- 4 mei 2020
- 740
- 1
- 530
- 93
'S middags!
Binnenkort wil ik de bougies van de IS vervangen, had in de 90k beurt gedaan moeten zijn maar die beurt heeft 'ie niet gehad. Ik kocht de wagen met 94k met een afleverbeurt. Contact met een dealer leerde dat ik de beurt gerust uit kon stellen totdat 'ie voor de APK moet in augustus dit jaar.
Nu staat de teller op 107k en ik wil eigenlijk die bougies graag wisselen, is geen wetenschap.
Wat kennelijk wél wetenschap is welke bougies erin moeten, of eigenlijk meer wijsheid. Als ik ga kijken op kenteken bij de diverse onderdelen sites dan krijg ik meerder opties voorgeschoteld en daarmee ontstaat er bij mij wat keuzestress.....
Winparts: Denso IKBH20TT 3-massa elektrode bougie.
Autodoc: Zelfde Denso bougie en staat daar te boek als iridium bougie.
Autodoc: Nog een Denso, de FK20HBR8, ook 3-massa elektrode maar dan geen iridium.
Autodoc: Een Champion Platinum CT bougie, specs 1-massa elektrode, Met flenszitting, Iridium-middenelektrode, kost royaal het dubbele van de Denso.
Waarom adviseren websites verschillende soorten en wat maakt het uit, iridium of niet?
Ooit wisselde ik op mijn motor (Honda ST1300A) de gewone bougies voor de toen peperdure iridium bougie omdat die veel langer mee zou gaan. Is dat wel zo?
Wat is OEM bij Lexus? Denso toch? En is een NGK bougie beter dan een Denso of een Bosch?
Wie brengt me het licht? Of beter, de vonk?
Binnenkort wil ik de bougies van de IS vervangen, had in de 90k beurt gedaan moeten zijn maar die beurt heeft 'ie niet gehad. Ik kocht de wagen met 94k met een afleverbeurt. Contact met een dealer leerde dat ik de beurt gerust uit kon stellen totdat 'ie voor de APK moet in augustus dit jaar.
Nu staat de teller op 107k en ik wil eigenlijk die bougies graag wisselen, is geen wetenschap.
Wat kennelijk wél wetenschap is welke bougies erin moeten, of eigenlijk meer wijsheid. Als ik ga kijken op kenteken bij de diverse onderdelen sites dan krijg ik meerder opties voorgeschoteld en daarmee ontstaat er bij mij wat keuzestress.....
Winparts: Denso IKBH20TT 3-massa elektrode bougie.
Autodoc: Zelfde Denso bougie en staat daar te boek als iridium bougie.
Autodoc: Nog een Denso, de FK20HBR8, ook 3-massa elektrode maar dan geen iridium.
Autodoc: Een Champion Platinum CT bougie, specs 1-massa elektrode, Met flenszitting, Iridium-middenelektrode, kost royaal het dubbele van de Denso.
Waarom adviseren websites verschillende soorten en wat maakt het uit, iridium of niet?
Ooit wisselde ik op mijn motor (Honda ST1300A) de gewone bougies voor de toen peperdure iridium bougie omdat die veel langer mee zou gaan. Is dat wel zo?
Wat is OEM bij Lexus? Denso toch? En is een NGK bougie beter dan een Denso of een Bosch?
Wie brengt me het licht? Of beter, de vonk?
