MRB (1680kg) interesseerde me niet. Met deze ervaring heb ik regelmatig aan een IS F gedacht :LOL:

Ik weet niet of het 2UR-GSE blok het leuk vind als je er turbo's op zet; dat ding is hoogtoerig en het koppel zit hoog. Een turbo doet al snel je drijfstangen de nek om. Het blok is minder over-enginered dan de 2JZ of RB26DET. Ik zou het karakter van dit blok lekker zo laten. Misschien de airflow wat verbeteren, maar ook met die modificaties (Zie voorbeeld Autoweek op de rollenbank:
) haal je er al snel niet heel veel meer uit. Met meer vermogen zit je weer met modificaties aan aandrijfassen, cardanas, automaat en diff. Op de E55 kon je nog een supercharger prakken als ik mij niet vergis?

Overigens wel grappig dat het benoemd wordt; op de huidige auto's lijkt de range in brandstof verbruik veel breder dan vroeger. Nu kun je met hypermilen de IS300h naar 1:22/23 trekken terwijl je al richting de 1:14 gaat met flink boenderen (meest onzuinige). Mijn IS200 komt met bijna allleen stadsverkeer niet veel lager dan 1:10 (meeest onzuinige) maar met hypermilen valt er niet meer dan 1:13 mee te rijden.

De E55 die ik reed, was van de 211 generatie met M113 blok en die waren allemaal met SC. Volgens fabrieksopgaaf 476pk. De generatie daarvoor, W210/S210 heten ook E55, maar die waren ongeblazen. Het verschil in verbruik wat je aangeeft in geval van de IS300h zal ook erg afhangen van hoe goed het hybrid deel tot zijn recht komt lijkt me. Ik weet niet hoe groot het accupakket daarvan is, maar als die leeg is getrokken en je blijft veel van de auto vragen, ben je vooral veel gewicht aan het verplaatsen die je niet meer efficiënt gebruikt ergens voor. Het enige dat ie dan nog kan doen is de rem energie opvangen die je bij uitacceleren meteen weer opmaakt