Injectoren reinigen

Rowi

Actief
22 feb 2011
355
5
0
Forum vrienden :hi:

Vandaag is mijn Is250 voor un 90k onderhoudsbeurt naar de dealer. Nou werd ik vanmiddag gebeld om mijn ejectoren te laten reinigen om de levensduur en het goed lopen van de motor te garanderen.
Nou heb ik hier wel is over gehoord maar naar mijn weten gebeurd dit alleen bij oudere auto's(zeg 15 jaar en ouder).

Nu snap ik wel dat Lexus hun betrouwbaarheid hoog willen houden en dat voorkomen beter dan genezen is en ga dit voor deze x ook doen maar is dit ook regel matig nodig????

De monteur had het erover om dit om de 2jaar te doen maar lijkt mij erg onzinnig.
Kijk dat brandstof deeldjes vuil bevat snap ik maar daarom zit er un filter in je systeem, daarbij zit er ook nog un filter voor je injector om de laatste deeltjes eruit te halen.De kans lijkt mij erg klein dat het dan vervuild/versopt kan raken.

Zelf werk ik bij een raffinaderij en weet ik wat we maken en wat de specs op de brandstof zijn en tank dus ook alleen op stations die bij ons afnemen ;) Weet ik in ieder geval zeker dat we kwalitatief goede benz hebben.

Wat zijn jullie ervaringen hierin???

:rulez:
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Nou werd ik vanmiddag gebeld om mijn ejectoren te laten reinigen om de levensduur en het goed lopen van de motor te garanderen.
Wat verstaan ze onder reinigen? Bedoel je hiermee een flesje Wyns/Forte wat ze preventief toevoegen aan de brandstof of injectors eruit halen en dan ultrasoon reinigen (+ zeefjes, O-ringen, etc).
Merk je ook dat je motor slechter loopt, of brandstofverbruik is toegenomen?

Het zal geen kwaad kunnen, maar 90K is rijkelijk vroeg naar mijn mening..
 

Rowi

Actief
22 feb 2011
355
5
0
Hey, Ja ze doen zo'n flesje erdoor gooien voor de reiniging maar ook ultrasoon reinigen;)
Ik heb me auto net terug dus ga is kijken of we verschil merken. Het geintje kost wel 150? dus hoop dat ik er iets van merk.

Oja 1x in de zoveel tijd tank ik ook un volle tank 98;) zou zeggen dat dat ook wel un beetje schoonblaast dan :roll:
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
mmm, ja...ik ben benieuwd :D

Ik kan me in veel vinden, maar elke 2 jaar je injectoren ultrasoon laten reinigen...? Een flesje reiniger zo nu en dan, voila.
 

Rowi

Actief
22 feb 2011
355
5
0
Hey. Heb nog is gezocht op inet en ff gebeld met de werkplaats maar de chef zegt ook dat die het zelf ook niet elke 2 jaar zou doen.. eerder 5/6 jaar ;) daar voel ik ook meer voor. hij zegt wel dat ze aanzienlijk betere waardes meten :p

We gaan hem zo is ff aan de tand voelen :rulez:
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ja precies, 5-6 jaar lijkt me ook wel meer re?el. Terugvorderen die kosten! :p
 

Rowi

Actief
22 feb 2011
355
5
0
:hi:

Nou dat terug vorderen is niet nodig....wat un wereld van verschil die auto nou...rijd echt heerlijk. Geen dip int begin en die koppeling/gasresponse is super... Al die tijd dat ik het erover heb gehad doet die nu eindelijk wat ik wilde bereiken :D

Oja dit is wel icm nieuwe bougies gedaan en goede bougies is natuurlijk ook belangrijk ;)
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ja, ik denk dat vooral die bougies daar debet aan zijn :D

Maar goed, een goede tune-up is altijd meegenomen. Wel jammer van je airco man...hoop dat het snel wordt opgelost.