IS 220D 2008 vs IS 220D 2009

Arie

Actief
4 dec 2008
104
0
0
Mijn eigen 220d is nu weg voor een 55,000 km beurt (nu 2e dag..!!) en heb zolang een 220D 2009 tot mijn beschikking maar ik moet zeggen het rijden is toch een groot verschil. Mijn auto draait ongveer 1700 rpm in zijn 6 bij 120km en deze 2000 rpm. In mijn auto gebruik ik eigenlijk nooit de 6e versnelling want dat vind hij niet lekker.

Ik heb wel eens gelezen dat je kon kiezen voor een andere overbrenging bij de aankoop? Klopt dit?

Het interieur zou ik graag willen omzetten want in de leenauto zit licht beige leer en die kleur ga ik zeker nemen in mijn volgende IS. Staat gewoon super chique
Er zit wat extra chroom rond de navigatie en dat ziet er wel wat netter uit.

Ondanks de kleine verschillen kan ik al niet meer wachten tot het lease contract afloopt zodat ik een nieuwe kan uitzoeken :lol:
 

is250-09

Hoort erbij
6 mrt 2009
74
0
0
Het klopt dat er voor de diesel een optionele overbrenging op kan dit geldt alleen voor af fabriek voor 17 en/of 18 '' banden
2,474 kleine band en 2.937 voor de 17 of 18 inch
 

Arie

Actief
4 dec 2008
104
0
0
Ik neem aan dat ik dan de lange 6e overbrenging heb. Ik gebruik echter nooit zijn 6e versnelling verbruik loopt dan ook op. Ik gebruik nu gem 7,2 l per 100km.

Krijg in mijn leenauto alleen de verkeersinfo niet werkend. Klopt het ook dat er in de nieuwe versie 4 dvd's zijn voor de navigatie. Als ik kijk naar de afbeelding op de dvd staat Ned onder West-Europa. Vraag me nu af welke erin het systeem zit?
 

is250-09

Hoort erbij
6 mrt 2009
74
0
0
Ik gebruik nu gem 7,2 l per 100km. Dat is leuk met mijn IS 250 in economic mode rij ik rond de 7,5 per 100km (maar dat is zelden...)

Krijg in mijn leenauto alleen de verkeersinfo niet werkend. Klopt het ook dat er in de nieuwe versie 4 dvd's zijn voor de navigatie. Als ik kijk naar de afbeelding op de dvd staat Ned onder West-Europa. Vraag me nu af welke erin het systeem zit?

Er zitten inderdaad 4 DVD's bij de nieuwe IS. Je kunt kijken bij de dekking welkde DVD er in zit (de landen die niet worden ondersteund zijn donker op het scherm).
 

Arie

Actief
4 dec 2008
104
0
0
Ik heb vandaag de leenauto weer afgeven in Den Haag. Ik ben er nu uit waarom ik de verkeersinfo niet werkend kreeg. Volgens de service medewerker heeft de navigatie zonder ML geen verkeersinfo. Je krijgt op het display ook geen TMC melding.

Ik moet zeggen dat ik de langere 5e versnelling prettiger vind even op de rijksweg inhalen met ongeveer 130km gaat naar mijn idee sneller in zijn 5 dan in zijn 6 van het nieuwere model. Het verbruik van de diesel is ook niet echt laag zonder de chiptuning naar 207 pk was het gebruik zelfs 8,1 p/100km en dat voor een diesel.