Inhouden motor.

Sjeef

Nieuw hier
20 sep 2015
21
0
1
Best Forumleden,

Onlangs is er iemand achteruit tegen mijn IS gereden, hierdoor bleek achteraf m'n radiateur lek te zijn.

Deze is vervangen maar hierna liep hij niet lekker meer. Vooral boven in de 3000 toeren haperde de motor,
bij onderzoek bleek de carter onluchtings slang lek te zijn, deze is inmiddels ook vervangen.

Nu heb ik vandaag met een collega het gasklephuis schoongemaakt en hij loopt als een zonnetje, alleen hapert de motor nog kort even
bij veel gas geven hoog in de 3000 toeren.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik heb toen de motor onregelmatig liep 2 nieuwe bobines besteld omdat het een
beetje deed denken aan toen er 2 bobines stuk waren eerder. Na die vervanging liep ze weer als een trein.
Kan het zijn dat er een bobine niet helemaal lekker meer is oid? Heb 'm van de week uit laten lezen en er waren geen meldingen.

Hoop dat iemand een idee heeft!

Gr
 

UsedLexus

Actief
Sponsor
25 jan 2014
335
1
178
43
als de motor te warm is geweest kan het inderdaad voorkomen dat er bobines defect raken, met een beetje uitleescomputer kun je per cilinder zien hoeveel misfires er zijn en op welke cilinder
meestal is het probleem dan verholpen
 

henkyap

Actief
3 nov 2014
210
17
18
Ik zou de min-pool ff loshalen van de accu, ( weet dat het gaat om een IS 1gen, die wat minder high-tech aan boord heeft), maar je doet er geen kwaad mee, Zoals ook wel gezegd wordt: een harde reset. Radiateur lek? Zit er niets achter wat geraakt kan zijn? Weet ik niet meer.
Effe offtopic: wat is dat toch met die defecte bobine's? Heb 7 jaar met een IS200 gereden, met veel plezier, en heb dat niet gehad. Kwam niet verder dan 2X onderste fuseekogel en een derde remlicht bolletje. ( fuseekogels door verlaging en 35 serie banden, en bolletje werdt aangegeven door een lampje op het dashboard, handremlampje geloof ik)
 

Sjeef

Nieuw hier
20 sep 2015
21
0
1
Door de hulp van een alleraardigste heer uit Brabant er achter gekomen dat hij misfirede op cyl 1,2 en 4 (het meeste op 4) zojuist Bobine 2 en 4 vervangen en mijn machine loopt weer als een trein!!! Thnx voor de goede hulp en het herstellen van mijn rijplezier :)