IS200 Motor slaat niet aan

boer

Nieuw hier
23 mei 2011
13
0
0
Hallo ik heb een IS200 gekocht, alleen de motor slaat niet aan.
Auto heeft 1 jaar stil gestaan heeft daarna wel gelopen, maar nu loopt motor 2 sec dan slaat hij weer af.
Bougie's vervangen, gasklephuis schoongemaakt, bobine visueel getest.
1 nieuwe bobine gemonteerd, maar geen resultaat.

Wie heeft er nog tips.
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
Jimmy zei:
Ik was ook van plan deze zwarte is200 te kopen, stond op mp faillisementsverkoop.
Ik heb toen alvorens eerst het e.e.a nagevraagd bij diverse mensen, en meerendeels kwamen deze op de conclusie dat de koppaking best eens doorgebrand zou kunnen zijn. Interesse was uiteraard meteen een stuk minder.

Als je het aan mij vraagt zou het niet kunnen dat de koppakking defect is geraakt zeker niet met het verhaal dat er bij stond. Ik zelf dacht ook aan benzine of bobine's.

Veel succes

bij een koppakking zou de motor hoogstwaarschijnlijk witte condensrook uit de pijp komen heb je daar last van?
en anders zat ik ook te denken aan je luchtmassa meter reinigen maar voorzichtigheid is aanbevolen!

succes en ik ben benieuwd naar de uitlezing!
 

boer

Nieuw hier
23 mei 2011
13
0
0
Motor uitgelezen deze foutcode's stonden erin P0300 / P0301 t/m P0306. Alle foutcode's gewist getest foutcode's komen niet terug. ( alleen als je de stekkers van injectoren loshaald )

Compressie gemeten allemaal rond de 10 Bar ( 140 > 150 psi ) , dus dat lijkt mij ook wel goed.
Koelsysteem afgeperst,
Nokkenas versteller getest, 12v op verstel ventiel gezet en de motor sloeg toen af.

De Luchtmassa meter waar zit deze, is dat het roostertje onder de gasklep ?
 

Green

Actief
30 aug 2010
302
0
0
boer zei:
Motor uitgelezen deze foutcode's stonden erin P0300 / P0301 t/m P0306. Alle foutcode's gewist getest foutcode's komen niet terug. ( alleen als je de stekkers van injectoren loshaald )

Zijn dan niet je injectors defect??? Als je die foutcodes erin heb staan?
Controleer die eens eerst.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Green zei:
boer zei:
Motor uitgelezen deze foutcode's stonden erin P0300 / P0301 t/m P0306. Alle foutcode's gewist getest foutcode's komen niet terug. ( alleen als je de stekkers van injectoren loshaald )

Zijn dan niet je injectors defect??? Als je die foutcodes erin heb staan?
Controleer die eens eerst.

Dat zijn codes omdat ie deze eerder heeft losgehaald.


Die meter is dat stuk met dat gaas erin, weet niet of je dat type open kan maken en kan reinigen.





gr. koen
 

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Boer, de IS200, heeft geen luchtmassa meter. Deze heeft alleen een sensor, en die zit als je voor de motor staat, rechts voor in het luchtfilter. Das gewoon een zwart stekkertje met een puntje eraan.

Dus daar kan het haast niet aanliggen. Ik zou ook net als George, (green) gaan voor de injectoren.
 

boer

Nieuw hier
23 mei 2011
13
0
0
Nee nog niet echt, ik heb hem even aan de kant gezet, maar ben er nu weer mee bezig.
Injectoren weggebracht en laten testen en schoonmaken maar geen resultaat.

Weet iemand wat de Brandstofdruk moet zijn van deze motor? Ik meet nu iets boven de 3 bar.
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
volgens mij moet die rond de 3,4 bar zijn maar je moet slijtage na verloop van jaren ook wel een beetje meerekenen toch..