iPhone iOS5 en nummerherkenning

zerox

Nieuw hier
24 mei 2011
10
0
0
Hoi,

Ik heb sinds een paar dagen mijn nieuwe CT en heb uiteraard direct m'n iPhone via bluetooth gekoppeld. Werkt allemaal prima, inclusief het overzetten van m'n contacten naar het adresboek van de CT. Echter, wanneer ik gebeld wordt door een bekend nummer (dus van een bestaand contact) zie ik niet de naam van de beller in het scherm, maar het nummer. Ik heb alle contacten voorzien van landcodes in m'n iPhone (en dus ook in het adresboek van de CT), maar als ik gebeld wordt zie ik een nummer zonder landcode op het scherm verschijnen dus het lijkt daarop mis te lopen. Heeft iemand anders dit probleem ook, en, belangrijker, wat kunnen we hier aan doen?

Ik heb wat gegoogled en gezien dat er meer mensen met die probleem zijn, maar dan pas sinds iOS5 en daarvoor niet. Kan iemand dit bevestigen?

Groet,
Jose
 

Skid

Hoort erbij
31 jul 2011
31
0
0
mlcoolj zei:
skid, misschien is het handig als je ook een foto plaatst, hebben andere ook een betere idee van hoe het er eigenlijk bij jouw eruit ziet... kan men met die foto ook naar de dealer... Alvast bedankt!
Toen ik het dubbel checkte wilde ik dit eigenlijk al doen, maar zodra er een binnenkomend gesprek is dan kan ik geen foto meer maken met m'n iPhone. :p
Ik zal vanmiddag ofzo eens kijken of ik een foto kan maken met een andere camera.
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
twcoolen zei:
Dit heeft altijd correct gewerkt. Sinds de iOS 5 update werkt het niet meer bij mij.


Ook ik heb dit probleem. Echter was het me nog niet dusdanig opgevallen. Ik kijk dan meestal op mijn telefoon wie gebeld heeft. Ik ga dit nog eens bij de dealer neerleggen, misschien weten ze daar meer.
 

Magic2ik

Nieuw hier
4 jan 2012
16
0
0
Skid zei:
mlcoolj zei:
skid, misschien is het handig als je ook een foto plaatst, hebben andere ook een betere idee van hoe het er eigenlijk bij jouw eruit ziet... kan men met die foto ook naar de dealer... Alvast bedankt!
Toen ik het dubbel checkte wilde ik dit eigenlijk al doen, maar zodra er een binnenkomend gesprek is dan kan ik geen foto meer maken met m'n iPhone. :p
Ik zal vanmiddag ofzo eens kijken of ik een foto kan maken met een andere camera.

Een foto zou geweldig zijn om eea duidelijker te maken

Mike
 

Skid

Hoort erbij
31 jul 2011
31
0
0
ontvoproep.jpg
Ik kan geen gegevens vinden over de firmware in mijn CT.
Alleen kaart info en gracenotes... :O
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Dit lijkt mij overigens een lastige opgaaf voor de dealer om hierin een afdoende oplossing te geven.

Ik resumeer even.
De gegeven problematiek komt ook voor bij andere automerken o.a. (MB command nav) en lijkt daardoor niet voorbehouden aan de CT. Dan zie je ook nog dat het scherm van de telefoon zelf e.e.a. correct weergeeft, echter soms weer niet via de carkit. Dan de issues met het incidenteel niet laden van telefoonboek en/of nummerherkenning, etc..

Via het Apple supportforum lijkt de problematiek vooral op te treden na een update naar IOS-5 en hoger, waarbij het vermoeden rijst dat er iets misgaat met de 'globale' telefooninstellingen en vooral telefoonboek.

In staccato, gegeven oplossingen vari?ren van een re-shuffle van telefoonboek/contacten, reset en backup terugzetten, alsmede het switchen naar een andere taal en weer terug (?). Helaas met een wisselend positief resultaat, of terug naar af, na het uit- en inschakelen van de telefoon.

