IS200 Guido

Guido

Hoort erbij
16 sep 2011
26
0
0
Nou eindelijk rij klaar. Nu beginnen de projectjes. Dacht laat ik mijn topic "even voorstellen" maar onder projecten verder gaan.
IS200 uit 2000 met TTE compressor.

Laatste twee weken voorruit en achterruit vervangen omdat deze waren ingeslagen.
(zo heb ik hem gekocht)
Spiegel vervangen door een rechtsgestuurde, is net te doen dankzij het dode hoek gedeelte.

Heb nu nog iets wat af en toe aanloopt rechts dus dat wordt even kijken en klussen
Motor loopt nog niet lekker... houdt in bij plankgas, en stottert af en toe.
Olie van de compressor moet nog vervangen worden (thanks for the tip sharkman)

Hoop dan snel een
sportgrille
Verlangingsveren
Sportuitlaat
18"
bodykit
aan te gaan schaffen.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Succes met je project!

Je storingslampje brand niet?



gr. koen
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
ik sluit met bij de rest aan! ;)

veel succes met je project! ik hoop je lex snel een keer tegen te komen op een meeting! :)
 

Guido

Hoort erbij
16 sep 2011
26
0
0
Nee geen storingslampje dus verwacht ook geen groot probleem. Eerst maar eens een tank leeg rijden en de mankementen noteren en dan gaan we weer lekker een klus weekendje inlassen.
 

Guido

Hoort erbij
16 sep 2011
26
0
0
Ja Bas is net te vroeg met die uitlaat te koop zetten :S wil hem toch eerst technisch goed hebben, maar als jullie alle nou even geen interesse tonen in die uitlaat komt dat vast goed :)
 

Joop

Heel actief
4 okt 2010
686
0
0
ik nie heb een mooi stuk rvs eronder :D :D

btw je moet er een compressorfiel bij hebben probeer Boergy eens van het duitse LOC die heeft er al verscheiden onder handen gehad
groet Joop
 

sharkman

Actief
29 dec 2010
154
2
0
Boergy is goed maar meer met turbo setups.

Inhouden en stotteren duidt op occasional misfires. Nieuwe bougies, kijken of er storingen zitten in de bobines, of je riem op de juiste spanning staat en je afblaas bij volgas goed dicht blijft staan.
D.w.z. bovenstaande heeft alleen zin als je inmiddels gecheckt hebt of je prekats nog in ??n stuk zijn.\

P.s.er zijn nog steeds mensen die denken dat Ron 95 brandstof goed genoeg is voor een geblazen IS, die kan ik uit de droom helpen, het kost je minimaal wat vermogen en als je pech hebt een onder vollast veel te arm lopende motor.
 

Guido

Hoort erbij
16 sep 2011
26
0
0
Das inderdaad het eerste rijtje wat ik wil controleren... en bij de prekats verwacht ik eigenlijk wel een lambdamelding oid. Maar inderdaad eerst maar eens checken. TTE is heel duidelijk geweest met hun stickertje 98 in de klep :)
 

sharkman

Actief
29 dec 2010
154
2
0
Daar kijk je in ieder geval niet overheen (ander forumlid had niets van zijn dealer gehoord en reed rustig op 95).
Sukkel van een verkoper gaf nog aan dat de auto warmliep bij doorrijden (hoe zou dat toch komen?). De oplossing was helder prolex spruitstuk eraf, net als de rvs sportuitlaat en toen ging het weer goed. Prutsers beseften alleen niet dat ze het vermogen zodanig knepen dat de motor geen enkele reden meer had om warm te lopen :D

Overigens krijg je drie lambda metingen twee voor prekats (of er net na, weet ik even niet meer) een eentje na de hoofdkat