IS 220d de enige Lexus diesel ooit en dat blijft zo.

Martinvp

Nieuw hier
29 jan 2010
14
0
0
Dit lees ik net in Autoweek:

"Verder gaan er geruchten dat de volgende Lexus IS alleen nog in hybrideversies op de markt komt. En dat betekent dus dat deze gedoodverfde leaseauto in de prijzen valt als het gaat om lage bijtelling. Een dieselversie keert niet meer terug. Al vlug na de presentatie van de huidige IS 220d verzekerde Lexus ons dat die uitvoering de enige Lexus diesel ooit is en blijft."

Voor meer informatie:
http://www.autoweek.nl/autonieuws/13830 ... ationwagen

Ik weet niet wat jullie er van vinden, maar ik word er niet blij van.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Tja, dit was wel te verwachten. Echter, ik denk dat de hybride versie zeker een mooie optie wordt.

Ik las inderdaad op autoweek dat ze de nieuwe IS al over een jaar verwachten, volgens mij klopt dat niet, want de GS is als eerste aan de beurt.

Persoonlijk verwacht ik het nieuwe model pas in 2012/13.

Lexus heeft de visie dat hybride meer toekomst heeft dan diesel, dus deze zullen ze ook gaan uitdragen. Jammer? Ik weet het niet, misschien wordt het wel een hele heftige hybride (IS350c, performance van een 3.5V6, verbruik van een 2.0 4cil.).
 

Arie

Actief
4 dec 2008
104
0
0
Geen diesel zou een absolute misser zijn van Lexus als je nu kijkt naar BMW3 en Audi A4 dan is het merendeel diesel als Lexus wegloopt van dit segment gaat ze dit zeker klanten kosten.

Misschien dat mijn baas akkoord gaat met een Hybride IS alleen loopt mijn leasecontract af op jan 2012. Ik hoop dus dat de nieuwe IS er dan al is anders val ik af als Lexus rijder.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Tja, ik denk niet dat de nieuwe IS al in 2012 bij je voor de deur kan staan, 2013, is reeler denk ik. Je kan natuurlijk vragen of je de huidige auto iets langer kan doorrijden, of misschien is de CT iets? Hoewel als je zakelijk rijdt, zou ik dan toch eerder naar een 3 serie of c-klasse kijken dan naar de CT.
 

Arie

Actief
4 dec 2008
104
0
0
Ik zou toch twijfelen of ik een A4, 3 serie of C klasse zou nemen met als gevolg een bijtelling van 500 a 600 euro netto per maand of de CT met een bijtelling van 200,-netto per maand. Wat ik jaarlijks bespaar kan ik wel eens grotere auto voor huren als ik op vakantie ga. :D

Er komt een tijd dat ik het allemaal wel best ga vinden en geen bakken met geld meer uit ga geven voor een auto of een paar mooie 18 inch velgen. Dat zeg ik nu maar als het weer zover is dat ik een nieuwe mag uitzoeken dan gaat het hart weer spreken en niet het verstand :oops:
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ik ken het probleem :) Ik moet nog twee jaar in mijn auto-tje :) Ik had mij voorgenomen om er in totaal drie jaar in te rijden, het wordt nu met een jaartje verlengt dankzij de grote ontwaarding van de IS. Toch zie ik regelmatig die X6 rijden, en dan denk ik, wat leuk :) dan denk ik 220 euro per maand aan wegenbelasting, 1 op 11 verbruik met diesel en een aanschaf van heel veel! Gelukkig heeft mijn vrouw mij goed onder controle wanneer ik weer iets leuks zie :) Zonder haar had ik allang de IS-F gehad! Want daar was ik vorig jaar helemaal gek van!

Toch hoop ik dat Lexus weer een iets spannendere auto op de markt gaat brengen, alles wat na de LS gekomen is, is een beetje saai. Maar goed, dat is subjectief.