Ik heb zelf geen Apple, maar heeft iemand al eens met Apple support gebeld?
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
GPS-10 heeft wel een punt.. we kijken allemaal naar het merk, maar het is een 2-weg communicatie... en zoals gezegd.. zo te zien raakt het niet iedereen...
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ik bedoelde het overigens wat minder zuur dan dat ik het nu teruglees ;)

Maar opvallend is wel dat geschetste problematiek bij Apple support beslist bekend moet zijn, getuige hun supportforum en problematiek rond IOS-5 update.
 

hepp

Nieuw hier
30 jul 2012
3
0
0
Ik herken dit probleem ook met mijn Blackberry Bold. Op het moment dat telefoonnummers in mijn telefoon staan met landcode (+- 95% van het telefoonboek), herkent de CT200h de naam niet bij het nummer.

Heel erg irritant, wat er dus voor zorgt dat ik mijn telefoon overwegend in het kleine inhammetje bij het dashboard heb liggen (onder de rij-eigenschappen-selectie-knop)
 

Magic2ik

Nieuw hier
4 jan 2012
16
0
0
Het werk bij mij goed zowel op mijn bb bold 9790 en de iphone 4 (JB)
Krijg keurig een naam te zien. al mijn nummers staan in internationaal formaat
 

Magic2ik

Nieuw hier
4 jan 2012
16
0
0
11:14
Half augustus is mijn CT200 weg geweest om de lederen bekleding te vervangen (Was met de verkeerde kleur leer geleverd)

Blijkbaar is toen een accu pool los geweest, want alle instellingen waren verdwenen. (Radiostations maar ook bluetooth). Sindsdien krijg ik met mijn Iphone4S gekoppeld ook alleen nog nummers te zien, en geen namen meer... Probleem ligt al bij de dealer, maar die weet zo ook geen oplossing.
Idee?n? (er is niks aan de IPhone veranderd)

15:09
IPhone ge?pdate naar IOS 6
Nog steeds geen namen bij nummers.
Telefoon leeg gemaakt, en toen ge?pdate naar IOS6 (Dus geen backup teruggezet)

17.06
IPhone van de buurman aangesloten (ook een 4S IOS6) deze geeft wel de namen aan...
 

Magic2ik

Nieuw hier
4 jan 2012
16
0
0
Inmiddels een nieuwe IPhone van Apple mogen ontvangen.
Toch lost dit het probleem niet op.

Toch maar weer opnieuw contact opnemen met de dealer...
 

t0rbz

Nieuw hier
7 mrt 2013
7
0
0
Hi, ik rij sinds een dik jaar ook een CT200h z?nder navigatie en heb een vergelijkbaar (wellicht hetzelfde) probleem. Ik weet dat je zonder navi maar enkele namen en nummers kan opslaan, maar volgens de (internationale) website van Lexus zou bij inkomende oproepen wel een naam moeten worden weergegeven, zie bijlage.
Bij mij wordt echter alleen het nummer getoond. Heeft iemand anders, zonder navi, ook dit probleem? Want als ik zo deze thread lees gaat het met name om problemen m?t navi. Ik heb dit zowel bij mijn iPhone 3GS als nu mijn iPhone 5 en onder verschillende iOS versies gehad. Moet morgen naar de garage voor een beurt, dus zal het daar nog eens navragen.
 

Bijlagen

  • Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    53,1 KB · Weergaven: 44

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.727
467
83
Staan je contacten op je simkaart of op de telefoon zelf.
Contacten van de simkaart worden zelden gesynchroniseerd met de carkit.
 

t0rbz

Nieuw hier
7 mrt 2013
7
0
0
De contacten staan gewoon op de telefoon zelf. Vandaag bij de garage geweest, daar kreeg ik de mededeling dat het aan de versie van iOS zou liggen, alhoewel ik al meerdere versies heb geprobeerd. Ik ga vandaag even met een simpele Nokia testen...