Is200 sc verkopen?

Mike1975

Hoort erbij
17 aug 2013
96
0
0
Verklaar me maar voor gek maar ik speel met de gedachten om mijn is200 sc van de hand te doen en er een (grand)espace 3.5 V6 voor terug te kopen. Waarom zul je je afvragen: heb al eerder een espace 3.5 gehad welke redelijk tot erg betrouwbaar was, veel ruimte, Heerlijke motor en bak!!, hoge zit en automaat. Heb in mijn autoleven al veel auto's gehad maar de espace is de enige waar ik weleens met weemoed aan terug denk. Toch ben ik enigszins huiverig om de stap te zetten, iets in me zegt dat ik er spijt van krijg. Vandaag wezen kijken naar een grand espace. Niet zo'n heel net exemplaar maar wel netjes geprijst. Gevraagd of ik de sc kon (in) ruilen. Bleek dat de espace verkocht werd voor een kennis en dat hij mijn auto voor 1000 euro wel in wilde kopen..... Ondanks de achterbumperschade van +/-500 euro vond ik dit een wel erg laag een enigszins schofferend bod. Nu zit ik eraan te denken om de sc zelf te verkopen maar weet niet wat een nette vraagprijs is gezien de schade. Twijfels twijfels twijfels.
 

Bijlagen

  • photo1385.jpg
    photo1385.jpg
    114 KB · Weergaven: 37

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Oef... probleem is dat die ene espace welke je had wel betrouwbaar was, maar wie weet koop je hierna een maandag espace en dat zou dan jammer zijn.. Denk dat als je toch beslist om te verkopen dat je het zelf moet doen. Inruil met die schade krijg je niet veel voor helaas...
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Herinneringen zijn vaak mooier dan het in realiteit was
smirk.png


Er staan in mijn optiek een paar seinen op rood: 'iets zegt je spijt te krijgen' en daarbij de belachelijke 'inruilprijs'. Wat mijn gewaardeerde collega zegt is ook nogal waar, namelijk dat een auto met schade nogal wat vraagtekens oproept. Kun je misschien beter in tijd de schade fiksen en rustig uitkijken naar een goede deal.
 

Mike1975

Hoort erbij
17 aug 2013
96
0
0
Heb de auto net op het te koop forum gezet, met schade. Wanneer hij niet verkocht wordt ga ik m na de winter laten repareren.
 

SC430 almelo

Heel actief
13 jun 2011
501
61
28
Wat beide heren hierboven al zeggen,kan ik mij volledig in vinden,eerst maken en dan op zoek naar goeie deal,maar zekers GEEN renault,daar krijg je zekers spijt van!

Lees maar de recensies over de 3.5 v6,wordt je niet blijer van,geloof me.BTW mijn oom heeft er ook 1 gehad,niks dan ellende,het motorstoringslampje heeft vaker gebrand dan de portierverlichting,zal de rest je besparen. Denk goed na wat je doet.
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
Renault: roest en narigheidnachtervolgen u lange tijd..... Ne alle gekeheid op een stokje. Lexus/toyota al jaren op 1 in diverse betrouwbaarheidstests en renault ook echter vanonderaf gerkend. Ben zelf monteur en zou met een renault zeker uitkijken qua aankoop en de espace al zeker laten staan. Kun je beter en previa kopen..... Succes
 

khwong26

Actief
27 jun 2011
230
2
0
Ik ben zelf monteur en ik heb sowieso geen goeie ervaring met renault.. Ze zijn erg duur in onderhoud omdat er vaak dingen kapot gaan zoals Achter veren,fuseekogels,stuurkogels enige wat goed aan is de 3.5 v6 motor van de nissan 350z Suc6 met de verkoop
 

Mike1975

Hoort erbij
17 aug 2013
96
0
0
Ik ken een heleboel ramp verhalen over Renaults en ik ken de betrouwbaarheid van Lexus. Onderhoudskosten van een Renault espace 3.5 zijn hoger dan die van mijn huidige auto, dat is een feit. Heb destijds twee keer stil gestaan met de espace. 1 keer de accu, kan gebeuren en 1 keer een kapotte startmotor bij 200.000 km. Comfort,ruimte,motor en bak zijn wel hemels ;-) en dat is ook geld waard toch?
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Natuurlijk, het blijft aan jouw wat je doet, ik zelf zou het niet doen... zoals ik al zei.. die ene exemplaar dat je had was misschien een goede, wie weet wat je nu tegenkomt...
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Heb destijds twee keer stil gestaan met de espace. 1 keer de accu, kan gebeuren en 1 keer een kapotte startmotor bij 200.000 km. Comfort,ruimte,motor en bak zijn wel hemels ;-) en dat is ook geld waard toch?
Die ruimte is ingecalculeerd. Dat is om reserve onderdelen mee te nemen, of in je auto te blijven slapen als je weer ergens pech hebt :)

Gs430 Almelo geeft het verlossende antwoord :thumbsup:
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
ken nog een verhaal van een ex renault dealer in breda.
de baas reed destijds ook espace en nam altijd reserve bobines, multiriemen, olie, koelvloeistof ed mee als ie op vakantie ging.
was bang dat ie stil kwam te staan.....
maargoed, jou keuze wellicht heb je meer geluk dan mijn nichtje met haar 'goedkope' espace laatst 2200 euro aan reparatiekosten gehad.....

aan de andere kant ken ook renault rijders die erbij zweren.
en nu hou ik ermee op.....
 

Mike1975

Hoort erbij
17 aug 2013
96
0
0
De problemen met de turbo's van zowel benzine en diesels zijn enorm. De 3.5 motor is behoorlijk foolproof en draait bij normaal onderhoudt 3 ton. De bak gaat ook lang mee. De problemen zijn veelal de startmotor, dynamo en elektrische delen van de auto. Vooralsnog rij ik lekker met de sc. Vermogens tekort blijft wel erg aanwezig :-(
 

ketje

Hoort erbij
16 jul 2012
46
0
0
Mijn zus heeft 4 Espace's gehad. Met geen enkele heeft ze probleemloos gereden. Na jarenlange ellende (en veel gezaag van mij) heeft ze nu eindelijk van merk veranderd. Ze vraagt zih nog steeds af waarom ze dat niet vroeger deed :)
 

Mike1975

Hoort erbij
17 aug 2013
96
0
0
Waarom koopt iemand 4 keer een espace? Waarschijnlijk heeft die auto toch iets wat mensen doet besluiten eenzelfde auto te kopen. Ik ga dinsdag kijken voor een hele mooie....woensdag een (forum) kijker voor de sc. Ben benieuwd.
 

Mike1975

Hoort erbij
17 aug 2013
96
0
0
Haha nee die niet. Een phase2 model welke een stuk betrouwbaarder is en welke minder km's gereden heeft. Wel een 3.5 V6 uit Japan met een Japanse bak erachter. Daar kan het eigenlijk niet mis gaan toch..........
 

Pleun

Hoort erbij
30 mei 2014
50
0
6
Hoi,

Totaal nieuw hier. Ik overweeg een IS als youngtimer zakelijk te gaan aanschaffen. Ik zou geen bezwaar hebben tegen reparabele schade, als daar maar een verifieerbare en acceptabele KM stand tegenover staat en een goed gedocumenteerde onderhoudshistorie. Schade is immers te repareren, historie niet. Is de auto nog in aanbod? Uit welk jaar is deze? Zijn bovenstaande zaken aanwezig?

Greetz