IS 300 sportcross.

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
Ik ben een donkergrijze IS 300 Sportcross en ben op 8 februari 2002 aan mijn eerste eigenaar in Duitsland afgeleverd.
Heb een zwart leer/alcantara interieur/grijze hemel, geen schuifdak en navigatie, maar verder wel alles wat de leverancier op en in mij kon monteren. Heb tot nu toe pas 69000 kilometer gereden vanaf nieuw. Ben trouw naar de Lexusdealer geweest en ze hebben mijn riem en toebehoren vernieuwd bij 50000 km. Heb nog nooit ongelukjes gehad en ben kerngezond.
Ben vanmiddag afgehaald door een lelijke vent die ze RedBaron noemen. Heeft bijna 450 km van Wilhelmshaven naar Maastricht gereden terwijl ie wist dat het ging regenen. Dat is me zelden of nooit overkomen. Heeft me heel voorzichtig naar zijn huis gereden en beloofd dat ie me morgen gaat poetsen. Dat deden ze toch al elke week, ben
benieuwd of hij dat ook gaat doen..
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Haha welkom
Leuk verteld zo.
Veel plezier met je nieuwe baas en laat hem maar niet teveel lopen dan zal hij jou goed verzorgen en bij zijn vrouw weg houden, haha.
Je mag altijd fotos plaatsen van je zelf hier.
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
Zal voor die fotos nog eens met mijn nieuwe baas praten. Hij had het er over dat ie er te stom voor was, maar dat ie recent hele duidelijke instrukties heeft gekregen van wat forumleden. Zal wel lukken.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Welkom hier! Hoop dat je baas goed voor je zorgt enne... Show yourself! :p
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Als deze eerder te koop stond... klinkt als een hele mooie uitvoering :) Ik word er toch een beetje hebberig van.
Yes, foto's uploaden, snel ;) Anders krijgt baas nog eens bezoek, kost wel een rondje rijden in jou.
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
Vandaag de nieuwe helemaal nagefietst en in de was gezet. De zwarte stikjaloers natuurlijk, dus daar maar nieuwe megan middenpijp en axleback einddemper onder gezet om hem koest te houden. Heb hem ook nog nieuwe Brembo voorschijven en EBC yellowstuff blokken laten zien. Heeft ie weer iets om naar uit te kijken. En dan gaat ie ook nog naar de spuiter.Nieuwe achterschijven en blokken en setje nieuwe wielen/banden had ie paar weken terug al gekregen. Gelukkig weet ie niet dat ik al een setje coilovers nieuw heb liggen. Kan ik die bewaren voor de nieuwe. Of zijn nieuwe baas moet er voor willen betalen. Vanavond nog fotos van de 2 broertjes gemaakt. Zal ze morgen plaatsen. Pasvorm van de middenpijp en de axleback trouwens zeer goed; oude spul verwijderen was nog meeste werk. Zat er in drie kwartier onder en op mijn 300 zit de Lamba v??r de middenpijp[ dus verder geen aanpassingen nodig.. Jonas was er vandaag ook nog met de ex IS200 van mijn dochter. Daar de einddemper van een catback onder gezet; hoefde de middenpijp niet vanwege angst voor gezeur bij de keuring.
Er zat ook geen Lambda-adapter in(die zit bij de 200 dus verder naar achter dan bij de 300). Ietsie moeten aanpassen omdat originele middenpijp 2 cm korter is dan de Megan middenpijp. maar ook deze in 3 kwartier gefikst. Geluid van beide autos beschaafd maar toch geil. Mooi spul voor zijn prijs.
Stationair zeer stil, bij accelereren mooie diepe toon. Past prima bij die zes in lijn. Aanrader.
Tot morgen.
Bij deze de beloofde fotos van de nieuwe aanwinst

dyp0f5.jpg

dvkgt3.jpg

33jjzbr.jpg
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Da's un gaof karrretje jochie ga je un hoop plesier van hebbe waor, ja tog nie tan :D
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
Fotos gelukt,
nou nog eens zonlicht zien te krijgen....
Dan nog wat meer fotos en tevens interieur
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
Vandaag voor de IS 300 vanuit Duitslandal ff bij de Douane geweest en bij de Lexusdealer in Hasselt langs voor Belgisch homologatieverslag(leve de EU....) en om te proberen een verklaring te krijgen dat de auto 154 ipv 157 KW heeft. Scheelt namelijk kosten in de BIV(inschrijftaks) en jaarlijkse wegenbelasting/verzekering.
Ik dacht dat ze hem even zouden resetten en een verklaring konden afgeven, Kreeg te horen dat er een ander gasklephuis gemonteerd zou zijn. moesten ze uitzoeken, kijken of het er nog wel was en ging minimaal 1500 euro kosten. Dan dus liever niet doen, want kost meer dan het oplevert. Morgen toch eens bij de zwarte kijken waar dat verschil in gasklephuis dan zou moeten zitten. Ook maar eens bellen met de lexusdealer in Gent die destijds de verklaring voor de zwarte heeft afgegeven. Heb ook wel eens gehoord dat alle IS 300 en GS300 types in Belgie uit fiscale overwgeingen die verklaring er bij kregen. Kan me niet voorstellen dat Lexus voor die autos een paar duizend euro extra kosten maakte om die dingen 3 kw minder te geven.
 

JDB

Actief
20 jun 2010
286
0
0
redbaron zei:
Vandaag voor de IS 300 vanuit Duitslandal ff bij de Douane geweest en bij de Lexusdealer in Hasselt langs voor Belgisch homologatieverslag(leve de EU....) en om te proberen een verklaring te krijgen dat de auto 154 ipv 157 KW heeft. Scheelt namelijk kosten in de BIV(inschrijftaks) en jaarlijkse wegenbelasting/verzekering.
Ik dacht dat ze hem even zouden resetten en een verklaring konden afgeven, Kreeg te horen dat er een ander gasklephuis gemonteerd zou zijn. moesten ze uitzoeken, kijken of het er nog wel was en ging minimaal 1500 euro kosten. Dan dus liever niet doen, want kost meer dan het oplevert. Morgen toch eens bij de zwarte kijken waar dat verschil in gasklephuis dan zou moeten zitten. Ook maar eens bellen met de lexusdealer in Gent die destijds de verklaring voor de zwarte heeft afgegeven. Heb ook wel eens gehoord dat alle IS 300 en GS300 types in Belgie uit fiscale overwgeingen die verklaring er bij kregen. Kan me niet voorstellen dat Lexus voor die autos een paar duizend euro extra kosten maakte om die dingen 3 kw minder te geven.

Alle IS300 & GS300 kregen in Belg?e idd een verklaring van minder vermogen.
Jouw zwarte (mijn ex) IS300 is "ge-d?-chipt" met een apparte chip van TTE, die zit onder een zwarte afdekkap links in de motorruimte.
Die ligt er gewoon in, hij is niet aangesloten :p
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
Nog steeds geen kenteken op de nieuwe,
moet bij Duitse dealer COC document opvragen en dat moet dan weer naar Lexus Belgie om mijn Belgische homologatieformulier te krijgen... Leve de EU jongens! Hebben ze hier in Belgie kennelijk schijt aan,
Moest eerst nog de racetruck inzetbaar maken en racers gereed maken voor Zandvoort. Afgelopen weekeinde 5 autos in Spa geserviced en ook voor dat weekend me het apezuur gewerkt. Vandaar de radiostilte. En natuurlijk ook geen tijd gehad om die papierwinkel voor de nieuwe Lexus te regelen. Tot zaterdag in Dongen.