Beste Mede Lexus rijders,o
hierbij graag advies van jullie.
mijn zoon heeft recentelijk een is200 gekocht die technisch gezien in een goede staat was(op het eerste gezicht).
proefrit goed verlopen,alles zonder problemen.
en nu komt het.
kort daarna begon het mm lampje te branden waarbij het uitlezen op po420 code uikwam.cat bank 1
(storing ontstaat altyd in het circuit ervoor,dus ben daar gaan zoeken)
na nader onderzoek,dmv,de luchtfilterhuis eraf te schroeven bleek dus dat de pcvklep slang vanuit de kleppendeksel afgedopt was,eveneens de slang van de gasklephuis(vacuumslang).
hetgeen wat dus verborgen zit onder de filterhuis.
ik heb de vacuumslang uiteindelijk weer eraangekoppeld om te zien wat de wagen zou doen,en na 20 min rijden kwamen er enorme rookwolken uit de uitlaat.
in 1e instantie dacht ik dat het de pcv klep was die stuk was(ook getest en was ook daadwerkelijk defect).
nieuwe erin gezet en nog steeds de dikke rookwolken.
zodra de pcvklep slang en de gasklep slang afgedopt zijn,geen pluimpje rook aanwezig.
heeft iemand enig idee wat er nog meer zou kunnen schelen?
bougies zijn droog,geen lek in het systeem en ook nix aan de hand met de olie.(geen menging tussen vloeistoffen).
motor draaid voor rest gewoon prima,met of zonder aansluiting van de pcv vacuum slang.
de wagen word nu niet meer gereden.
Kan iemand helpen?
hierbij graag advies van jullie.
mijn zoon heeft recentelijk een is200 gekocht die technisch gezien in een goede staat was(op het eerste gezicht).
proefrit goed verlopen,alles zonder problemen.
en nu komt het.
kort daarna begon het mm lampje te branden waarbij het uitlezen op po420 code uikwam.cat bank 1
(storing ontstaat altyd in het circuit ervoor,dus ben daar gaan zoeken)
na nader onderzoek,dmv,de luchtfilterhuis eraf te schroeven bleek dus dat de pcvklep slang vanuit de kleppendeksel afgedopt was,eveneens de slang van de gasklephuis(vacuumslang).
hetgeen wat dus verborgen zit onder de filterhuis.
ik heb de vacuumslang uiteindelijk weer eraangekoppeld om te zien wat de wagen zou doen,en na 20 min rijden kwamen er enorme rookwolken uit de uitlaat.
in 1e instantie dacht ik dat het de pcv klep was die stuk was(ook getest en was ook daadwerkelijk defect).
nieuwe erin gezet en nog steeds de dikke rookwolken.
zodra de pcvklep slang en de gasklep slang afgedopt zijn,geen pluimpje rook aanwezig.
heeft iemand enig idee wat er nog meer zou kunnen schelen?
bougies zijn droog,geen lek in het systeem en ook nix aan de hand met de olie.(geen menging tussen vloeistoffen).
motor draaid voor rest gewoon prima,met of zonder aansluiting van de pcv vacuum slang.
de wagen word nu niet meer gereden.
Kan iemand helpen?