IS200 SC gekocht+nieuwe velgen....

Re: IS200 SC gekocht!!!

Mooie bak zeg! Heel veel plezier ermee!

welke maat zijn die 18 inch velgen? misschien heb ik wel interesse om ze als winterset te gebruiken. Ik hoor het graag!
 
Re: IS200 SC gekocht!!!

Vandaag de auto opgehaald en 70 km naar huis gereden. Raar gevoel als je gewend bent om in een hoge volvo xc70 automaat te rijden :rulez:

Auto rijdt echt heerlijk. Navi is erg wennen. Is helaas de 2002 versie dus die moet een keertje geupdated worden.
Versterker zit er niet in maar geluid uit speakers is niet verkeerd.

Ben momenteel bezig met gps-10 van het forum om eventueel de velgen te ruilen tegen originele 17". Wanneer er geen ruiling komt koop ik de velgen van gps-10 (hoogstwaarschijnlijk) en komen mijn velgen vrij voor verkoop.

Nu al hele avond voor de raam naar buiten kijken :worship:
 
Re: IS200 SC gekocht!!!

De dakdragers van een sedan blijken met enig vijlwerk ook passend te krijgen voor de sc. Iemand ervaring mee?
 
Re: IS200 SC gekocht!!!

Ik heb zelf een set pas gemaakt, zal morgen even een foto maken (stelt weinig voor).
 
Re: IS200 SC gekocht!!!

Welk merk dragers is dat toyboy? Neem aan dat er meerdere aanbieders zijn.
Ziet er idd eenvoudig uit. Dat lukt zelfs mij.... :rulez:
 
Re: IS200 SC gekocht!!!

Dit zijn originele dragers (met Lexus logo op de afdekkappen), maar volgens mij is het Mont Blanc.
 
Re: IS200 SC gekocht!!!

Overigens heb ik de bak 'blind' bevestigd op de dragers, hier past namelijk een bij de reguliere bouwmarkt verkrijgbare aluminium strip in (5x20mm). In de strip heb ik M6 draad getapt, gaten verzonken en M6 boutjes in geschroefd waarmee de bak bevestigd is. De kunstof bevestigingsblokjes zijn van Thule (dubbel setje voor de zekerheid + 4 extra boutjes op de hoeken). Ach, zo heeft iedereen z'n gebrek. Zie onderstaande foto's:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Eindresultaat (op mijn oude IS200):

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 
Re: IS200 SC gekocht!!!

:rulez: ziet er goed uit. Ik heb een vouwbare thule dakkoffer. Heb bij een bmw ook een dergelijk systeem gehad, zag er ook gelikt uit.
 
Re: IS200 SC gekocht!!!

Geheel staat alleen naar mijn idee wat hoog op de auto (niet echt fraai). Totaalhoogte blijft echter net onder de 2m, zodat je geen problemen hebt op Franse tolwegen en parkeergarages.
 
Re: IS200 SC gekocht!!!

Wil graag mijn pookknop vervangen door een alu uitvoering. Weet iemand wat de maat van de schroefdraad is??
 
Re: IS200 SC gekocht!!!

Ik kwam dit tegen:

MT: M12?1.25
AT: M8?1.25

Anders even meten op je pook ;)
 
Re: IS200 SC gekocht!!!

Als het m12 is dan moet de pook passen. Is een pook van een at welke ik op een mt wil schroeven. Pook heeft m12 met een retaine naar m8.
 
Hier mijn nieuwe velgen met dank aan gps:10. Ben er erg blij mee :)
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    113,9 KB · Weergaven: 49
Volgende week de alu pook erin. Winterbanden met 16" originele Lexus velgen heb ik ook al.
Nu nog op zoek naar dakdragers en een recente navigatie cd.
 
Ziet er goed uit Mike! Ze waren voor mij net een maatje te klein, dus ik ben ook blij met die van jou ;)

Btw, nette auto in 't echt! :rulez: