IS200 Manueel Cruise Control.

Sander M.

Nieuw hier
10 dec 2012
10
1
0
Gegroet,
Aangezien de manuale IS200 niet leverbaar was met cruise control en de automaat wel,zoek ik een manier om dit toch te kunnen installeren in een handgeschakelde.
Heeft er iemand enige info? Ik heb al wat opzoekwerk gedaan maar vind niets. Zou het mogelijk zijn om deze uit een automaat te halen en te plaatsen in een handgeschakelde?
Via internet worden ook universele aftermarket setjes verkocht,maar twijfel aan de kwaliteit,de werking en de installatie mogelijkheden,aangezien de 1g-fe motor met een gaskabel bedient word en niet volledig elektronisch met stelmotor. Ook ben ik niet zeker of de wagen een koppelingscontact heeft,welke volgens mij nodig is voor cruise control.
Alle hulp is welkom :)
Grtzzzz
Sander M.
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Zoals GPS zegt, zal je waarschijnlijk iets van John Gold of andere aftermarket systemen. Ik heb er ook een John Gold inzitten, nog met unit op het stuur en connectie via infrarood. De rest is allemaal mechanisch. Voor de mensen met onrustige benen valt er nog wel brandstofbesparing te behalen, maar een steady voetje is naar mij idee net zo zuinig als de CC.
De huidige setjes hebben wel redelijk wat instelmogelijkheden en kan redelijk goed worden weggewerkt. Maar al me al blijft het een wat schokkerige en onrustige beleving.