Ikigai - Life & Times without Lexus

Zo, vanochtend daadwerkelijk afscheid genomen van onze NX. En vervolgens de auto welke verantwoordelijk is voor onze terugkeer naar 100% EV welkom geheten.
Daardoor is de titel van dit draadje aangepast door drie letters toe te voegen.
Meer verhalende toevoeging zal er dit jaar niet meer volgen. Geduld tot volgend jaar betrachten is dus noodzakelijk….

Gefeliciteerd met de nieuwe voiture, je zult er ongetwijfeld mooie kilometers mee gaan maken. Zo'n KIA is natuurlijk een mooi stuk techniek en voldoet prima.

Begrijp wel dat er toch weer een moment gaat komen dat je je hier weer meldt met de aankoop van een Lexus :eek:.
Het kan kort of lang duren, maar die dag komt gewoon. :ROFLMAO:

Wellicht een buitenkans voor eenieder die een NX begeert:
Onze ex NX staat gelijk bij de Weerter KIA dealer in de showroom.

Zo, vanochtend daadwerkelijk afscheid genomen van onze NX. En vervolgens de auto welke verantwoordelijk is voor onze terugkeer naar 100% EV welkom geheten.
Daardoor is de titel van dit draadje aangepast door drie letters toe te voegen.
Meer verhalende toevoeging zal er dit jaar niet meer volgen. Geduld tot volgend jaar betrachten is dus noodzakelijk….
Alleen je foto nog ff aanpassen, dan ben je weer helemaal bij

• Leuk
Waarderingen: levensnevel
Tsja, het is een feit dat Toyota en Lexus vƩr achterlopen op het gebied van elektrisch rijden. De actieradius begint nu eindelijk marktconform te worden (maar nog steeds niet vooruitstrevend) terwijl de laadsnelheid nog altijd onder gemiddeld is, en qua functionaliteit zitten ze ook in de achterhoede. Bij een recent Toyota event alle EV's kunnen bekijken en het viel me op dat je voor de buitenafmetingen maar weinig interieur ruimte hebt. De ontwerpers weten duidelijk nog niet hoe je het maximale uit de mogelijkheden van elektrische aandrijving kunt halen. Verder hadden ze allemaal dat typische EV euvel dat je op de achterbank teveel met je knieƫn omhoog zit. Ik ben voorlopig nog niet van plan om over te stappen want ik wil eerst weten wat onze roverheid gaat doen m.b.t elektrisch rijden en wanneer natrium- en/of solid state accu's op de marktkomen. Ik heb echter al wel een afspraak gemaakt voor een proefrit met een XPeng G9 performance, eens kijken hoe dat bevalt.

Jarno

Net, tussen het boodschappen doen door, snel wat kiekjes geschoten.
Dit is 'm dus

260102CCa-1443.JPG

rest vind je hier

We hebben eens zitten turven: deze KIA Niro DG2 is gouden koe nummertje 23 in onze rij vierwielers.
Met de jarenlang opgedane ervaringen achter het stuur en passagier komen we tot een conclusie welke ons, naar alle waarschijnlijkheid,
niet in dank afgenomen zal worden:
Onbegrijpelijk: onze Niro uit 2023 is de EV welke Lexus noch Toyota anno 2026 nog steeds niet in de showroom hebben weten te toveren.
Tuurlijk zoals de Engelsen dat zo mooi zeggen: 'beauty is in the eye of the beholder'.
Voor ons klopt alles aan deze elektrieken Niro 2.0: het formaat; the 'looks'; interieur; handelbaarheid; actieradius; laadsnelheid; zitcomfort & bediening dashboard.
Het past allemaal precies in ons straatje.
Toegegeven, hebben de afgelopen twee weken, dankzij het winterweer, nog geen roadtrips richting Randstad kunnen maken.
Maar het voelt tijdens onze 'rondjes om de kerk' allemaal zeer 'Kona vertrouwd' aan, alleen een drie jaar moderner.
Dus dat gaat helemaal goed komen.

Bijlagen

• 260112CCa-1540.JPG
    260112CCa-1540.JPG
    777,3 KB · Weergaven: 10
Onbegrijpelijk: onze Niro uit 2023 is de EV welke Lexus noch Toyota anno 2026 nog steeds niet in de showroom hebben weten te toveren.
Ik vind het niet vreemd hoor want ik denk er precies hetzelfde over. Je merkt heel duidelijk dat men bij Toyota niet in elektrisch rijden gelooft of het op zijn minst geen prioriteit vindt. Actieradius is middelmatig, laadsnelheid zit aan de onderste acceptabele grens, infotainment loopt flink achter, en bij alle Toyota / Lexus EV's het typische EV euvel dat je achterin teveel met je knieƫn omhoog zit. Ik zou best willen overstappen naar elektrisch maar tenzij er opeens een flinke kwaliteitssprong wordt gemaakt zal mijn volgende auto geen Lexus worden.

Jarno

• Leuk
Waarderingen: levensnevel en Higgie
Tsja, ook met een Kia proefgereden, maar ondanks wat "minnetjes" is Lexus toch mijn merk. Ik kon het niet ;) . Nog steeds achter onze keuze van de UX300e 2.0 šŸ‡®šŸ‡¹(73kWh). Veel geluk met de Kia, maar ik ben het met "er!k" eens, we gaan je vast en zeker terug zien.

@KEEZZZ & @Erik S

Tuurlijk, ik zal, ingedachtig the catchphrase uit het nummer ā€˜hotel california’ van de Eagles, nooit nooit zeggen.
Maar de jaartjes gaan bij ons tellen (vierde bijvoorbeeld vorig jaar m’n veertiende lustrum) dus we achten die kans minimaal.
Want buiten familiebezoek in de Randstad gaan lange autoritten (lang als in 120 minuten enkele reis) ons meer en meer tegenstaan.