Internet activeren op nieuw navigatiesysteem

pieterj

Nieuw hier
11 jul 2012
8
0
0
Net nieuw op dit forum (ik heb me net voorgesteld op viewtopic.php?f=14&t=3441) en nu al gelijk een vraag... :redface2:

Ik ben bezig geweest met het koppelen van de internetverbinding van het navigatiesysteem met mijn iPhone, maar ik krijg het niet voor elkaar. Heeft iemand daar al ervaring mee?

Profiel op http://my.lexus.eu is aangemaakt, alle gegevens ingevoerd etc. dat ging allemaal goed. Alleen het navigatiesysteem krijgt mijn iPhone 4s niet gekoppeld. Provider is T-Mobile. Tethering is aangezet (nieuwe naam is volgens mij bij T-Mobile "Persoonlijke Hotspot"), maar kan toch geen verbinding maken....

Mocht iemand een oplossing hebben, dan hoor ik het graag!
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Deze is nieuw voor mij, ik kan hier niet mee helpen. PM Pacono eens, mischien weet hij er iets meer vanaf.
 

pieterj

Nieuw hier
11 jul 2012
8
0
0
Ehh... Stom antwoord: Nee? Ik heb wel in de Apple Store gekeken voor downloads, maar daar staat volgens mij niets relevants bij. In de handleiding (Ja, heb ik gelezen, wordt in het Nederlands bij de auto meegeleverd op USB!) staat ook niets over een app die je zou moeten installeren...

Heb je misschien een linkje?
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ik weet niet heel erg zeker of men de "Lexus enform" applicatie ermee bedoeld. Enform was bij mijn weten iets meer gericht op de amerikaanse markt. Ik ga de vraag ook even bij mijn contacten stellen, wie weet komt daar nog iets uit voort.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Het antwoord dat ik binnen heb:


Overigens is dit alleen van toepassing v.w.b. het gedeelte ?Lexus Connected Services-. (LCS)
Het telefoongedeelte werkt met een iPhone fantastisch!! (eigen ervaring)

Het volgende speelt namelijk.
Om gebruik te kunnen maken van LCS dient het tel.toestel te beschikken over het zgn. DUN-Profile.
DUN-Profile is namelijk de communicatie methode.
Besturingen als bijv. Blackberry en Symbian beschikken daarover, maar iPhone hanteert helaas het PAN-Profile.

Dit betreft dus de bluetooth communicatie profielen.Lexus is wel hard bezig om dit ondersteund te krijgen. Maar het blijkt dus voornamelijk een probleem met de iPhone te zijn.