IS 300h - MY 2017

Jetpaction

Hoort erbij
9 nov 2013
32
2
0
Het is hier nogal rustig geworden de afgelopen maanden dus laat ik eens proberen er wat nieuw leven in blazen :p

Vorige week als opvolger voor mijn 4 jaar oude 300h opnieuw dezelfde auto besteld. Deze keer het facelift model in Business Line uitvoering, kleur is Morello Red met Sandstone interieur. Als opties het nieuwe 10.3" premium navigatiesysteem en de Quad LED verlichting. Ergens in November wordt ie geleverd.

Ondanks dat het dezelfde auto is ben ik toch zeer benieuwd omdat het het facelift model is en erg nieuwsgierig ben naar alle (kleine) verschillen met mijn huidige 300h. Ik had een van de eersten en had wel wat dingetjes gedurende de looptijd (kinderziektes?) zoals een irritante ratel onder de motorkap bij bepaalde toeren die de dealer nooit opgelost kreeg en wat kleine ergernissen in het interieur die in het facelift model er op de foto's in elk geval al beter uitziet.

Nog meer mensen hier die er een besteld hebben of al rijden?

523273.png

523271.png
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
ja inderdaad wat rustig , en dan zijn dit soort mooie berichten erg welkom

ik sluit me bij Bluedeamon aan , prachtige kleur combinatie
 

Jetpaction

Hoort erbij
9 nov 2013
32
2
0
Aanstaande dinsdag mag ik hem eindelijk ophalen bij Lexus Eindhoven. Zal naderhand wat fotootjes maken. :D

Ik moet trouwens de eerste facelift 300h nog tegenkomen op de weg, anderen die hem al gespot hebben?
 

Jetpaction

Hoort erbij
9 nov 2013
32
2
0
Daar is ie dan eindelijk :D Zeer blij met de kleurencombinatie, staat em erg goed! Ook opvallend hoeveel fijner deze rijdt als mijn 2013 IS 300h. Interieur voelt ook hoogwaardiger aan, die facelift heeft hem echt goed gedaan. Leuk om al die subtiele verschillen te ontdekken met de pre-facelift.

full.png


full.png


full.jpg
 

Da_Kwant

Hoort erbij
20 feb 2014
77
2
0
.... Je zegt dat deze opvallend fijner rijdt, Dit is dezelfde motor en chassie of niet? zijn de banden kleiner als vroeger misschien?
 

Jetpaction

Hoort erbij
9 nov 2013
32
2
0
.... Je zegt dat deze opvallend fijner rijdt, Dit is dezelfde motor en chassie of niet? zijn de banden kleiner als vroeger misschien?

Ze hebben de auto onderhuids ook aangepakt, met name de wielophanging en stuurinrichting. Hij stuurt absoluut fijner, vooral bochten neemt ie net ff lekkerder en de auto voelt overall een stukje dynamischer dan mijn 2013 IS, die toch wat zompiger en zwaarlijviger aanvoelde. Ik merkte dat verschil meteen toen ik weg reed bij de dealer.

De EU press release geeft een mooi overzicht van wat er gewijzigd is in het facelift model: http://newsroom.lexus.eu/lexus-is-2017---press-kit/
 
  • Leuk
Waarderingen: Da_Kwant

Hein Lexus

Hoort erbij
13 nov 2017
71
4
0
Goed te horen dat de IS weer verbeterd is. Het kan altijd beter. Wat mij betreft had de remote touch toch wel op de schop gemogen.
 

Jetpaction

Hoort erbij
9 nov 2013
32
2
0
Goed te horen dat de IS weer verbeterd is. Het kan altijd beter. Wat mij betreft had de remote touch toch wel op de schop gemogen.

Mee eens, het houdt niet over qua gebruiksgemak! Van wat ik lees is de Gen3 RTI in de nieuwe LC en LS al een stuk beter. Blijft echter jammer dat Lexus / Toyota navigatie grafisch achterloopt op de concurrentie en men weigert ondersteuning voor Apple Carplay / Android Auto toe te voegen.