is 250 automaat

pigpig

Hoort erbij
2 jun 2011
92
0
0
Hey jongens en meisjes,

Hierbij een vraagje. Ik rij in de is250 automaat. Maar is dit nou een CVT of een "normale" automaat? Ik was laatst aan het discussi?ren met een vriend. Hij rijdt namelijk in een dsg bak. En een kenmerk van deze 2 is toch dat bij het schakelen je de schakelmomenten niet voelt? Dus ik zei dat de lexus een cvt automaat had, maar ik ben eigenlijk niet zeker =p

Iemand die het beter weet en kan uitleggen?

groetjes

Koen
 

pigpig

Hoort erbij
2 jun 2011
92
0
0
hm.. ja ik had het ook beetje opgezocht, alleen de meeste hybrides van toyota hebben een cvt. Maar toch bedankt!
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
DSG is ook geen CVT, maar schakelt wel razendsnel vanwege een dubbele koppeling.

DSG en de fijne lexusbakken voel je wel bij schakelen cvt voel je dat totaal niet meer.
 

pigpig

Hoort erbij
2 jun 2011
92
0
0
Ja, DSG heeft dubbele koppeling, dat wist ik wel. Maar ik heb in meerdere auto's met een automaat gereden, en de lexus is vergeleken met de rest toch een fijne bak. De schakelmomenten voel ik al nauwelijks, dus kennelijk is een cvt nog beter =p MAar het kan ook mij liggen natuurlijk .. haha
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Klopt lexus automaat bakken zijn enorm soepel, ik had in het begin ook zoiets van wow, een instap lexus met een automaat die soepeler is dan een 7 serie of s klasse.. De schakel is daarentegen weer wat minder.
 

Nitrous

Nieuw hier
4 aug 2010
13
0
0
Ik wou even iets corrigeren. De hybride aandrijflijn is eigenlijk geen CVT in de conventionele zin. De Toyota CVT's zijn transmissies met 2 variabele schijven en een duwriem. De Hybrid transaxle maakt gebruik van een planetair stelsel waarbij zonnewiel met de 1e Motor/Generator verbonden is, de satellietwielen met de motor en het ringwiel met de 2e MG en de wielen. Door MG1 in toerental te vari?ren kan er inderdaad wel een variabele overbrengingsverhouding gesimuleerd worden en kan de Atkinson cycle motor enkel in zijn effici?nte toerentallen gaan draaien, maar de werking is compleet verschillend.

Grtz

N
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Nitrous zei:
Ik wou even iets corrigeren. De hybride aandrijflijn is eigenlijk geen CVT in de conventionele zin. De Toyota CVT's zijn transmissies met 2 variabele schijven en een duwriem. De Hybrid transaxle maakt gebruik van een planetair stelsel waarbij zonnewiel met de 1e Motor/Generator verbonden is, de satellietwielen met de motor en het ringwiel met de 2e MG en de wielen. Door MG1 in toerental te vari?ren kan er inderdaad wel een variabele overbrengingsverhouding gesimuleerd worden en kan de Atkinson cycle motor enkel in zijn effici?nte toerentallen gaan draaien, maar de werking is compleet verschillend.

Grtz

N
:rulez:
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
KWP zei:
Nitrous zei:
Ik wou even iets corrigeren. De hybride aandrijflijn is eigenlijk geen CVT in de conventionele zin. De Toyota CVT's zijn transmissies met 2 variabele schijven en een duwriem. De Hybrid transaxle maakt gebruik van een planetair stelsel waarbij zonnewiel met de 1e Motor/Generator verbonden is, de satellietwielen met de motor en het ringwiel met de 2e MG en de wielen. Door MG1 in toerental te vari?ren kan er inderdaad wel een variabele overbrengingsverhouding gesimuleerd worden en kan de Atkinson cycle motor enkel in zijn effici?nte toerentallen gaan draaien, maar de werking is compleet verschillend.

Grtz

N
:rulez:

Dat was ook wat ik dacht :p koen