IS200 met franse trekjes???

Mike1975

Hoort erbij
17 aug 2013
96
0
0
Heb sinds een week mijn IS200 sportcross. Heerlijke auto :) maar heb nu en dan een vreemd probleempje.
Het oranje lampje van de automatische hoogte verstelling brand nu en dan.
Koplampen lijken normaal te staan. Na starten gaan de lampen even omhoog als het ware en daarna stellen ze zich automatisch.
Van een franse auto is bekend da de waarschuwingslampjes nu en dan spontaan aan en uit gaan maar van een Lexus.... :O
Wie weet wat het kan zijn?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Betrouwbaarheid mag men niet verwarren met eeuwigheid :p

Er kan bijvoorbeeld sprake zijn van geoxideerde contactveren in hoogtesensoren. Hier een plaatje inzake locaties:
 

Bijlagen

  • headlight beam level control system.pdf
    88,5 KB · Weergaven: 75

Mike1975

Hoort erbij
17 aug 2013
96
0
0
Haha, auto rijdt met lampje aan net zo goed hoor. Denk dat het lampje eerder kapot gaat dan de auto zelf ;)
Laatste rit van 15 km geen lampje meer gezien....laat het wel een keertje nakijken bij de volgende beurt.

Ps: gps-10, staat zaterdag nog??
 

toyboy

Actief
22 jan 2012
301
9
18
:(

Vrijwel zeker 1 van de 2 hoogtesensoren, meest waarschijnlijk is die van de voorzijde. Ik heb op dit forum reeds een soort artikeltje gemaakt over de reparatie van zo'n sensor, kan echter ook te laat zijn waardoor je de hele sensor moet vervangen (duur, goed gebruikt exemplaar heb ik van Ebay USA weten te halen). Lijkt inderdaad een frans trekje en deze constructie is zeker Toyota/Lexus onwaardig ! Bij mijn eerste IS200 gaf hij na 5 jaar de geest. Er is ook een eenvoudige 'workaround' om het lampje uit te schakelen: zie onderstaande link:

http://www.unck.nl/blog/#param=id_11
 

Mike1975

Hoort erbij
17 aug 2013
96
0
0
Thnx voor de link. Zelf ben ik absoluut niet handig genoeg om het te doen.
Lampje is nu alweer enige tijd uit....maar voor hoe lang.
Over drie maanden tijd voor een beurt en dan laa ik de veren vervangen.
 

Mike1975

Hoort erbij
17 aug 2013
96
0
0
Mijn auto gaat niet naar de dealer. Heb een goede universele garage in de buurt waar ik zeer tevreden over ben.
Dealer prijzen voor een 10 jaar oude auto zijn aan mij niet besteed. :mrgreen:
 

toyboy

Actief
22 jan 2012
301
9
18
Hallo Mike,

Blijft de vraag of iemand zover gaat met het renoveren van een sensor. Meestal is een dergelijke ingreep alleen zinvol als je de uren niet hoeft te berekenen.