IS 200 SportCross

appelmuijs

Nieuw hier
17 okt 2010
5
0
0
Na een jaar diepe ellende met onze mercedes C180 Station hebben we besloten om de Benz in te ruilen voor een Lexus SportCross. Wij zijn een jong gezin met twee kinderen van 7 en 2 jaar.

Bouwjaar november 2004 kilometer stand 58000, leren bekleding, getint glas etc. De mercedes is niet te vergelijken met de Lexus. We hebben bewust voor de Lexus gekozen omdat we een betrouwbare auto zochten.
Persoonlijk vind ik de Lexus meer lawaai maken, maar de rij eigenschappen zijn prima.

Voor de Lexus wil ik een cruise control inbouwen. Heeft iemand een advies waar ik deze kan laten inbouwen en hoeveel geld dit gaat kosten?

Ik hoor graag jullie reactie
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Welkom! Misschien dat de dealer je kunt helpen, anders misschien iemand hier...
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
Hallo,

Welkom op het forum!
1 ding is zeker.
Betrouwbaarheid :arrow: Toyota :arrow: top of the line Toyota :arrow: Lexus, er is maar 1 uitkomst!!

Goede Keuze, echt!!
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Volgens mij kan je bij de dealer een originele cruiscontrol laten inbouwen, maar de prijs zal natuurlijk wel wat hoger zijn. Persoonlijk hou ik van OEM spul.

Wat betreft het lawaai, waarschijnlijk bedoel je de rolgeluiden?

Vaak gebruikt Mercedes 16inch velgen met comfort banden en Lexus ( uitgaande van de 17inch) gebruikt een low profile sportband. die inderdaad een stuk meer herrie maakt. Dus waar ik het eerste aan zou beginnen is het kiezen van de juiste band.
 

Lex839

Hoort erbij
14 mei 2010
48
10
8
Welkom, ik hoop dat je net zo veel plezier beleeft aan de SportCross als wij aan de onze, dan komt het wel goed!

Het interieur geluid wordt het meest bepaald door bandengeluid en windgeruis. De juiste banden keus is erg bepalend voor het geluid.

Ik zou een originele cruisecontrol inbouwen, dit is een meerwaarde voor de auto.
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Bouwjaar november 2004 kilometer stand 58000,

Gefeliciteerd met je aankoop!

Ik rijd zelf ook sinds een paar maand de IS200. Heerlijke bak!

Heb je een NAP check gedaan? Er was een IS200 te koop met zeer weinig km's. Ik deed een NAP check op die auto maar die klopte niet.
 

appelmuijs

Nieuw hier
17 okt 2010
5
0
0
Ik heb de KM stand laten controleren middels NAP. De Km stand klopte en toonde aan dat de vorige eigenaar gemiddeld 10.000Km per jaar heeft gereden.
Vanaf volgende week ga ik beginnen met een aantal aanpassingen

Trekhaak incl constante plus voor de trekhaak.
Auto radio vervangen
12V aan brengen voor de achter passagiers (portable DVD players)
12V voor de tomtom. Aanbrengen waar normaal de navigatie zich bevind
Winterbanden
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Super! Heerlijk, zo weinig km's. :D

Wat betreft 12V achterin, in de kofferbak, rechts, zit een 12V aansluiting. Of had je die al gevonden?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik had vroeger ook mijn tomtom in de normale navigatie locatie :)

Ik zou 12v van de sigaretstekker pakken en dan dat draadje doortrekken naar de stoelen voor de schermen :) OF van de stoelverwarming aftappen :p
 

appelmuijs

Nieuw hier
17 okt 2010
5
0
0
Iedereen bedankt voor de adviezen. trekhaak is gemonteerd en de 12V voor de kinderen is nu ook aanwezig. Ik heb winterbanden gekocht en gemonteerd.
MAAR.
Toch heb ik besloten om de auto na de winter mits er een goed bod komt voor de winter te verkopen. De auto rijd prima, ziet er goed uit alle luxe is aanwezig, en zeer weinig kilometers. Maar ik mis de klik, gevoel, etc.
Ik zal de lexus morgen in de forum te koop zetten
 

appelmuijs

Nieuw hier
17 okt 2010
5
0
0
mlcoolj zei:
das jammer om te horen... wat wil je hierna gaan halen dan?

Ik ga er van uit dat ik snel het nieuwe type van de lexus of de Honda Accord ga kopen. Wat is verstandig om de verkoop te bevorderen zal ik mijn telefoon nummer vermelden?
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Mooi hoe meningen zo persoonlijk kunnen zijn. :) Ik reed vorige week met een Lexus IS220D. Ik was blij dat ik hem weer af kon leveren. Ik had geen enkele emotie bij die auto. Saai interieur. Ook de wegligging en vooral het schakelen vond ik minder dan bij mijn sportcross. Stationair leek het alsof ik in een truck zat met dat dieselgeronk. (maja, daar is het dan ook een diesel voor)

Binnenkort maar eens een IS250 proberen. Kijken hoe die rijden :)

Enne Honda...heb 15 jaar Honda gereden. Extreem betrouwbare auto's waar je zeker ook heel veel plezier mee kunt hebben. Anyway. Veel succes met de verkoop en ik hoop dat er een echte liefhebber op af komt!!
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ja, plaats je telefoonnr, wat foto's eventuele minpunten en natuurlijk wat je aan de auto hebt gedaan, dat zou genoeg informatie moeten zijn... maar zoek je dan een station? van de IS250/350 heeft geen station, dan zul je toch bij Honda belanden denk ik... veel plezier met je zoektocht en laat natuurlijk weten wat het is geworden!
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Helaas maar toch succes met de verkoop :)

Zie verder de opmerkingen die al zijn gepost. :)


Boudi: is250 is toch een heel ander koek tov is220d.
 

JDB

Actief
20 jun 2010
286
0
0
boudi zei:
Mooi hoe meningen zo persoonlijk kunnen zijn. :) Ik reed vorige week met een Lexus IS220D. Ik was blij dat ik hem weer af kon leveren. Ik had geen enkele emotie bij die auto. Saai interieur. Ook de wegligging en vooral het schakelen vond ik minder dan bij mijn sportcross. Stationair leek het alsof ik in een truck zat met dat dieselgeronk. (maja, daar is het dan ook een diesel voor)

Binnenkort maar eens een IS250 proberen. Kijken hoe die rijden :)

Enne Honda...heb 15 jaar Honda gereden. Extreem betrouwbare auto's waar je zeker ook heel veel plezier mee kunt hebben. Anyway. Veel succes met de verkoop en ik hoop dat er een echte liefhebber op af komt!!

De IS250 zal wel beter klinken, mazout hoort niet in een Lexus ;)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Het rijdt anders klinkt/anders voelt/anders aan. Wel de automaat nemen dan, want die past toch meer bij de auto vind ik :)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
OF de auto zo maken tot er meer klik is :p (kost je alleen wat geld)

hahaa