Inschakelen pedaallichten

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Hallo,

Na een IS200 Sportcross, een IS200 sedan, een RX400h bezit ik sinds kort een mooie RX450h uit 2013. (oudere forumleden kennen me nog wel I guess ;))

Nu heb ik direct een eerste vraag: in mijn 400h had ik voetlichten/pedaallichten die bleven branden tijdens het rijden met de lichten aan.

In de 450 gaan de voetlichten ook automatisch aan wanneer je instapt, maar wanneer ik rijd in het donker zijn de voetlichten helaas uitgeschakeld.

Na lang zoeken op het internet kon ik helaas niets vinden, dus mijn vraag aan andere 450 bezitters is dan ook: hebben jullie wél continu brandende voet/pedaallampen?

Met vriendelijke groet,

Boudi
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Hallo,

Na een IS200 Sportcross, een IS200 sedan, een RX400h bezit ik sinds kort een mooie RX450h uit 2013. (oudere forumleden kennen me nog wel I guess ;))

Nu heb ik direct een eerste vraag: in mijn 400h had ik voetlichten/pedaallichten die bleven branden tijdens het rijden met de lichten aan.

In de 450 gaan de voetlichten ook automatisch aan wanneer je instapt, maar wanneer ik rijd in het donker zijn de voetlichten helaas uitgeschakeld.

Na lang zoeken op het internet kon ik helaas niets vinden, dus mijn vraag aan andere 450 bezitters is dan ook: hebben jullie wél continu brandende voet/pedaallampen?

Met vriendelijke groet,

Boudi
bij mij reageren de pedaal lichten op de lichtsterkteregelaar van de tellers.
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Hallo Henri,

Dank voor je reactie. Dus bij jou staan ze bij het rijden met de lampen aan ook continu aan?
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
558
1
354
63
Weer zo'n typische vreemde "in die auto wel en de andere niet" optie. Ik had ze in de Prius altijd aan, kon ik niet veranderen. In de RAV waren ze aan en gingen ze uit met rijden net als in de Avensis, en nu in de IS 300h is dat ook zo. Is mij nog niet opgevallen dat ze meegaan op de dimmer van de tellers. Dat zou dan inhouden dat de tellers onverlicht zijn als de voetenbak donker is? 🧐 ;)
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Hier idem, alleen bij het instappen (en dus deuren open) gaat de voetverlichting aan. Daarna gaan ze uit, ook al doe ik de lampen aan. De dimmer staat op maximaal.

Bij mijn vorige RX400 was er altijd voetverlichting, ongeacht dimmer (uiteraard dimden ze wel mee). Wat mij verbaast is dat bij een nieuw model ze dus deze luxe eruit gesloopt hebben. Dit geldt overigens ook voor de handgreepverlichting in de deuren.
 

Rogier

Hoort erbij
19 mrt 2012
51
4
8
Bij mijn IS300h (Luxury) gaan ze uit zodra de verlichting in de auto ook uit gaat. Bij de CT200h van mijn ex (ook Luxury) blijven ze branden en kan je ze regelen met de dimmer. Ik vind het bij de CT200h wel veel chiquer overigens.
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Hallo Rogier,
Dank voor je aanvulling. Inderdaad zeer bijzonder. De vraag die rest: is dit in te stellen en zo ja waar.
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Hallo Henri,

Dank voor je reactie. Dus bij jou staan ze bij het rijden met de lampen aan ook continu aan?
Ik heb het zojuist even uitgeprobeerd in het donker. het is als volgt:

De lichtsterkte regelknop van de cockpit is multifunctioneel. (ik vergelijk het even met een volumeknop van 0 tot 10)
van 0 tot 5 regel ik de sterkte van de pedaal verlichting. daarbij is 0 uit, en 5 volledig aan.
van 5 tot 10 regel ik de sterkte van de cockpit verlichting. daarbij is 5/6 zo ver mogelijk gedimd en 10 zo fel mogelijk.
(de cockpit verlichting is ook nog afhankelijk te maken van het wel of niet voeren van verlichting op de auto)
m.a.w. '' 's nachts dimmen en overdag niet. ''

er is 1 maar: de pedaalverlichting brand desgewenst op volle sterkte naargelang je instelling, maar hij dimt terug naar zo'n 30% lichtsterkte zodra de automaat uit de parkeerstand gehaald wordt. deze sterkte blijft hij gedurende de rit ook branden.. ook op snelheid..

Het korte antwoord: Ja bij mij staan de lampen bij het rijden ook continu aan, maar wel minder fel dan in de parkeerstand.

Ik heb het dan over een IS 250 High Edition uit 2011 (ik lees nu pas dat je vraag gericht was aan 450 bezitters)
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Hallo Henri,

Vriendelijk dank. Ik heb het getest. Helaas geen verandering. Wat ik wel heb ontdekt is dat de pedaalverlichting gekoppeld is aan de binnenverlichting. Doe je dus de binnenverlichting aan, dan gaan ook de pedaallampen aan.
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Ik weet in ieder geval dat je bij de 2IS en 3GS het verlichtingsgedrag kunt instellen via een IT2 (dan gok ik: vast ook met Techstream). Dan zou het me niet verbazen dat dit bij de overige modellen ook zo 'custom' instelbaar is. Temeer, omdat hierboven al beschreven is dat dezelfde typen auto's zich verschillend gedragen op dit punt. Zo zijn nog veel meer zaken te customizen, zoals de lichtgevoeligheid van de automatische lichtschakeling, van de dashverlichting, mate van spiegeldimming, gedrag rollo, ruitenwissers, kofferklepvergrendeling, centrale vergrendeling, ruitbediening, ... , ... Je wil het eigenlijk niet eens allemaal weten.
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Hallo,

Dank voor je reactie. Een IT2 of Techstream zegt me niets, maar ik gok erop dat dat de uitleescomputer is die ze o.a. bij Lexus gebruiken?