Ik verlaat jullie.

zjelko

Actief
9 aug 2020
217
147
43
Hallo allemaal,

Dank voor allen die ik gesproken heb en mij bepaalde adviezen gegeven hebben. Ik heb mijn Lexus verkocht en ben overgestapt op Honda.
De reden van de verkoop is alleen maar dat de auto te krap werd voor ons vieren, kinderen en vrouw. De auto was een IS250.
Ik heb in verschillende modellen gereden maar vind veel modellen niet mooi plus dat ik geen 40k over heb voor een auto om erop stuk te slaan.
De reden voor dit is omdat ik niet in Nederland woon en alles wat je hier 2e hands koopt van vage afkomst is. Ik heb de GS gereden, 3 stuks maar die
zijn wel ruimer maar gebruiken gewoonweg teveel benzine. Heb 1 LS gereden, fantastische auto maar dat is nog erger met 14 tot 17 liter per 100 kilometer.
Ik heb door de Covid (dat geleuter) niet veel gereden de afgelopen jaren maar wil dat nu wel gaan doen. Het is dus zeker niet het merk, ben erg erg blij geweest
om een Lexus rijder te zijn. Minimum kosten en maximaal rijplezier en betrouwbaarheid.
Ik ga dieselen, ik blijf bij een Japanner, Duitse rommel is aan mij niet besteed. Het is een Honda Accord geworden, een 2.2 DTE 180 PK met een ECU aanpassing ruim
200PK en 450NM. Grappige aan het verhaal is is dat de Lexus teruggaat naar de vorige eigenaar, en de Honda uit Nederland komt.
Heb op deze laptop geen foto's anders had ik er wel een paar geplaatst, het gaat om een 2013 exe uitvoering (de IS250 is een 2005) dus ga er na 3 jaar Lexus IS toch
ook 5 jaar op vooruit. Full options alleen geen gekoelde stoelen, daar kan ik wel mee leven, er zit wel een schuigkanteldak in.
Ik hoop er net zoveel plezier van te hebben als van de Lexus, we zullen het zien maar van 1 op 9 gemiddeld naar 1 op 17 tot 1 op 20 zal me nogal wat geld schelen.
Heel veel succes allemaal, het was een genoegen om deel uit te maken van de club hier. Wie weet kom ik weer eens terug, dat zou zomaar eens kunnen omdat dit
mijn 3e Lexus was. Vriendelijke groet.
 

willemSeles

Actief
10 nov 2020
110
57
28
Nou zjelko, ondanks dat je geen Lexus meer hebt (maar wel veel kennis/ervaring ermee hebt, dus waarom afscheid van het forum?) ben ik toch jaloers op de benz./dieselprijzen bij jullie :) resp.E1,29 en E1,23 per liter.
Mooie wagen hoor zo'n Honda. Waardige opvolger en een 8 jaar nieuwere andere Japanner is zeker een vooruitgang.
Veel rijplezier & veilige km's.
mvg,
willemseles
 
  • Leuk
Waarderingen: zjelko

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.123
4
833
113
Een Accord is een prima wagen (diesel is wat minder maar dat komt omdat diesel stinkt.)
Veel plezier ermee en mocht je exclusiviteit, luxe en comfort missen kun je altijd nog hier een kijkje nemen.:trollface:
 
  • Leuk
Waarderingen: zjelko

Lexy

Actief
17 mrt 2023
134
69
28
Honda Accord…..ook niks mis mee!
Veel plezier met die mooie wagen. (y)
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
835
1
436
63
Je mag gewoon actief blijven op dit oude vertrouwde forum hoor ;) . Je kennis en ervaring is niet direct weg en zo te lezen je interesse ook niet:trollface:
 
  • Leuk
Waarderingen: zjelko en Johno

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
130
43
Een Honda, dat is ook een veilige keuze!
Veel plezier met je nieuwe bolide en leuk dat de IS terug gaat naar de oude eigenaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: zjelko

zjelko

Actief
9 aug 2020
217
147
43
Een Accord is een prima wagen (diesel is wat minder maar dat komt omdat diesel stinkt.)
Veel plezier ermee en mocht je exclusiviteit, luxe en comfort missen kun je altijd nog hier een kijkje nemen.:trollface:
HAHAHA, ja diesel stinkt klopt :)
 

rene1305nl

Actief
18 jun 2022
144
69
28
Hallo Zjelko, jammer dat je ons gaat verlaten...ook een zeer goede en verstandige keuze zo'n honda...ik wens je heel veel mooie kilometers toe...succes gr Rene
 

zjelko

Actief
9 aug 2020
217
147
43
Zo we zijn een paar maanden verder nu, ik ben er dus nog steeds hier op het forum, niks te posten over Lexus want die is er niet meer.
Heb inmiddels 4500 kilometer gereden met de Honda, een beetje een lastige en kostbare start gehad vanwege een niet werkende airco terwijl het hier bloedheet
was en het nogal wat gekost heeft om te repareren. Kwam er ook achter dat de auto te laag en te stug is, daar moet nog aan gewerkt worden want de wegen zijn hier niet zo glad als bij jullie en ook niet bepaald gaten vrij zeg maar. Mijn indruk van de Honda is goed, hij is erg stug geveerd en laag wat de wegligging wel erg goed maakt. Het is geen automaat maar een 6 bak handgeschakeld en een diesel. Ik kan het echt niet vergelijken met een IS250 maar ik heb geen spijt van mijn aankoop door de volgende redenen: bij 170kmh op de cruise control is het verbruik 1 op 16 en een beetje, 2e het rijden met een karrevracht koppel heb ik erg gemist toen ik de overstap maakte van diesel naar de IS. Qua opties zijn de auto's gelijkwaardig, qua binnenruimte niet, de Honda is veel ruimer ook de kofferbak. Mijn vrouw noemde de Lexus een "dame" en de Honda een "jongeman op steroids" en zo voelt het ook. De Lexus kon je erg rustig berijden, de Honda wil graag harder en harder en zou in Nederland niet tot zijn rechtkomen tenzijn je het niet erg vind een sponsor te worden van het CJIB :) Dit was het voor nu. Veel plezier heren en geniet van de vakantie
 

Johno

Actief
23 jan 2022
460
204
43
Fijn dat de Honda bevalt. Hopelijk nog vele probleemloze kilometers. En anders staat er vast wel ergens weer een mooie Lexus klaar om je van dienst te zijn.