IPOD aansluiten is250

Mirage23

Hoort erbij
15 aug 2011
50
0
0
ik zit met een kleine issue, ik wilde graag mijn ipod aansluiten op mijn fly audio navigatiesysteem in een IS250 van 2006 nu ben ik vanmiddag bij LEXUS geweest en daar kost me dat onderdeel 198 euro incl inbouw zou t me 313.12 euro kosten

heeft iemand van jullie een goedkopere oplossing?????? of eventuele andere tips

ik wil mijn ipod nano erop aan kunnen sluiten
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Dat is een losse kabel die je zelf neer kan leggen waar je wilt (beperking is de lengte, geen idee hoe lang). Deze wordt achterin de Flyaudio unit gestoken.
Ik heb een gat in het dashboard kastje laten zagen, en daar de kabel doorheen laten steken.
Dit is de meest gangbare locatie.

De IPOD aansluiting geeft ook stroom, dus geen omkijken meer naar. Bediening via Flyaudio unit.


p.s. Ik weet niet of er verschillen tussen Flyaudio unit zitten? Ik heb de meest recente versie, versie 2 (net uit).
Alan is een Flyaudio gebruiker van het eerste uur.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Wat zie je als de auto gestart is op het TFT scherm?

Je zou dan in het rood, de Flyaudio letters moeten zien (indien geen ML).
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Dan heb ik idd liever de ML .



Maar topicstarter? Weet je zeker dat je een Flyaudio hebt?
Alan heeft versie 1, die kan je vertellen hoe en wat met de IPOD. Voor versie 2 heb ik je reeds verteld dat dit middels een extra kabeltje gaat, standaard bijgeleverd op een Flyaudio unit.

Anders contact zoeken met de NL importeur? Vast wel na te leveren!
 

Mirage23

Hoort erbij
15 aug 2011
50
0
0
ik kijk ff voor de zekerheid maar ik meen dat er alleen een aux aansluiting bij zat in de middenarmsteun heb eerlijk gezegd ni echt gekeken in het dashbord kastje aangezien ik achter heb stuur zat toen haha

ik kijk donderdag meteen als ik haar ga halen dan horen jullie t zsm dan maak ik ook meteen fotos ervan etc
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Mirage23 zei:
ik heb een fly audio navi en radio (groot scherm) de boxen zijn allemaal van ml



Heeft de vorige eigenaar dan zijn ML weggedaan voor een Flyaudio????

Dat heeft dan wat moeite gekost, is niet 1 op 1 te doen (veel knutselwerk!). Met welke reden? Kwaliteit is minder, functionaliteit van Flyaudio is uitgebreider, bijv. IPOD.

Vind het raar........Hoe dan ook.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Blue eyes: Je hoeft geen gat te zagen, bij mij zitten ze ook in mijn handschoen kastje, de kabels passen precies via het klepje van de interieurfilter. Starten van de auto en je krijgt bij mij lexus te zien en geen flyaudio, dit kan je aanpassne.
Mirage23: Een groot scherm wilt niet zeggen dat flyaudio hebt :) ik denk dat jij gewoon een ML hebt, dus vandaar dat het je zoveel extra kost om een ipod aansluiting bij te maken. Flyaudio heeft het standaard. dus ze mogen je er niet meer voor vragen.
Aux in middenarmsteun is standaard in elke lexus is
 

Mirage23

Hoort erbij
15 aug 2011
50
0
0
hmm misschien een idee waar ik ergens anders die ipod aansluiting vandaan kan toveren??? ergens via een aftermarket???

ja ik moet me nog eens goed verdiepen in de IS hahaha
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Alan zei:
Blue eyes: Je hoeft geen gat te zagen, bij mij zitten ze ook in mijn handschoen kastje, de kabels passen precies via het klepje van de interieurfilter. Starten van de auto en je krijgt bij mij lexus te zien en geen flyaudio, dit kan je aanpassne.
Mirage23: Een groot scherm wilt niet zeggen dat flyaudio hebt :) ik denk dat jij gewoon een ML hebt, dus vandaar dat het je zoveel extra kost om een ipod aansluiting bij te maken. Flyaudio heeft het standaard. dus ze mogen je er niet meer voor vragen.
Aux in middenarmsteun is standaard in elke lexus is


Ik kwam er te laat achter dat de monteur aan het zagen was . . . .

No big deal, maar netter was het geweest via de achterdeur de kabel in te voegen ;) .


Mbt Lexus LOGO, klopt. Moet ik nog toepassen. Ik heb ergens de tip gezien hoe dat te doen, ben alleen vergeten wat die tip was :D :D


p.s. Mbt de IPOD aansluiting heb ik dit niet uitgezocht. Kwam het wel eens toevallig tegen, 3rd party component. Ettelijke honderden euro's. Volgens mij had ik die tip door gegeven aan JapeApe.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
offtopic: setup, logo tandwiel meer dan 8 seconden indrukken werkt niet....... Wellicht GEN 2 Flyaudio anders dan de eerste generatie?