IS200

Dat vroeg ik me ook al af... kan je hem toch ook gewoon terug schroeven?
 
@Koen, volgens mij komt die poelie op de de waterpomp. Dus hogere druk.
@TS, ik ben wel benieuwd naar je bevindingen van je koppeling. Hoe bevalt deze?
 
Ik heb hem op eBay gekocht van techniclutch uit the UK voor alles, drukplaat, koppelingsplaat en lager ongeveer 240eu. Meerdere lexus rijders uit de UK hebben deze aangeschaft en zijn er allemaal zeer te vreden over.

De poelie komt inderdaad op de waterpomp. Zal me +/- 8% meer druk geven. De compressor kan je niet 123 terug schroeven. De druk word bepaald door de poelie.

De koppelingkit van exedy heb ik nog niet binnen verwacht hem deze week.. Alstie dan binnen is gelijk aankomende weekend erop gooien. Laat jullie gelijk weten hoe mij deze dan bevalt.
 
Dus je gaat een hogere druk uit je compressor krijgen door de waterpomp poelie te vergroten? Leg me is uit want volgens mij mis ik iets
 
@Koen, de compressor word aangedreven door een extra poelie op de waterpomp poelie. Dit is zo ontworpen door TTE. Dus geen multiriem naar de de krukas ofzow. De TTE poelie is standaard 130/135 mm meen ik.
 
Ah als die op de waterpomp gaat en die drijft de compressor weer aan klopt het wel ja ;)
 
Afgelopen zaterdag van 09:00 t/m 16:45 de Exedy koppeling erin gezet :hot:. Behoorlijk zwaar werk.
Helaas geen foto's gemaakt. Heb wel eventueel een link van de UK LOC forum hoe het ongeveer is gegaan.

Wat ik over de koppeling kan zeggen. Ben er zeer tevreden over. Bij het op laten komen pakt hij hem heel snel/direct, afstand van het oplaten komen lijkt korter geworden. En lijkt net alsof de response veel beter is. Kan het iedereen aanraden om de Exedy koppeling te gebruiken.

Aankomend weekend gaat de compressor erin!
 
Is het niet vervelend rijden in stads verkeer? zo?n sport koppeling grijpt best grof aan vind ik.
 
Valt op zich wel mee.. Tis denk ff wennen

Ik zit wel met 1ding.. Ik hoor wat zoemen onder de auto.. Denk dat het de lager is.. Na het indrukken van de pedal verdwijnt het geluid.. Is dit omdat de lager nieuw is en ingereden moet worden? Iemand toevallig ervaring...
 
Hoor je dit ook wanneer je de koppeling los heb en de versnelling in z'n vrij heb staan? Ik heb dat ook, maar bij het inschakelen (koppeling intrappen) van een versnelling en bij het rijden hoor ik dit gezoem niet meer (geluid van de motor/bak/diff krijgt dan de boventoon).
 
Ja dan hoor ik het inderdaad ook.. Is een apart geluid. Met mijn oude koppeling hadt ik het ook toen hij aan het eind was van zijn leven maar dat was een ander soort geluid.. hier een filmpje van iemand anders met een IS300 zo klonk hij met mijn oude koppeling
 
als je exedy sport koppeling hebt kan het ook daar door komen. Gaat die waterpomp dat wel lekker trekken trouwen? Lijkt me dat de lagers het zwaar krijgen van die waterpomp als ie ook nog een compressor gaat aandrijven ......

Maar goed zal we los lopen, geinig ding met zo'n compressor ben toch wel benieuwd wat dat nou echt met je vermogen doet.