- 25 nov 2012
- 1.431
- 4
- 1.377
- 113
Zo, die heb ik binnen, getest en aangesloten. Hierbij mijn eerste indruk:
Installeren is supersimpel, scan de QR-code op het apparaat voor de App en scan de streepjescode om deze te koppelen via BT.
Aansluiten op de accu is ook maar 5 minuten werk.
De Battery Guard kost nu zo'n €26.-- op Amazon Link naar Amazon Ik kreeg een Duitse manual en de App is in het Engels.
Eerst heb ik een testopstelling gemaakt op een voeding en de gemeten waardes gecontroleerd. De Fluke multimeter (geel ding rechts) is gekalibreerd, de meter links van Ali niet. Als ik de spanning (voltage) meet met de Fluke klopt het op 0.01 volt met de spanning in de App, dus dat is uitstekend!
Het stroomverbruik is bij een actieve BT verbinding ca. 2 mA zoals in de beschrijving, zonder BT verbinding meet ik 0.06 mA. Dit apparaatje gebruikt bijna niets!
Installeren in de auto gaat heel snel, met sleuteltje 10 de moertjes iets los draaien, kabeltjes onder de moertjes doen en de moertjes weer vastdraaien. Klaar!
Accu hoeft niet eens los, dus je verliest geen instellingen.
En dan het bereik, met de kofferbak dicht is dat op mijn telefoon inderdaad ca. 10 meter, maar ben ik binnenshuis dan verliest mijn telefoon de verbinding. Misschien moet ik het apparaatje iets verplaatsen in m'n wagen zodat het signaal wat makkelijker naar buiten kan? Mijn kofferbak is helemaal dicht, bijna een kooi van Faraday.
Iedereen zal dit voor zichzelf moeten bepalen.
Mijn voorzichtige conclusie:
Zeer bruikbaar om auto's die langere tijd stilstaan te monitoren, zeker voor dit bedrag. Je ziet meteen wat de klemspanning van de 12 volt accu is.
( Ik ben maar een MTS-er elektronica met toegevoegd stukje informatica en meet en regel techniek uit de tijd dat we nog met buizen werkten. )
Installeren is supersimpel, scan de QR-code op het apparaat voor de App en scan de streepjescode om deze te koppelen via BT.
Aansluiten op de accu is ook maar 5 minuten werk.
De Battery Guard kost nu zo'n €26.-- op Amazon Link naar Amazon Ik kreeg een Duitse manual en de App is in het Engels.
Eerst heb ik een testopstelling gemaakt op een voeding en de gemeten waardes gecontroleerd. De Fluke multimeter (geel ding rechts) is gekalibreerd, de meter links van Ali niet. Als ik de spanning (voltage) meet met de Fluke klopt het op 0.01 volt met de spanning in de App, dus dat is uitstekend!
Het stroomverbruik is bij een actieve BT verbinding ca. 2 mA zoals in de beschrijving, zonder BT verbinding meet ik 0.06 mA. Dit apparaatje gebruikt bijna niets!

Installeren in de auto gaat heel snel, met sleuteltje 10 de moertjes iets los draaien, kabeltjes onder de moertjes doen en de moertjes weer vastdraaien. Klaar!
Accu hoeft niet eens los, dus je verliest geen instellingen.
En dan het bereik, met de kofferbak dicht is dat op mijn telefoon inderdaad ca. 10 meter, maar ben ik binnenshuis dan verliest mijn telefoon de verbinding. Misschien moet ik het apparaatje iets verplaatsen in m'n wagen zodat het signaal wat makkelijker naar buiten kan? Mijn kofferbak is helemaal dicht, bijna een kooi van Faraday.
Iedereen zal dit voor zichzelf moeten bepalen.
Mijn voorzichtige conclusie:
Zeer bruikbaar om auto's die langere tijd stilstaan te monitoren, zeker voor dit bedrag. Je ziet meteen wat de klemspanning van de 12 volt accu is.
( Ik ben maar een MTS-er elektronica met toegevoegd stukje informatica en meet en regel techniek uit de tijd dat we nog met buizen werkten. )