Import Lexus en Toyota uit Japan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ren?

Hoort erbij
7 aug 2010
64
0
0
De afgelopen jaren heb ik nu diverse auto's geimporteerd en daarbij gebruik gemaakt van verschillende bedrijven. Wat mij altijd opviel is dat de kennis vaak ontbrak over onderdelen van de import. Dus daarom dit jaar het hele traject maar zelf aangepakt en een Toyota Celsior (Lexus ls400) gekocht in Japan. Dat heeft zeer veel goede contacten en kennis opgeleverd die ik graag ook voor anderen inzet.
Aankoop, transport, inklaren, keuren het gehele traject kan ik voor je verzorgen of je begeleiden. En nee, ik doe dat niet gratis.
Mocht je interesse hebben in een mooie Altezza, Celsior of Aristo neem dan contact op.

Nog een paar punten:
- Ik ben geen handelaar en ik doe dit ook niet voor mijn beroep
- Auto's van voor 1996 (het jaar 1996 zou nog kunnen) als youngtimer verdienen de voorkeur daar de keuringseisen een stuk eenvoudiger zijn.
- Lexus en Toyota uit Japan zijn er zowel in LHD als in RHD
- Prijzen in Japan zijn een stuk lager maar de transportkosten kunnen erg verschillen vanwege afstand tot haven.
- Vergis je niet in de bijkomende kosten!

Groet,

Ren?
 

Chris_Zelf

Nieuw hier
29 okt 2010
18
0
0
Wat heeft dit hele traject jou gekost dan, als ik vragen mag?
Is dit dan noog wel interessant....
 

Ren?

Hoort erbij
7 aug 2010
64
0
0
Celsior uit Japan 1995 met 109000km halen en hier op de weg kost 4500 euro incl btw en BPM (ja zit er nog net op)
Rijdt prima!
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
lever je ook onderdelen?
ik zoek eigenlijk nog een voorbumper van de altezza rs200.
en de teller unit(die hebben toch de toerenteller in het midden en digi. snelheids meter?) :mrgreen:
 

Ren?

Hoort erbij
7 aug 2010
64
0
0
Sorry Slippernick, ik ben een tijdje niet online geweest. (Werk was wat te druk). Nee kan helaas geen onderdelen leveren. Wel complete auto's met alles erop en eraan dat nodig is om ze hier ook echt op de weg te krijgen.
 

Gewoon ki

Nieuw hier
3 mei 2011
2
0
0
Kan jij mij misschien helpen met mijn onderzoek?

ik wil een Altezza uit Japan importeren, maar veel zaken zijn nog onduidelijk.
alles eigenlijk :D
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Als ik jou was zou ik gewoon voor een IS300/200 gaan, dat zijn 6 pitters, de Altezza is geleverd met 4 cilindermotoren (3S-GE en 3S-GTE /beams), in de basis is het precies dezelfde auto. Of je moet het fijn vinden het stuur aan de verkeerde kant te hebben omdat de Altezza alleen in Japan is geleverd. :p
 

Ren?

Hoort erbij
7 aug 2010
64
0
0
Hallo Ki, kan je zeker helpen. Heb prima contacten daar en kan aan veel bijozndere modellen komen. weet wel dat het niet echt goedkoop is om dit te doen want Altezza's zijn van na 1997 en moeten dus een wat zwaardere keuring ondergaan. Op de weg krijg je het wel en je kan ook rekenen op lagere km standen etc.

CT200H heeft gelijk dat het hier over 4 cilinders gaat maar daar zitten wel een paar juweeltjes tussen zoals de beams. En er zijn een paar bijzondere modellen te krijgen waar een gewone is200 niet tegen op kan.RS modellen bijvoorbeeld.
Ja stuur zit aan de andere kant. Moet je niet erg vinden ,ik heb zelf de Celsior (fantastische auto en afgezien van onderhoud dat nodig was een perfecte auto uit Japan) en na een beetje oefenen is het geen probleem behalve bij parkeergarages:)

Pm me maar en we praten verder.
 

ippo

Hoort erbij
3 aug 2011
52
0
0
Zo'n Celsior importeren is leuk maar als ik me niet verkeerd heb geinformeerd, dan is de BPM van een LS400 bijna 24.000 euro. Bij een 9 jaar of ouder import krijg je 90% korting op de BPM maar dan hou je dus alsnog 2400 euro over wat je bij de douane mag aftikken... :'(

Kan iemand mij ongelijk geven??
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Rene reageert niet meer op z'n posts, dus ik sluit dit topic voorlopig af...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.