Is200 raar geluid uit dashboard

Luukdk

Nieuw hier
12 mei 2020
7
2
3
Ik heb een aantal maanden terug een is 200 aangeschaft als dagelijks vervoer. Vanaf het begin waren er al een aantal piepende geluiden onder het dashboard te horen. Maar niets extreems.

Maar sinds gister avond is het wat extremer geworden. Nu maakt hij een heel hard ?krakend? geluid. Ik kan het niet goed beschijven. Maar ik weet wel dat ik het wil oplossen nu.

heeft iemand ervaring met dit soort problemen? Waar kan ik het beste beginnen met zoeken?

ik heb een video gemaakt om de situatie wat duidelijker te maken. Deze heb ik op youtube gezet. zie link.

https://youtu.be/cROrpDkYrG8

Mvg

luuk
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.112
4
816
113
Klinkt als een klep van je AC die kapot is. Waarschijnlijk die voor de warm/koud luchtregeling. (Had mijn GS ook)
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Kijk ook even of het interieurfilter goed zit en dat er niet een boomblad in is terechtgekomen. Dat kan resoneren ...
 

patje1100

Nieuw hier
24 aug 2020
2
0
0
Hallo Luuk, Mijn IS heeft hetzelfde probleem. Jouw Mode Servo ( of wordt ook wel Dampermotor genoemd) is stuk. Onderdeelnr van Denso is 63700-7470. Nu ik dit voor je heb gevonden, zoek jij dan even 2 van die motortjes ? 1 voor jou en 1 voor mij ;-)

BTW, daar kom je gemakkelijk bij. Als je het handschoenenkastje laat zakken zie je dat motortje al zitten. 3 schroefjes en een stekker.
 
Laatst bewerkt:
V

Verwijderd lid 3623

Guest
Hallo Luuk, Mijn IS heeft hetzelfde probleem. Jouw Mode Servo ( of wordt ook wel Dampermotor genoemd) is stuk. Onderdeelnr van Denso is 63700-7470. Nu ik dit voor je heb gevonden, zoek jij dan even 2 van die motortjes ? 1 voor jou en 1 voor mij ;-)

BTW, daar kom je gemakkelijk bij. Als je het handschoenenkastje laat zakken zie je dat motortje al zitten. 3 schroefjes en een stekker.

Klik

Als ik zoek op jouw onderdeel-nr komt deze er uit (voor een SC 430). Zit hier dezelfde motor in? Dan is die hyperlink jouw antwoord.
 

Luukdk

Nieuw hier
12 mei 2020
7
2
3
ik heb het relais gevonden die vastzat. heb het stekkertje even losgehaald en schoon geblazen en er een paar keer tegen aan getikt. Daarna heb ik alles weer goed terug geklikt. en de kachel even goed op sambal laten doorblazen.

Nu ongeveer een week mee gereden. en geen geluid meer gehoord. en alles werkt nog. dus hopen dat het zo blijft :grin: